Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-17, 03:35
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Snabb fråga, kommer jag få effekt av 350mg tramadol? Och vad för effekt har jag att vänta mig? Kan jag boosta med något? Benso? Eller har benso gjort mig mer tolerant mot opiater?

Har du använt Tramadol förr? Om inte så är 350mg relativt mycket, och du kommer säkerligen att få en otrevlig upplevelse.

Dela istället upp det, t. ex 150mg för att känna efter, och sen slänga i dig resterande 200mg. Men kom ihåg att det tar 1-3 timmar innan effekten av Tramadol peakar. Iaf för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Om du inte har någon tolerans för opiater så lär du väl känna lite. Du kan boosta med benso, men ökar risken för andningsdepp.
"Känna lite"? Jag vet folk, som ej har någon tolerans, och vissa blir helt utslagna av 50-100mg.
Allt är individuellt.
Senast redigerad av lääz_kelly 2013-10-17 kl. 03:38.
Citera
2013-10-17, 03:46
Medlem
ambigues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Har du använt Tramadol förr? Om inte så är 350mg relativt mycket, och du kommer säkerligen att få en otrevlig upplevelse.

Dela istället upp det, t. ex 150mg för att känna efter, och sen slänga i dig resterande 200mg. Men kom ihåg att det tar 1-3 timmar innan effekten av Tramadol peakar. Iaf för mig.

"Känna lite"? Jag vet folk, som ej har någon tolerans, och vissa blir helt utslagna av 50-100mg.
Allt är individuellt.

Jag har ingen tolerans, jag tog tre av dom 10st 50mg'are precis efter jag fått hem dem alltså 150mg, jag kände inte av speciellt mycket..

Vad är det jag ska känna? Eufori, avslappnad, skön?

Edit; Jag har tillgång till lite stesolid och xanax för ev. boostning
Citera
2013-10-17, 05:20
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Jag har ingen tolerans, jag tog tre av dom 10st 50mg'are precis efter jag fått hem dem alltså 150mg, jag kände inte av speciellt mycket..

Vad är det jag ska känna? Eufori, avslappnad, skön?

Edit; Jag har tillgång till lite stesolid och xanax för ev. boostning

Hur längesedan var det du tog dem? Som sagt, det kan ta ett bra tag innan Tramadol kickar in.
Senast redigerad av lääz_kelly 2013-10-17 kl. 05:22.
Citera
2013-10-17, 05:53
Medlem
Gaspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Har ingen kunskap eller erfarenhet om preparatet du fick. Men det låter som att du behöver starkare smärtstillande snarare än att behöva överdosera Tramadolen. Vad säger läkarna om det?
Jodå, jag kan få starkare smärtstillande om jag vill. Men jag vill vara så klar i huvudet som möjligt, har inte riktigt tid att vara sängliggande. Men tyvärr så ger Dilantin så många bieffekter så det känns som att jag måste byta ut den mot något liknande.
Citera
2013-10-17, 13:43
Medlem
SkithusetBrinners avatar
Men om man får kramper av en medicin så borde inte läkaren skriva ut samma igen även fall de skrivit ut nåt som ska förebygga. Kramper är inget att leka med. du borde absolut byta mot en lite starkare.
Citera
2013-10-17, 14:50
Medlem
flingborrs avatar
Får ni lätt tolerans mot tradolan? Jag har ätit det en hel del och inte fått nån speciell tolerans.

Får dock väldiga problem att somna på kvällen trots att jag tar ~100mg på förmiddagen.
Får numera alltid huvudvärk dagen efter. Illamående om man försöker äta mat.
Väldigt mycket bieffekter för så små doser men de är de värt
Citera
2013-10-18, 12:00
Medlem
Oskarss avatar
Stockholms Tramadoltorskar lyser med sin frånvaro. Sub är för fan vanligare!
Citera
2013-10-18, 12:30
Medlem
Agitatzes avatar
Åt Tramadol för första gången igår.

Jag har aldrig brukat/använt opiater förutom väldigt sporadiskt; lite citodon i anslutning till en operation för tre år sen, morfin IV på sjukhus i samband med en annan operation, rökopium vid ett tillfälle för flera år sedan, sub en gång för många år sen, och nån morfintablett för ännu fler år sedan. Alltså antar jag att jag inte kan ha någon sorts tolerans att prata om. Jag är ca 190 cm lång väger ca 90 kg.
Började med att äta 200mg i form av 50mg kapslar, tillsammans med en postafen på fastande mage ungefär kl 19 igår. En halvtimme senare tog jag 50mg till.

Ca 1,5 timmar senare låg jag i soffan och var lite småmysig och fluffig i huvudet, lyssnade på musik och läste på FB. Då jag inte kände mig nöjd med ruset så åt jag ytterligare 100mg ca 1-1,5 timmar senare.
Kan inte påstå att jag tyckte de gjorde någon skillnad rusmässigt,var fortfarande lite småmysig och avslappnad bara och mindre rastlös än vanligt.

När klockan var ca 01 så kändes det som det mesta av ruset hade klingat av och jag gick och la mig i sängen och sov som ett spädbarn hela natten.
Vaknade upp, mådde prima, var hungrig och åt en stabil frukost.

Totalt under kvällen åt jag alltså 350mg,och detta var min första gång på Tramadol, men jag hade faktiskt förväntat mig lite mer (kan hända att jag bara hade för stora förväntningar på effekten).

Fick inga biverkningar under ruset, förutom mild käkspänning. Kunde äta och dricka som normalt, kasta vatten och få utlösning.

Funderar på att ge det ett nytt försök igen ikväll och funderar då på att ta 350mg direkt och sen kanske fylla på med 50-100mg till (vill helst inte ta för stor dos med allt som skrivs om krampanfall osv). Låter detta rimligt?
Jag vill kunna sjunka in i soffan och bara sväva iväg för en liten stund...
Citera
2013-10-18, 15:50
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Stockholms Tramadoltorskar lyser med sin frånvaro. Sub är för fan vanligare!

Håller fan med och tycker det är sjukt skumt. Alltid haft bilden att tram ska vara den vanligaste opiaten att få tag på.. Har frågat runt men aldrig fått tag på det på det sättet, så jävla synd då jag verkligen vill känna tramruset igen.. Även jag bor i Stockholm.
Citera
2013-10-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Håller fan med och tycker det är sjukt skumt. Alltid haft bilden att tram ska vara den vanligaste opiaten att få tag på.. Har frågat runt men aldrig fått tag på det på det sättet, så jävla synd då jag verkligen vill känna tramruset igen.. Även jag bor i Stockholm.

Skumt, Kanske ni har otur i era kretsar. Lär finnas bra mkt. Flyttade precis och där jag befinner mig är det som vanligt gott om dessa. Dyra som satan dock..
Citera
2013-10-18, 19:53
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skams
Skumt, Kanske ni har otur i era kretsar. Lär finnas bra mkt. Flyttade precis och där jag befinner mig är det som vanligt gott om dessa. Dyra som satan dock..

Har inte jättemånga kontakter, men vet fan inte hur jag ska få tag på dem heller. Lättare att få tag på sub iaf så får väl typ nöja mig med det för tillfället. Men jag tror dig, har själv alltid fått den bilden att tramadol ska vara lätt att få tag på, dock har det tyvärr inte varit så för mig.

En cocktail på tramadol+citodon slår aldrig fel när man inte känner för att köra sub eller liknande...
Citera
2013-10-19, 12:43
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skams

Läs mellan raderna, det stinker

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in