Citat:
Ursprungligen postat av
Moltisanti
Jag har suttit i polisförhör och ljugit, dock inte om några grövre brott DOCK känner jag personligen folk som dömts mot sitt nekande till alltifrån grovt narkotikabrott, grova misshandlar, vapenbrott, spritsmuggling osv mot sitt nekande trots att de i allra högsta grad varit skyldiga, och i många fall, även ett gällande grovt narkotikabrott, har de blivit dömda på indiciekedjor mot sitt nekande (som alltså varit lögn).Så självklart går det att neka sig genom både förundersökning och rättegång även när det gäller grova brott, det säger ju sig självt.
Du visar gång på gång hur skruvad din logik är. Här har du alltså läst ett "inlägg" av en okänd person som du tyckte lät trovärdigt. Därför kan ingen ljuga i polisförhör. Hur är det möjligt att dra en sån slutsats? Du blandar än en gång ihop dina egna åsikter och teorier med fakta.
Det är exakt vad jag förklarat att det går inte att komma med en massa lögner under en längre tid utan förhörsledarna kommer underfund med att personen ljuger.
Nu finns det personer som nekar vilka bevis som än ställs mot dem, men de blir fällda ändå som du framför i inlägget. Orsaken är väl den att deras nekande blir inte trovärdigt, när det kan inses att de är skyldiga.
Jag kan inte se att personen som skrev inlägget hade fel, jag tror du missförstod hans tankegång.