Citat:
Ursprungligen postat av
hogerspoket
Det festliga är att hon har tokfel och rikssodomiten (ovanligt nog) helrätt.
Anno -36 hade väl nazisterna börjat slå sig för bröstet, men inte så mycket mer. Åsa har kanske lite dålig koll på kronologin?
Tvärt om är väl årets OS primärt en scen för propaganda. Precis som det i Berlin. Åsas vurmande för Sovjet-totalitarism och Stalin lyser (som vanligt) igenom med sisådär 3297542875 Lumen...
Ja tycker också det är jämförbart, om man nu ska se det som att politik och sport inte är två olika saker, och bojkotta ö.h.t, så var väl inte nazismens kända illdåd 1936 så mycket värre än Putins.
Och det här är typiskt vinklat från den damen, apropå andra världskriget:
"ryssarna fick bära den största bördan: 28 miljoner sovjetmedborgare offrade sitt liv i kampen mot nazismen". Absolut, det stämmer att fler sovjetmedborgare offrade sina liv, men det är väl varken något försvar för Stalin eller ännu mindre för Putin? Att det var en totalitär regim som gjorde mest för att driva en annan totalitär regim på flykten, är väl inget försvar för sovjetkommunismen? Förvirrad dubbelmoralisk artikel. Dessutom smått töntigt att sitta och skjuta prick på olika skribenter i sociala medier, göra en höna av en fjäder.
Stämmer det att Åsa växte upp mer med sin mamma än sin pappa? Jag har hört det men det är inte det intryck man får av Mig äger ingen, som jag minns det är det mer som att mamman överger henne, ialf att hon bor mest hos pappan.