Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-06, 13:11
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Yes. Så om jag rent hypotetisk skulle kunna ta 1 kg tramadol så kommer kroppen bryta ner 500 gram på ca 6-7 timmar. Om jag skulle ta 200 mg så kommer kroppen bryta ner 100 mg på 6-7 timmar.

Det är detta jag inte förstår.
Ett kilo är väl extremt. Men, ju större mängd desto hårdare arbetar kroppen för att få bort det. 100mg kommer halveras lika snabbt som 500mg. Givetvis måste kroppen lägga mer kraft på att halvera 500mg på sex timmar och därmed ökar risken för bieffekter.
Citera
2014-02-06, 17:13
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Ett kilo är väl extremt. Men, ju större mängd desto hårdare arbetar kroppen för att få bort det. 100mg kommer halveras lika snabbt som 500mg. Givetvis måste kroppen lägga mer kraft på att halvera 500mg på sex timmar och därmed ökar risken för bieffekter.
Varför i hela helvetet skulle kroppen arbeta mer pga att man tagit en större mängd? 100mg bör ju halveras exakt lika snabbt som 1kg? uppge källa på detta.
Citera
2014-02-06, 17:57
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sucession
Jag hittade 2 kartor i mitt medicinskåp.. nu undrar jag om det är okej att ta gammalt tram?

Tramadol HEXAL
50 mg kaps.

Exp: 12/2011

Tacksam för svar så snabbt som möjligt!
Ja då kör hårt
Citera
2014-02-06, 18:30
Medlem
ChristianJPs avatar
vart kan man beställa tradd/tram nånstans? helst inrikes
Citera
2014-02-06, 19:56
Medlem
Fungerar det bra att äta cannabis (cannabis-godis) tillsammans med tramadol? Det sänker inte kramptröskeln eller så?
Citera
2014-02-06, 21:30
Medlem
snusaren92s avatar
Hej alla fbare där ute! Nu är det så att jag har en fundering min favorit drog va tradolan tills den sluta fungera så jag har gått mycket på oxy sub ketogan ja allt som är tyngre. Men mitt problem är att nu när jag tar trad så blir russet dimmigt och känns intr så där hjätte bra som det en gång jorde någon mer som är i min sits.
Dricker jag alchohol eller ta benz i sambad blir det sig mer likt annars är de inte alls som samma sak
Citera
2014-02-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianJP
vart kan man beställa tradd/tram nånstans? helst inrikes

Undrar också vart man kan köpa lite tram nuförtiden. För 6-7 år sen gav man bort det till varandra, går det att köpa inrikes numera?
Citera
2014-02-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Hej alla fbare där ute! Nu är det så att jag har en fundering min favorit drog va tradolan tills den sluta fungera så jag har gått mycket på oxy sub ketogan ja allt som är tyngre. Men mitt problem är att nu när jag tar trad så blir russet dimmigt och känns intr så där hjätte bra som det en gång jorde någon mer som är i min sits.
Dricker jag alchohol eller ta benz i sambad blir det sig mer likt annars är de inte alls som samma sak

Det blir sådär. Du har blivit för tolerant, hände mig också efter ett par år. Var liksom inte nöjd med två kartor tram på bara ett par timmar. Oxy bet fint, sub var mest tråkigt. Nä, fan opiater har en botten, ett slut. Det går bara dåligt till slut.
Citera
2014-02-06, 22:26
Medlem
Hej!

Jag tänkte höra mig för om någon här i tramadol-tråden använder tramadol i kombination med styrketräning. Anledningen till detta är att jag själv har börjat göra det med väldigt bra resultat och vill därför ta del av andras erfarenheter kring detta, positiva som negativa.

Vad gäller mig själv så får jag tramadol utskrivet mot artrossmärtor i höger axel och använder det tre ggr i veckan, tanken är ju att jag ska använda tramadol efter träningen men eftersom jag blir väldigt pigg och alert av det och därför får svårt att sova om jag tar det på kvällen efter ett pass så har jag börjar att inmundiga min tramadol på förmiddagen före passet istället för att kunna lägga mig på kvällen som vanligt.

Det handlar om en dos på 150 mg depot när det kommer till träning, det ökar iaf min styrka och uthållighet ordentligt.

Seriösa svar gott folk.
Citera
2014-02-07, 18:43
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Varför i hela helvetet skulle kroppen arbeta mer pga att man tagit en större mängd? 100mg bör ju halveras exakt lika snabbt som 1kg? uppge källa på detta.
Är du helt retarderad eller? Du motsäger ju dig själv. Först tror du inte att kroppen arbetar mer desto större mängd man intar och sen säger du att det ändå halveras lika fort. Självklart måste den arbeta mer för att halvera 500mg på samma tid som 100mg.
Citera
2014-02-07, 20:34
Medlem
maffiamannens avatar
Har kört hårt på benz och tram sen måndags, kört ca 3 xanor och 2fm1 samt cs 800mg tramadol i snitt varje dag sen måndags, och hade inte kört på ett bra tag innan det så undrar om det är lugnt att köra idag igen, vilken dos isåfall? Eller ska jag låta bli?

Inte kört tram idag o har ont i kroppen osv.

Självklart gräs till!
Senast redigerad av maffiamannen 2014-02-07 kl. 20:36.
Citera
2014-02-07, 20:43
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maffiamannen
Har kört hårt på benz och tram sen måndags, kört ca 3 xanor och 2fm1 samt cs 800mg tramadol i snitt varje dag sen måndags, och hade inte kört på ett bra tag innan det så undrar om det är lugnt att köra idag igen, vilken dos isåfall? Eller ska jag låta bli?

Inte kört tram idag o har ont i kroppen osv.

Självklart gräs till!
Höga doser av Tram och benzo kan vara livshotande. eller inte. det är inviduellt.

Ta hand om dig,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in