Citat:
Ursprungligen postat av
ZuparN
Jag har inte missuppfattat dig. Förstår exakt vad du menar. Min poäng har däremot varit att det inte går att resonera på detta sätt och ditt första stycke i detta inlägg bevisar detta. Nu skrev jag ihop två tankeexperiment (PKK/al-Qaida samt Nazi/Ryssland). Vad gjorde du när jag framförde dem? Du gick in i ett försvarsläge direkt, du ville inte bli förknippad med al-Qaida, trots att jag fann det du benämner som "konvergerande intresse". Ser du inte motsägelsen och hur fel det vore av mig att benämna dig som kurd för ett perfekt par med terrorism eller al-Qaida? Du ser inte hur provocerande något sådant hade varit?
Jag har som tidigare påpekats tagit striden mot rasister och nazister i denna tråd. Det är därför jag blir väldigt frustrerad när du indirekt kopplar ihop mig som kristen syrier med en ideologi jag föraktar och motarbetar vid varje givet tillfälle.
Jag blir inte provocerad, men givetvis vill ingen bli förknippad med AQ av förklarliga skäll. Dock så är det inte därför jag ifrågasatta ditt argument. Det finns inget annat alternativ jag har när jag ställs inför en sådan här resonemang. Det är ju felaktigt och jag påpekade det felaktiga i det. Hade dom däremot samarbetat i verkligheten så hade ditt exempel varit samstämmigt med mitt. Men eftersom det inte finns eller har funnits så är det inte samma sak.
Så det du kallar försvarsposition är mer ett påpekande om bristerna i resonemanget. Ett exempel som du kunde ha tagit upp är att muslimerna samarbetade med nazisterna för att motverka serberna under andra världskriget. Dom har ju helt separata intressen men deras intressen konvergerar och därför ökar sannolikheten för att dom ska samarbeta. Och det var det dom gjorde.
Det var därför jag ifrågasatta din argument. Den innehöll inte alla komponenter för att vara samstämmigt med det som jag skrev tidigare.
Sedan så har jag inte pekat ut dig och har även noterat att du inte är speciellt förtjust i rasism samt att du visat din åsikt om det.