2014-02-05, 22:48
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon90
Ditt argument var ju att "hans set 2013 sög så han är inte ett måste". Aviciis set 2012 sög också.

Med albumet True bröt Avicii sig ur housen som vi känner från senaste tiden, alltså låtar som typ Levels, Calling, Titanium etc. Jag tycker helt seriöst att han borde gå tillbaka till sitt gamla sound, detta är inte house enligt mig, detta är enligt mig ett försök till att bli mer komersiell (typ sändas mer på radio) och nå en bredare publik. Liksom "Hey Brother", är det ens house?

Klart det är house "Avicii - en av få som har lite insperation när han skapar musik". Lyssna bara på garrix och alla skit artister samt guettas nya låt som toppar beatport. den "Big room" housen som dem kallar det har matats sönder i ett år nu. är så less på skiten att jag spyr..... är inget nytt alls med den
(det är sådan skit man får höra på mainstage nuförtiden också)

Men som en sa tidigare smaken är som baken
Citera
2014-02-05, 22:49
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ditt argument var ju att "hans set 2013 sög så han är inte ett måste". Aviciis set 2012 sög också.

Med albumet True bröt Avicii sig ur housen som vi känner från senaste tiden, alltså låtar som typ Levels, Calling, Titanium etc. Jag tycker helt seriöst att han borde gå tillbaka till sitt gamla sound, detta är inte house enligt mig, detta är enligt mig ett försök till att bli mer komersiell (typ sändas mer på radio) och nå en bredare publik. Liksom "Hey Brother", är det ens house?

Men ja, orka bråka om artister. Antar att vi skulle tycka likadant i de flesta frågor om vi träffade varandra på TL med lite olika medel i kroppen

Hahaha nej det är väl inte "house" det är något helt eget. Men ja du har nog rätt i det, du skulle väl dit W1?
Citera
2014-02-05, 22:50
Medlem
Citat:
Well, då Sverige har sedan Aviciis och Swedish House Mafias framgångar blivit ett ganska så House-orienterat land och här är dem inte så stora, så värderar jag faktiskt inte dem särskilt högt. Kunde inte bry mig mindre om att jag åker helgen då A&B inte spelar.

EDIT: Men ja, jag ifrågasätter inte deras musik eller hur stora de faktiskt är, bara att de är verkligen inte ens i närheten av ett måste för mig på TL.

Kan vara för att A&B inte håller på med house...
Citera
2014-02-05, 23:04
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Hahaha nej det är väl inte "house" det är något helt eget. Men ja du har nog rätt i det, du skulle väl dit W1?

Japp skall dit W1 lite synd att missa A&B

Men som sagt eftersom ingen har klassat det, så faller det ganska normalt in under house genren...
Citera
2014-02-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias.Petersen
Klart det är house "Avicii - en av få som har lite insperation när han skapar musik". Lyssna bara på garrix och alla skit artister samt guettas nya låt som toppar beatport. den "Big room" housen som dem kallar det har matats sönder i ett år nu. är så less på skiten att jag spyr..... är inget nytt alls med den
(det är sådan skit man får höra på mainstage nuförtiden också)

Men som en sa tidigare smaken är som baken

Jag håller helt med dig, Big room har tjatats ut så jävla mycket. Men allvarligt, föreställ er att Steve Aoki helt plötsligt drar till med... Aviciis "Liar Liar".
Citera
2014-02-06, 16:02
Medlem
Faragons avatar
Äntligen är det klart!

2012 halkade jag in på TML på ett bananskal. Bara 2 kompisar satt vid biljettsläpp och fixade själva 7 biljetter. 2013 så var vi 12 pers som alla satt helt förberedda, många med fler IP-adresser vid släppet. Ingen fick dock biljetter från TML, utan vissa fick från official travel partners och några andra via GJ, men först efter mycket stress och inledande besvikelse.

2014s biljettsläpp skulle visa sig bli samma emotionella berg-och-dalbana.

Med det extremt stressiga minnet från 2013 så bestämde sig de 7 från vårt gäng som hade råd, att köpa GJ 2014. Innan dess fick dock min flickvän reda på att hon var en av de 10 första från Sverige med att pre-regga sig, och hon skulle därmed få tillfälle att köpa 4 biljetter innan vanliga biljettsläppet. Glädje!!

Vi tänkte att om det blir blött så kommer andra helgen vara klart mer lerig, och artisterna möjligtvis mer taggade helg 1, så 7 av oss köpte GJ till weekend 1. Dock var vi så stressade att vi råkade köpa, inte dubbel, utan trippel uppsättning av samma 4 biljetter. 60k SEK back. Katastrof!

Försökte ringa, och mejla diverse kanaler och lyckades till slut få beskedet att det skulle gå att betala tillbaks eftersom vi var samma personer på alla 3 uppsättningar biljetter. Lättnad!!

Sedan var det dags för International Invites att öppna, men vad nu? Bara weekend 2 tillgänglig!? Och vi var redan 7 som köpt GJ för weekend 1! Katastrof igen, började nästan gråta!!!

Ringa, mejla, skriva i TMLs facebook, chatta med andra med samma problem, kolla upp, kontakta paylogic, ID&T, TML, etc. Störigt, stressigt och sänkande. Men så fick vi besked per mejl att det var under utredning och att mer info var på G. Lite hoppfullt (om man vågade hoppas?).

Och så, just nyss, fick jag veta att de bytt dag för oss, enligt vår request, och vi har nu alla i gänget biljetter till TML 2014, innan officiella släppet ens börjat. Överlycklig, lättad, men sjukt emotionellt utmattad!
Citera
2014-02-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
Äntligen är det klart!

2012 halkade jag in på TML på ett bananskal. Bara 2 kompisar satt vid biljettsläpp och fixade själva 7 biljetter. 2013 så var vi 12 pers som alla satt helt förberedda, många med fler IP-adresser vid släppet. Ingen fick dock biljetter från TML, utan vissa fick från official travel partners och några andra via GJ, men först efter mycket stress och inledande besvikelse.

Med det extremt stressiga minnet från 2013 så bestämde sig de 7 från vårt gäng som hade råd, att köpa GJ 2014. Innan dess fick dock min flickvän reda på att hon var en av de 10 första från Sverige med att pre-regga sig, och hon skulle därmed få tillfälle att köpa 4 biljetter innan vanliga biljettsläppet. Glädje!!

Vi tänkte att om det blir blött så kommer andra helgen vara klart mer lerig, och artisterna möjligtvis mer taggade helg 1, så 7 av oss köpte GJ till weekend 1. Dock var vi så stressade att vi råkade köpa, inte dubbel, utan trippel uppsättning av samma 4 biljetter. 60k SEK back. Katastrof!

Försökte ringa, och mejla diverse kanaler och lyckades till slut få beskedet att det skulle gå att betala tillbaks eftersom vi var samma personer på alla 3 uppsättningar biljetter. Lättnad!!

Sedan var det dags för International Invites att öppna, men vad nu? Bara weekend 2 tillgänglig!? Och vi var redan 7 som köpt GJ för weekend 1! Katastrof igen, började nästan gråta!!!

Ringa, mejla, skriva i TMLs facebook, chatta med andra med samma problem, kolla upp, kontakta paylogic, ID&T, TML, etc. Störigt, stressigt och sänkande. Men så fick vi besked per mejl att det var under utredning och att mer info var på G. Lite hoppfullt (om man vågade hoppas?).

Och så, just nyss, fick jag veta att de bytt dag för oss, enligt vår request, och vi har nu alla i gänget biljetter till TML 2014, innan officiella släppet ens börjat. Överlycklig, lättad, men sjukt emotionellt utmattad!

Som att artisterna skulle vara mer taggade första helgen. De ska vara lika taggade på alla event de spelar på dessutom är det för den största delen helt ny publik andra helgen.
Nu försöker jag såklart tala gott om den andra helgen eftersom det är den jag valde men tror båda kommer bli övermaxade!!
Gott att det löste sig med ert bekymmer.
Citera
2014-02-06, 18:15
Medlem
snickarstickans avatar
Citat:
Äntligen är det klart!

Det är nog inte den enda spelningen artisterna gör detta år så dom är nog minst lika taggad till andra veckan :P

Leran tror jag inte heller är något problem då dom bör vara förberedda med tanke på förra årets storm plus att det va typ helt torrt dagen efter
Citera
2014-02-06, 18:22
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Någon som har sett New World Punx Live (Markuz Schulz & Ferry Corsten)

Lirar dem typical trance då eller vad kör dem för stil?
Citera
2014-02-06, 18:39
Medlem
snickarstickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias.Petersen
Någon som har sett New World Punx Live (Markuz Schulz & Ferry Corsten)

Lirar dem typical trance då eller vad kör dem för stil?

kolla youtube på livespelningar.? :P
Citera
2014-02-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snickarstickan
Det är nog inte den enda spelningen artisterna gör detta år så dom är nog minst lika taggad till andra veckan :P

Leran tror jag inte heller är något problem då dom bör vara förberedda med tanke på förra årets storm plus att det va typ helt torrt dagen efter

Eller hur! Har en hel vecka på sig att göra iordning allt. Finns gott om träplank att lägga ut också
Citera
2014-02-06, 19:50
Medlem
Antrhraxxxs avatar
Citat:

Vad menas med "International Invites"? Är det biljettsläppet till de 10 utvalda från varje nation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in