2014-02-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Enligt en twitterkälla har ISIS dragit sig tillbaka. Var det ens bekräftat att ISIS deltog i anfallet?
Centralfängelset är ett jättekomplex med 2000-3000 interner. Läste att man innan nyår släppte ett par hundra fångar pga deras hälsa. Vågar knappt tänka på förhållandena i fängelset.

https://twitter.com/ajaltamimi/status/431525253756375040/photo/1

Varför är terroristerna så angelägna om att storma fängelset? Om jag förstår saken rätt är det för att frita fängslade kamrater. Det å andra sidan stämmer inte överens med oppositionens bild att regimen avrättar alla islamistiska fångar de kommer över.

Jag förstår inte heller hur man är beredd att riskera sina kamraters liv genom att urskillningslöst lobba in granater med granatkastare mot området. Risken torde ju vara minst lika stor att man dödar inspärrade fångar. Vidare så torde risken vara överhängande att man från regimens sida får nog av att försvara de inspärrade islamisterna och istället avrättar dem på samma sätt som man påstås ha gjort i Palmyra-fängelset på 80-talet.

Slutligen, att anfalla ett sådant fort måste kosta mängder av liv då det är relativt lätt att försvara. Är det verkligen värt det om man ser till risk-potentiellt utfall?
Citera
2014-02-07, 12:53
Medlem
sorias avatar
Denna terrorist kom från Egypten för att kriga i Syrien men skjuts till döds första dagen , han har tidigare krigat i Afghanistan, Irak men Syrien blev slutstationen, missa inte den roliga texten under bilden
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=643499412362394&set=pb.546954078683 595.-2207520000.1391768492.&type=3&src=https%3A%2F%2Ffb cdn-sphotos-a-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn2%2Ft1%2F1560607_643499412362394_48 9594703_n.jpg&size=375%2C280

Rapport från Aleppo på engelska
http://www.youtube.com/watch?v=Ji3yV7dCrYs

SAA har rensat Shiek Lotfi och en del av gamla stan i Aleppo.

Tactical withdrawal from King Abdullah, Saudi Arabia, a trick
http://freesuriyah.wordpress.com/2014/02/06/tactical-withdrawal-from-king-abdullah-saudi-arabia-a-trick/

Obama ska besöka Saudi för att reparera relationerna
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-26025773

Turkish lawyers confront Erdogan over war crimes
http://blog.cpgb-ml.org/j%E2%80%99accuse-turkish-lawyers-confront-erdogan-over-war-crimes/

ISIS brittiska ledare dog
http://en.alalam.ir/news/1563133

Australien oroar sig för jihadisterna som krigar i Syrien
http://www.infopal.it/australian-fighters-in-syria-alarm-officials/
och även England
http://www.youtube.com/watch?v=C2PhOGG4F8c&feature=em-uploademail

En artikel om videon jag postade tidigare där en ISIS erkänner att de tog order från en Saudi prins
http://www.intifada-palestine.com/2014/02/saudi-royal-family-behind-isil-crimes-syria-report/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaig n=Feed%3A+IntifadaPalestine+%28Intifada+Palestine% 29

Oppositionen "USA har ökat sina vapen leveranser"
http://news.antiwar.com/2014/02/05/syria-rebels-us-increased-aid-after-geneva-talks/

Regeringen och de belägrade områden i Homs provinsen har kommit överens att släppa ut kvinnor och barn
http://en.alalam.ir/news/1563208

Befolkningen i Hasakah visar sin stöd för SAA genom att måla syriskaflagga överallt i staden
http://www.youtube.com/watch?v=BT8rOYy5T8I&feature=youtu.be

NDF tjejer in action
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=654638891244728&set=a.3701700196916 18.80335.100000958684045&type=1
Citera
2014-02-07, 13:02
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Egentligen talar ditt inlägg för sig självt, det var lätt att få ormen att visa sitt rätta ansikte. I tråden om kurdistan talar du om att YPG borde utföra fler halshuggningar, utföra folkmord och att du vill ha en svag stat i Syrien så ni kurder kan ta mark som inte tillhör er. Här försöker du ge sken av att du är en demokrat och att YPG är små änglar. Du har noll trovärdighet och nu visade du ditt fula ansikte och drog fram alla korten på en gång. Du kan nog lämna tråden som du sa och komma tillbaka när det finns ett kurdistan på Syrisk mark

Jag har inte sagt att kurder samarbetar med Israel, jag sa att ni beter er likadant. Israel hade många judiska terrorister vid sitt skapande liksom detta som ni kallar kurdistan. Du beter dig som en terrorist som vill ha mer våld mot andra folkgrupper och stater för att skapa ett kurdistan. Jag ogillar terrorister, speciellt såna som krälar fram som ormar och viskar lögner.
Mycket bra inlägg , årets bästa , du har avslöjat hur nazikurden tänker

Citat:
Ursprungligen postat av KAF8
Oppositionen kontrollerar fängelset till 80 %, det pågår dock fortfarande strider i vissa delar av fängelset.
Antar att du har källor på detta ? Eller är detta ännu ett korkade inlägg från din sida ?
80% !! då kan vi förvänta oss video på tusentals glada terrorister (finns ca 4500fångar)som släpptes ut från fängelset.

Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Säger en iranier, vilket inte är chockerande och detta än mindre då du gång efter gång demonstrerat att du inte alls gillar kurder. Jag förväntade mig att du skulle dyka upp för att sparka på en kurd när det är läge för det, bra att du gjorde det din lila skit.
Denna iranier, Xelious med flera har tidigare i tråden hejat på kurderna men det är du och ett par andra idioter som drar massa skit på alla kurder med era korkade inlägg .
Citera
2014-02-07, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KAF8
Oppositionen kontrollerar fängelset till 80 %, det pågår dock fortfarande strider i vissa delar av fängelset.

Oppositionens stridande är Ahrar al-Sham (Islamic Front), Jabhat al-Nusra och Tawhid-brigaden.

du rapporterar endast al-qaidas "framgångar", innan de ens är fakta

vi ser vad du läser, vi ser att du är deras anhängare

du blir glad när det går dåligt för assad, även om videorna oftast (alltid?) är falska

svär hur mycket du vill, alla har sett vem du är

det funkar inte att sprida lögninfo för en sida och sen vid konfrontation säga "jag är emot kriget och tycker det är meningslöst"

äckliga ormhora

------

läste en artikel om att det sker parallella samtal mellan syrien, usa, iran, ryssland, qatar och saudi, eller att det ska ske.

Förstår inte riktigt vad de ska tala om, det är bara för hororna att lämna syrien. Kanske nån officiell lösning som med lögnen om gasattacken. Men jag är antagligen för optimistisk.
Senast redigerad av joghd 2014-02-07 kl. 13:28.
Citera
2014-02-07, 13:27
Medlem
sorias avatar
Citat:
Du är pedofil, våldtäktsman, gruppvåldtäktsman, barntorterare, barnmördare och barnkidnappare.
Du har rätt , du kan kalla mig det den dagen jag försvarar pedofiler och våldtäktsmän....osv , jag har inte skrivit det (länka isf) till skillnad från dig som tycker att det är okej att halshugga och slakta civila , du tycker att det ok att avrätta politiska motståndare, du är terrorist och ingen skillnad mellan dig och en ISIS gubbe .
Du har moderator att tacka för de raderade inläggen men det du skrev om förra avrättningen finns kvar i gamla tråden tex
Citat:
I en artikel så framgår det att YPG inte vill att någon annan organisation ska ha militärkontroll i områden som dom själva kontrollerar. Dom har tydligen gjort det klart för den här gruppen innan på ett verbalt sätt, men dom har skitit i det under flera månader. Därefter så tillfångatogs deras ledare och senare så blev den här ställföreträdande generalen skjuten till döds.
I texten ovan står det klart och tydligt att du stödjer mord på politiska motståndare, bara man varnar individen verbalt

Citat:
Återigen, enligt dina källor så var gärningsmännen "okända"
Hur kan en bil som setts av flera vittnen "försvinna" i kurdisk kvarter när YPG har vägspärrar över allt och alla bilar/passagerare stoppas och kontrolleras ?

Citat:
Jag vet vad demokrati är. PYD har infört demokrat. Det har inte regimen. Vem är mest demokrater av oss?
Nopp, du stödjer mord och tortyr på politiska motståndare det är inte demokrati .
PYD är inga demokrater för de tvingat till sig sin position , fängslat och mördat motståndare .
Jag är inte hycklare som dig , jag har skrivit i tråden att jag vill ha demokrati i Syrien men landet är under attack från flera större och starkare fiender så demokrati får vänta , sök mitt nick och de orden .

Citat:
Jag orkar inte skriva samma sak flera inlägg i rad! Få in det i din hjärna en gång för alla. DOM 10 KÄLLORNA DU UPPGAV VAR MER ELLER MINDRE KOPIOR AV VARANDRA. ALLA INNEHÖLL ALLTSÅ SAMMA INFORMATION. ALLA UPPGAV ATT GÄRNINGSMÄNNEN VAR OKÄNDA OCH INGEN PEKADE UT YPG. UTÖVER DET SÅ VAR DET INGEN SOM NÄMNDE EN SÖRJANDE FAMILJ SOM ANKLAGADE YPG FÖR MORDET.
Ska du börja lipa nu ? snälla jag orkar inte med sånt

Idiot spelar ingen roll om källorna var kopia av varandra ,nej det var inte kopior men för skoj skull låt oss säga att det var kopior , du bad om EN källa och du fick EN källa som t.o.m var kurdisk + 9 kopior , fattar du eller är det för avancerat för din tröga hjärna?

Citat:
Skriv inte mer om detta om du inte har något nytt att komma med och fortsätt inte påstå något som dina egna källor inte uppgett. Du har helt enkelt ljugit i dina inlägg.
Alla som följt mina inlägg vet att jag är ingen lögnare
Ta tex YPG , vem av oss envisades att YPG slogs ensamma mot terroristerna? De fick ingen hjälp från andra hävade du och några andra tomtar , ni blev röda som tomater när YPGs talman annonserade att kristenmilis hjälpte YPG det senaste året

Citat:
Jag bryr mig inte om honom till skillnad från dig. Det är heller inte så att jag behöver kolla på någon annan för att se hur man kan kritisera regimen. Det finns som sagt en uppsjö av hemskheter som regimen har gjort.
Jag bryr mig för jag gillar inte terrorister , att du inte bryr dig beror på att ni delar samma ideologi .
Som jag skrev tidigare så får du gärna komma med vilken anti-regerings material som helst , det ska vara ett nöje läsa lögnerna du kopierar från dina terroristvänner

Citat:
På tal om partiskhet. Hur kommer det säg att ingen har ifrågasatt dig för att vara partisk? Du skriver inlägg som är 100% vinklade och detta gör du i 100% av alla dina inlägg. Jag har inte sett dig skriva något negativt om regimen en enda gång. Är inte det märkligt? Nej. Det är inte märkligt. Dom tycker inte du är partisk därför att du har samma läggning som dom.
Idiot det beror på att jag redan skrivit i tråden att jag stöder Assad , att jag hellre väljer Assad än sharialagar , skrev detta flera gånger och varje gång någon undrar svarar jag att jag valt sida, döljer inte detta, står för det jag skriver till skillnad från dig som skriver vissa saker i andra trådar och låtsas vara en demokrat, jag är inte hycklare som dig helt enkelt .
Och JA jag skrev lite (bara lite) negativt om regeringen , gå tillbaka till första tråden om du är intresserad .

Citat:
Den här tråden består av kristna araber som är regimfränder samt bottenskraps svenskar som bara läser högerextremism media. Då är det naturligt att alla tycker Soria inte är partisk, trots att han är sönder partisk.
Idiot dessa du kallar för bottenskrap har hejat på YPG sen dag 1 men gissar att flera blir trötta på kurder tack vore hycklare som dig .
Senast redigerad av soria 2014-02-07 kl. 13:43.
Citera
2014-02-07, 13:32
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd

du blir glad när det går dåligt för assad, även om videorna oftast (alltid?) är falska

det funkar inte att sprida lögninfo för en sida och sen vid konfrontation säga "jag är emot kriget och tycker det är meningslöst"

äckliga ormhora
Tycker han är rolig ....på ett korkad sätt

Läs hur han skrev när terroristerna anföll kurderna , och hur han slickar terroristerna röv nu, blir spännande vad han hittar på nästa gång terroristerna går till jätte offensiv på kurderna .

Citat:
Ursprungligen postat av Ewing_oil
Varför är terroristerna så angelägna om att storma fängelset?
För där sitter minst 80 hardcore al-Qaida veteraner + ett par tusen vanliga terrorister .
Citera
2014-02-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Du har rätt , du kan kalla mig det den dagen jag försvarar pedofiler och våldtäktsmän....osv , jag har inte skrivit det (länka isf) till skillnad från dig som tycker att det är okej att halshugga och slakta civila , du tycker att det ok att avrätta politiska motståndare, du är terrorist och ingen skillnad mellan dig och en ISIS gubbe .
Du har moderator att tacka för de raderade inläggen men det du skrev om förra avrättningen finns kvar i gamla tråden tex

I texten ovan står det klart och tydligt att du stödjer mord på politiska motståndare, bara man varnar individen verbalt

Hur kan en bil som setts av flera vittnen "försvinna" i kurdisk kvarter när YPG har vägspärrar över allt och alla bilar/passagerare stoppas och kontrolleras ?

Nopp, du stödjer mord och tortyr på politiska motståndare det är inte demokrati .
PYD är inga demokrater för de tvingat till sig sin position , fängslat och mördat motståndare .
Jag är inte hycklare som dig , jag har skrivit i tråden att jag vill ha demokrati i Syrien men landet är under attack från flera större och starkare fiender så demokrati får vänta , sök mitt nick och de orden .

Ska du börja lipa nu ? snälla jag orkar inte med sånt

Idiot spelar ingen roll om källorna var kopia av varandra ,nej det var inte kopior men för skoj skull låt oss säga att det var kopior , du bad om EN källa och du fick EN källa som t.o.m var kurdisk + 9 kopior , fattar du eller är det för avancerat för din tröga hjärna?

Alla som följt mina inlägg vet att jag är ingen lögnare
Ta tex YPG , vem av oss envisades att YPG slogs ensamma mot terroristerna? De fick ingen hjälp från andra hävade du och några andra tomtar , ni blev röda som tomater när YPGs talman annonserade att kristenmilis hjälpte YPG det senaste året

Jag bryr mig för jag gillar inte terrorister , att du inte bryr dig beror på att ni delar samma ideologi .
Som jag skrev tidigare så får du gärna komma med vilken anti-regerings material som helst , det ska vara ett nöje läsa lögnerna du kopierar från dina terroristvänner

Idiot det beror på att jag redan skrivit i tråden att jag stöder Assad , att jag hellre väljer Assad än sharialagar , skrev detta flera gånger och varje gång någon undrar svarar jag att jag valt sida, döljer inte detta, står för det jag skriver till skillnad från dig som skriver vissa saker i andra trådar och låtsas vara en demokrat, jag är inte hycklare som dig helt enkelt .
Och JA jag skrev lite (bara lite) negativt om regeringen , gå tillbaka till första tråden om du är intresserad .

Idiot dessa du kallar för bottenskrap har hejat på YPG sen dag 1 men gissar att flera blir trötta på kurder tack vore hycklare som dig .
Diskussionen leder som sagt ingenvart och du förstår tydligen inte mina poäng. Ha Mystic-Man tidigare inlägg i åtanke, du vet sandlådenivå. (FB) Konflikten i Syrien

Först så försökte du inkludera SAA i varje framgång som YPG hade mot islamisterna samt sprida icke bevisade ideen om att regimen och YPG samarbetar. Du blev motbevisad. Därefter så ändrade du din strategi och försökte förminska YPG's betydelse genom att hävda att dom bara var en grupp i mängden som stred mot islamisterna. MFS anslöt sig till YPG och därmed försvann det argumentet.

Nu är din strategi att försöka framställa PYD/YPG som en aktör som är lika dåliga och hemska som alla andra.

Ett argument är ett mord som skedde för flera månader sedan och du hävdar att detta är ett bevis på att PYD inte tolererar oliktänkande. För det första så var personen i fråga ingen politiker, utan en person som tänkt etablera en militantgrupp i YPG kontrollerat område. Enligt Rojavas konstitution så är YPG den officiella styrkan för regionen och den enda som får finnas på dess territorium. Det är parlamentet som styr över YPG och parlamentet består av folkvalda. Vad är det som är så svårt att förstå här? Nu är inte regimen en demokrati men du vet väl om hur regimen betraktar alla andra militantgrupper? Är dom fiender eller oliktänkande? Men tydligen så gäller inte samma sak YPG och en fiende skall betraktas som en oliktänkande och inte en fiende. Ditt resonemang är hyckleri med andra ord.

Ditt senaste argument är en annan person som blivit skjuten till döds av okända gärningsmän. Ja, jag behöver inte säga något mer om ämnet då din desperation talar för sig själv.

Din strategi att framställa PYD/YPG som en grupp lik rebellerna eller regimen har heller inte gått så bra kan vi konstatera. Rentav så har du varit värdelös och står tomhänt där och försöker göra något av en ärta. Dessa saker är ärtor om man ser på hela Syrien konflikten. Men ändå så har dom varit med i dina inlägg under en väldigt lång tid nu.

Din senaste strategi är att försöka underminera mig. Dina inlägg är ett bevis på hur långt du nått i din desperation. Det är riktigt patetiskt.

Det är dock intressant att ha följt denna utvecklingen från början till slut.
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-07 kl. 15:33.
Citera
2014-02-07, 16:20
Bannlyst
Citat:
Antar att du har källor på detta ? Eller är detta ännu ett korkade inlägg från din sida ? 80% !! då kan vi förvänta oss video på tusentals glada terrorister (finns ca 4500fångar)som släpptes ut från fängelset.

http://uk.news.yahoo.com/syria-rebels-seize-most-aleppo-jail-free-hundreds-150158876.html#aKQ2BQ3

Vet dock inte hur läget ser ut idag, har inte hunnit kolla dagens nyhetsflöde.

Citat:

Vem fan bryr sig om vad ett par högerextrema nazister tycker, deras enda intresse här är att se döda islamister. Egentligen skiter dom fullständigt i det syriska folket (obs gäller inte alla).

Citat:
Ursprungligen postat av joghd

äckliga ormhora

Ignorera mig då, så slipper du läsa mina inlägg din efterblivna åsna, ska det vara så fucking svårt eller?!
Senast redigerad av KAF8 2014-02-07 kl. 16:30.
Citera
2014-02-07, 23:38
Medlem
Alltså den här jävla Syrien konflikten är en jävla svår nöt att knäcka.
Hur jag än vrider och vänder på det blir det en sörja.

Det finns flera olika realistiska och Orealistiska och tänkbara alternativ.

1. Assad skiter i Al-Qaida provinserna Aleppo,Raqqa,Deir-Zawr,Hama,Idlib och fokuserad på mer Assad vänliga provinser som Damaskus,Daraa,Suwaida,Tartus,Latakia,Homs och skapar ett land. (Realistiskt)

2. Assad fortsätter kriga på som han göra och försöker ta över hela landet och besegra en Al-Qaida Armé på 100 tusen. (Orealistiskt)

3. Assad lämnar sin plats åt ngn annat. Men Baath-partiet har klorna så långt in i systemet så att det kmr fortfarande vara "hans folk" på plats, Och kriget kmr ändå fortsätta. Men kan skapa ett lugn.(Realistiskt)

4. Assad avgår helt med hela Baath-partiet. Och Al-Qaida tar över helt. Och landet består i kaos och blir Mogadisho 2.0. (Orealistiskt)

Det finns flera andra alternativ. Men alla blir en sörja. Att "konflikten" kmr lösas ser jag som orealistiskt.

Den enda alternativet jag ser är att Assad tar till alternativ 1 och låter sunni-araberna handskas med Al-Qaida själva och låter dom skapa sitt arabiska Sunni-land på Al-Qaida provinserna.

Detta alternativ skadar inte heller Bagdad-Teheran-Damascus förbindelsen då Homs provinsen gränsar med Irak. Hade jag vart Assad hade jag inte tvekat. Men känner jag araber rätt så är dom högfärdiga och då kmr Assad välja alternativ 2 och kaoset kommer att fortsätta i många många många år.
Senast redigerad av shido 2014-02-07 kl. 23:42.
Citera
2014-02-08, 00:05
Medlem
Obama administrationen har anklagat Iran för att ha hjälpt Al-Qaida nätverket i Iran att skicka sunnijihadister till Syrien. Vet någon om dailystar är partisk, oberoende osv?
Citat:
BEIRUT: Tehran is assisting Al-Qaeda operatives based in Iran to transfer Sunni fighters to Syria, the Obama administration charged Thursday.

The accusation, detailed in new sanctions imposed by the U.S. Treasury Department targeting Iranian terror links, suggests Iranian officials are backing opposing sides in the Syrian civil war.
http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2014/Feb-08/246775-iran-assisting-al-qaeda-operations-in-syria-us.ashx

Det var lite invecklat så jag orkade inte sätta mig in i informationen som presenteras i artikeln, men ni får gärna ta för er.
Citera
2014-02-08, 00:16
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Obama administrationen har anklagat Iran för att ha hjälpt Al-Qaida nätverket i Iran att skicka sunnijihadister till Syrien. Vet någon om dailystar är partisk, oberoende osv?
http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2014/Feb-08/246775-iran-assisting-al-qaeda-operations-in-syria-us.ashx

Det var lite invecklat så jag orkade inte sätta mig in i informationen som presenteras i artikeln, men ni får gärna ta för er.

Dailystar är en skämttidning, ta allt den blaskan skriver med en näve salt.
Citera
2014-02-08, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shido
2. Assad fortsätter kriga på som han göra och försöker ta över hela landet och besegra en Al-Qaida Armé på 100 tusen. (Orealistiskt)

Det är inte alls orealistiskt om NATO och Gulfaraberna slutar försörja rebellerna. Därför är det viktigt med diplomati och att alltid uppmärksamma den internationella inblandningen i konflikten (Turkiet, Saudi, USA). Samtalen i Geneve handlar framförallt om att marginalisera terroristerna. Det spelar ingen roll att man inte gör framsteg direkt för det handlar om att bygga förtroende.

Den s.k. rebellsidan är splittrad. Jag förstår mycket väl varför. Vissa tror att de kämpar för demokrati, rättvisa och mot korruption, men många (särskilt de utländska) tror att de kämpar för shariah och religiös diktatur. Och alla begår massvis med brott - utan undantag, för "allt är tillåtet i krig". Detta kan inte få fortsätta vilket alla normala förstår. Alltså kommer FSA lägga ner vapnen om de får rätt villkor.

En lösning som du inte nämnt är nämligen att Assad träffar någon slags överenskommelse med vissa rebeller och att de tillsammans raderar ut utlänningarna. En serie lokala vapenvilor som de i Moadamiyeh, Barzeh och Homs kan vara modellen även i Aleppo, Deir al-Zor, Derah, m.fl. Det blir till slut en snöbollseffekt. Sedan kan FSA/PKK/oppositionen få mer självstyre i vissa regioner. Syrien behöver mer lokal demokrati, och ska inte vara en enpartistat (Baath) men det är fel att utländska krafter ska få bestämma över det syriska folket.

Jag har inte sett någon diskussion om Syrien efter kriget - oavsett hur det slutar. Hur har ni egentligen tänkt er? Alla hus och alla fabriker måste byggas upp igen. Vem ska organisera det och betala för det? Vem kan om inte en brett representativ regering i Damaskus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in