2014-02-06, 15:29
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Varför lägger inte amatör journalisten ut datum på sin krönika för?

http://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/larsson-250-doda-pa-fem-dagar-i-aleppo/

Tänk om Israel flygbombat Gaza under fem dagar och dödat över 250 personer.
Föreställ er uppmärksamheten, protesterna, publiciteten.
Byt nu ut ”Israel” mot ”syriska armén” och ”Gaza" mot ”Aleppo”.
Vad tyst det varit.

Herregud...
Citera
2014-02-06, 15:56
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Varför lägger inte amatör journalisten ut datum på sin krönika för?

http://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/larsson-250-doda-pa-fem-dagar-i-aleppo/

Det visar ju att inlägg här i flashback som alltid har datum förankrade i inläggen är lättare att relatera till än hans icke tidsbestämda nlägg där han hävdar något och givetvis alltid emot regimen. Men hallå saker och ting ändras ju ... bara följa i den här tråden så ser man utvecklings förloppet i detta krig. Men i Mats Larsson "krönikor" där är det för alltid fastspikat att Assad är den mest onde och alla andra bara hjälper till

Skitpropaganda från Bonniermedia, vänta dig inte någon journalistik överhuvudtaget från Expressen.

http://www.friatider.se/svensk-vansterprofil-dod-gjorde-jihad-i-syrien

Citat:
Yassin Ben Salah var med och grundade Pantrarna i Göteborg år 2011 och fungerade innan han gjorde jihad som ”strateg” och en av organisationens frontfigurer. Han har flera gånger lyfts fram i media som företrädare för den vänsterextrema organisationen, bland annat i Expressen och Metro.
Pantrarna, som likt systerorganisationen Megafonen i Stockholm påstår sig verka för ”upprustning av förorten”, fick stor medieuppmärksamhet i samband med förra vårens landsomfattande invandrarkravaller. Namnet kommer från den militanta antivita kommunistorganisationen Svarta pantrarna i USA.
De kriminellt belastade Pantrarnas aktiviteter har finansierats med hundratusentals kronor från de svenska skattebetalarna.
Syriens president Bashar al-Assad tror inte att västerlänningar ligger sömnlösa över det faktum att vissa samhällselement nu åker till Mellanöstern för att slåss mot den militärt överlägsna syriska försvarsmakten istället för att exempelvis slåss mot polisen i Husby.
– Det rör sig om våldsbenägna grupper som i decennier har terroriserat deras egna länder och som nu reser till Syrien för att bli dödade. Nu har västländerna sin chans att bli av med den här typen av terrorelement, sade al-Assad i en intervju med en syrisk tidning i mitten av juli.
Citera
2014-02-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Tänk om Israel flygbombat Gaza under fem dagar och dödat över 250 personer.
Föreställ er uppmärksamheten, protesterna, publiciteten.
Byt nu ut ”Israel” mot ”syriska armén” och ”Gaza" mot ”Aleppo”.
Vad tyst det varit.

Herregud...

Du behandlar två separata logiker.

Vi har en stat som kommit till pga av att européer varit dumma mot massa judar. Man har gjort en särbehandling och undantag och slängt ut människor från deras områden för att få plats med dessa s.k. offer.

Israels existens ifrågasätts här.. Andra exemplet du kommer med är en stat som försvarar sig mot främmande makter. Det är inte så att denna stat gjort anspråk på människors mark eller territorier för att därefter förklara krig.

Vidare om inte du vet.. Det spelar ingen roll antalen som dör under konflikterna. Detta kallas krigstillstånd. En bombning/rensning kan ske under natten och i samband med operationerna. MAO hur man går tillväga under striderna avgör "brotten". Jag lägger dock inget värde i det här..

Det är logiken bakom aktionerna som avgör boven i spelet. Detta som händer i Syrien har ingenting med Syrien att göra. USA med sitt förfalskade stat Israel till hund ställer till det för dessa länder. Hur man gör det har redan avslöjats en del källor.
Citera
2014-02-06, 16:14
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Du behandlar två separata logiker.

Vi har en stat som kommit till pga av att européer varit dumma mot massa judar. Man har gjort en särbehandling och undantag och slängt ut människor från deras områden för att få plats med dessa s.k. offer.

Israels existens ifrågasätts här.. Andra exemplet du kommer med är en stat som försvarar sig mot främmande makter. Det är inte så att denna stat gjort anspråk på människors mark eller territorier för att därefter förklara krig.

Vidare om inte du vet.. Det spelar ingen roll antalen som dör under konflikterna. Detta kallas krigstillstånd. En bombning/rensning kan ske under natten och i samband med operationerna. MAO hur man går tillväga under striderna avgör "brotten". Jag lägger dock inget värde i det här..

Det är logiken bakom aktionerna som avgör boven i spelet. Detta som händer i Syrien har ingenting med Syrien att göra. USA med sitt förfalskade stat Israel till hund ställer till det för dessa länder. Hur man gör det har redan avslöjats en del källor.

Det var inte jag som skrev det, utan citerade Mats Larssons krönika. I övrigt håller jag med om att det är två helt separata fall som inte kan jämföras.
Citera
2014-02-06, 16:35
Medlem
Citat:
Skriver du kristna araber för att provocera? Turkarna använde samma strategi som araberna på sina minoritetsgrupper. Inte kallar jag dig för turk när jag vet att du vill bli benämnd som kurd? Kan du då visa lite respekt istället för att provocera och göra generaliseringar?

På vilket sätt skulle en kristen som tar ställning för regeringen passa perfekt med en rasist eller nazist? Du talar om rasism samtidigt som du själv hatar araber, vilket dina inlägg gett intrycket utav vid flera tillfällen. Du kan inte leva med de, vill inte leva med och glädjes av att de dödar varandra. Det är därför fel och motsägande av dig att försöka göra en generalisering och förknippa kristna med rasister.

Den som tagit debatten mot nazister och rasister i denna tråd har varit jag, nu anklagar du mig och alla andra kristna syrier för att indirekt sympatisera med rasister och nazister. Därför ber jag dig att inte skriva sådana generaliseringar igen. Om du vill uttrycka dig mot en specifik skribent, gör det.
Jag uttryckte mig fel. Det jag syftade på var alla kristna i Syrien. Men jag skrev dock inte att ni sympatiserar med högerextremister. Jag skrev att kristna håller på regimen av överlevnads skäll och att en segment av svenska befolkningen som regelbundet läser högerextremism media också håller på regimen, men dom gör det av andra skäll. Dom tycker om att muslimer, islamister och terrorister dödas. Enligt mig så är ni alltså helt olika men ni förenas i er anhängarskap till regimen. Ni håller på samma aktör i den här konflikten. Är det fel av mig att påpeka denna detalj?

Det är vanligt att olika gruppers intressen konvergerar och att dom därför samarbetar. Det är inget konstigt med det. Det är det som hänt till vis del i tråden.
Senast redigerad av Zagrosi 2014-02-06 kl. 16:39.
Citera
2014-02-06, 16:54
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Jag uttryckte mig fel. Det jag syftade på var alla kristna i Syrien. Men jag skrev dock inte att ni sympatiserar med högerextremister. Jag skrev att kristna håller på regimen av överlevnads skäll och att en segment av svenska befolkningen som regelbundet läser högerextremism media också håller på regimen, men dom gör det av andra skäll. Dom tycker om att muslimer, islamister och terrorister dödas. Enligt mig så är ni alltså helt olika men ni förenas i er anhängarskap till regimen. Ni håller på samma aktör i den här konflikten. Är det fel av mig att påpeka denna detalj?

Det är vanligt att olika gruppers intressen konvergerar och att dom därför samarbetar. Det är inget konstigt med det. Det är det som hänt till vis del i tråden.

Snälla, kom inte och förklara bort det du skrev. Det var uppenbart att du kopplade oss kristna syrier med högerextremister. Läs om ditt inlägg.

"Dom kristna araberna håller på regimen av överlevnads skäll och bottenskraps svenskarna vill bara se muslimer dö. Ni är som ett perfekt par för varandra."

Varför skriver du att vi är ett perfekt par för varandra? Guilt by association är ett argumentationsfel och det finns ingen anledning att dra en koppling mellan oss kristna samt rasister eller nazister. Jag kan lika lite klandra dig för att sympatisera med terrorister p.g.a. faktumet att du eller andra kurder är "anhängare" av PKK, som terroriststämplats av EU och USA.
Senast redigerad av ZuparN 2014-02-06 kl. 16:59.
Citera
2014-02-06, 17:27
Medlem
Citat:
Snälla, kom inte och förklara bort det du skrev. Det var uppenbart att du kopplade oss kristna syrier med högerextremister. Läs om ditt inlägg.

"Dom kristna araberna håller på regimen av överlevnads skäll och bottenskraps svenskarna vill bara se muslimer dö. Ni är som ett perfekt par för varandra."

Varför skriver du att vi är ett perfekt par för varandra? Guilt by association är ett argumentationsfel och det finns ingen anledning att dra en koppling mellan oss kristna samt rasister eller nazister. Jag kan lika lite klandra dig för att sympatisera med terrorister p.g.a. faktumet att du eller andra kurder är "anhängare" av PKK, som terroriststämplats av EU och USA.
Det är möjligt att det kan ha en guilt bay association effekt, men detta förändrar dock ingenting. Era intressen konvergerar fortfarande. Ni är som sagt ett perfekt par eftersom era intressen konvergerar.

Sedan så har jag inte förklarat bort någonting och det är märkligt att du hävdar det. I huvudsak så är det samma budskap, men med en annan formulering vad gäller kristna. Du ifrågasatta begreppet kristna araber och därför så förtydligade jag vad jag menade.
Citera
2014-02-06, 17:27
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Först tyckte jag ISIS var värdelösa då dom tappade mycket mark och förlorade massa mannar. Dom hade många förortsblattar inom gruppen och dom var amatörer ifall man går efter klippen som lagts upp på youtube. Men nu är det inte samma sak. Dom lyckas bra mot rebellerna och detta är mer ett faktum än min egna tycke. Om glaset är fullt så säger man att glaset är fullt, eller du kanske inte gör det när det kommer till dina motståndare? I såna fall så är det du som inte är objektiv. Jämför dödstalen mellan rebellerna och ISIS, samt kolla på vem av dom som vinner mest mark.

Den här diskussionen blir bara mer och mer märklig. Det är inte precis så att min hållning är en hemlighet som jag försöker att gömma för alla andra. Tvärtom så är jag väldigt öppen med den och detta framförallt i den här tråden. Hur kan du ha missat det? Vid flera tillfällen så har jag skrivit att jag tycker det är bättre att alla befolkningsgrupper får bestämma över sig själv. Har du verkligen missat detta? Och nu har du fått för dig att jag kör en fulling där jag klätt ut mig till jultomte, men i själva verket så är jag stora stygga vargen. hahahah.

Är du efterbliven? Vad är det regimen och rebellerna gör? Målar dom inte upp alla andra som djävlar och sig själva som änglar? Du är inte ett undantag från denna regel, men däremot så är du patetisk för att du tror att denna regel enbart gäller kurder.

Förövrigt så gör du något nu som är väldigt vanligt. Du luftar den gamla hederliga jude-kurd-konspirationen. Du är en kuksugar. En riktig kuksugare. För ifall du hade haft en fungerande hjärna så hade du vetat att PYD är emot staten Israel. PKK har tidigare aktivt motverkat Israel. Nu ska en mongo komma här och raljera med sitt skitsnack som inte ens har någon förankring i verkligheten. Det finns inte en enda grej som länkar samman PYD med Israel. Utöver det så har regionen varit föremål för embargo av alla omgivande makter.

Egentligen talar ditt inlägg för sig självt, det var lätt att få ormen att visa sitt rätta ansikte. I tråden om kurdistan talar du om att YPG borde utföra fler halshuggningar, utföra folkmord och att du vill ha en svag stat i Syrien så ni kurder kan ta mark som inte tillhör er. Här försöker du ge sken av att du är en demokrat och att YPG är små änglar. Du har noll trovärdighet och nu visade du ditt fula ansikte och drog fram alla korten på en gång. Du kan nog lämna tråden som du sa och komma tillbaka när det finns ett kurdistan på Syrisk mark

Jag har inte sagt att kurder samarbetar med Israel, jag sa att ni beter er likadant. Israel hade många judiska terrorister vid sitt skapande liksom detta som ni kallar kurdistan. Du beter dig som en terrorist som vill ha mer våld mot andra folkgrupper och stater för att skapa ett kurdistan. Jag ogillar terrorister, speciellt såna som krälar fram som ormar och viskar lögner.
Citera
2014-02-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Egentligen talar ditt inlägg för sig självt, det var lätt att få ormen att visa sitt rätta ansikte. I tråden om kurdistan talar du om att YPG borde utföra fler halshuggningar, utföra folkmord och att du vill ha en svag stat i Syrien så ni kurder kan ta mark som inte tillhör er. Här försöker du ge sken av att du är en demokrat och att YPG är små änglar. Du har noll trovärdighet och nu visade du ditt fula ansikte och drog fram alla korten på en gång. Du kan nog lämna tråden som du sa och komma tillbaka när det finns ett kurdistan på Syrisk mark

Jag har inte sagt att kurder samarbetar med Israel, jag sa att ni beter er likadant. Israel hade många judiska terrorister vid sitt skapande liksom detta som ni kallar kurdistan. Du beter dig som en terrorist som vill ha mer våld mot andra folkgrupper och stater för att skapa ett kurdistan. Jag ogillar terrorister, speciellt såna som krälar fram som ormar och viskar lögner.
Det här är ren trams och dessutom så har du missuppfattat ett inlägg. Jag har aldrig sagt att något av det där är rätt att göra. Däremot så sa jag att det är irriterande att alla andra gör det på oss när vi inte gör det på dom. Är det fel att känna så här eller vad? Skulle helst uppskatta att du inte sprider rena lögner om mig. Tala inte om trovärdighet när du inte ens kan läsa information från ett inlägg på ett korrekt sätt.

Enligt Zuparn så gör du en sk guilt by association, men den är så vanligt förekommande så att jag blivit immun. Israel snacket är som sagt gammalt och det är ofta lågt begåvade individer som tar upp det. Du börjar spåra ut nu när du säger att jag beter mig som en terrorist. Du får gärna skärpa till dig. Släpp gärna också ordet orm. Du framstår som en idiot.

Släng bort allt skitsnack nu och diskutera konkret med mig. Vad är ditt problem. Har det med kurder att göra, deras befrielsekamp? Eller vad?
Citera
2014-02-06, 17:51
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Det är möjligt att det kan ha en guilt bay association effekt, men detta förändrar dock ingenting. Era intressen konvergerar fortfarande. Ni är som sagt ett perfekt par eftersom era intressen konvergerar.

Sedan så har jag inte förklarat bort någonting och det är märkligt att du hävdar det. I huvudsak så är det samma budskap, men med en annan formulering vad gäller kristna. Du ifrågasatta begreppet kristna araber och därför så förtydligade jag vad jag menade.

Vilka gemensamma intressen har den kristna gruppen i Syrien och rasister/nazister? Vilka intressen "konvergerar" varandra?

Du tycker fortfarande att rasister och kristna syrier är "ett perfekt par"?
Senast redigerad av ZuparN 2014-02-06 kl. 17:59.
Citera
2014-02-06, 18:00
Medlem
Citat:
Vilka gemensamma intressen har den kristna gruppen och rasister/nazister? Vilka intressen "konvergerar" varandra?

Du tycker fortfarande att rasister och kristna syrier är "ett perfekt par"?
Dom har inte gemensamma intressen. Återigen, ni har två separata intressen som konvergerar. Konvergerings punkten är regimen. Varför har du svårigheter att acceptera detta?

Det är allmänt känt att när intressen konvergerar så ökar sannolikheten till samarbete. Ett perfekt par.
Citera
2014-02-06, 18:12
Bannlyst
Citat:
Det här är ren trams och dessutom så har du missuppfattat ett inlägg. Jag har aldrig sagt att något av det där är rätt att göra. Däremot så sa jag att det är irriterande att alla andra gör det på oss när vi inte gör det på dom. Är det fel att känna så här eller vad? Skulle helst uppskatta att du inte sprider rena lögner om mig. Tala inte om trovärdighet när du inte ens kan läsa information från ett inlägg på ett korrekt sätt.

Enligt Zuparn så gör du en sk guilt by association, men den är så vanligt förekommande så att jag blivit immun. Israel snacket är som sagt gammalt och det är ofta lågt begåvade individer som tar upp det. Du börjar spåra ut nu när du säger att jag beter mig som en terrorist. Du får gärna skärpa till dig. Släpp gärna också ordet orm. Du framstår som en idiot.

Släng bort allt skitsnack nu och diskutera konkret med mig. Vad är ditt problem. Har det med kurder att göra, deras befrielsekamp? Eller vad?

Du borde få FB-medalj för att du orkar diskutera med den högerextrema islamofoben Xelious.

Xelious, här har du: http://www.liveleak.com/view?i=903_1391701310 mår du bättre nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in