Flashback bygger pepparkakshus!
2014-02-03, 12:29
Medlem
Har fått tag på Tramef-P ifrån Indien, gula/orange tabletter á 50mg. Hur är dessa?
Citera
2014-02-03, 15:15
Medlem
Jag hittade 2 kartor i mitt medicinskåp.. nu undrar jag om det är okej att ta gammalt tram?

Tramadol HEXAL
50 mg kaps.

Exp: 12/2011

Tacksam för svar så snabbt som möjligt!
Citera
2014-02-03, 15:41
Medlem
-TheLizardKing-s avatar
har tagit 200 mg tramadol för cirka 2h sen (första gången) känns nästan inget alls, bör ja tar mer?
att nå ett euforiskt rus är ju absolut att föredra.
cheers!
Citera
2014-02-03, 15:47
Medlem
Ja men dra in dig 100 mer eller gå stegvis per 50, det kommer nog snart!
Citera
2014-02-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheLizardKing-
har tagit 200 mg tramadol för cirka 2h sen (första gången) känns nästan inget alls, bör ja tar mer?
cheers!

Nu har det iofs gått ett tag men jag tycker definitivt du ska ta mer, pröva att ta 200mg till och känn efter hur det känns efter en timme alternativt så kan du käka lite Ipren, det brukar öka effekten för mej
Citera
2014-02-03, 17:38
Medlem
Citat:
cheers!

Sen så tar det ju ett tag för peaken att komma också, jag bombade 250mg för en timme sen och det börjar inte komma förens nu
Citera
2014-02-03, 18:54
Medlem
-TheLizardKing-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kcabH
Nu har det iofs gått ett tag men jag tycker definitivt du ska ta mer, pröva att ta 200mg till och känn efter hur det känns efter en timme alternativt så kan du käka lite Ipren, det brukar öka effekten för mej

tack för svar! har tagit 300 mg allt som allt nu. jag känner av det, vart illamående innan men nu börjar jag sjunka ner i sängen, så de känns behagligt just nu iaf. boostar med lite cb sen, de brukar ordna till de mesta
cheers!
Citera
2014-02-03, 19:13
Medlem
Här bombades det 300mg direkt 2 timmar sen och har en helt perfekt kick! på vardagar vill jag inte ha den dära överdrivna kicken så nu känns det bra! för er som trammar hoppas ni njuter!

Undrar bara en sak.. bör jag ta mer eller inte för att jag har skola imorgon.
Citera
2014-02-04, 00:31
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Om jag inte minns helt fel så är halveringstiden ca 7-8 timmar efter intag. Sök på forumet för att veta exakt. Halveringstid betyder när du ca hälften av dosen kvar i kroppen.

Funderat lite på det där begreppet. Om du tar 1200 mg så kommer du ju inte ha blivit av med hälften efter 7-8 timmar. Kroppen lär väl inte öka takten på hur fort du gör av med substansen beroende på mängden?

Halveringstiden måste ju beräknas på en konstant antar jag. Någon som vet får gärna utveckla.
Citera
2014-02-04, 16:56
Medlem
-TheLizardKing-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Funderat lite på det där begreppet. Om du tar 1200 mg så kommer du ju inte ha blivit av med hälften efter 7-8 timmar. Kroppen lär väl inte öka takten på hur fort du gör av med substansen beroende på mängden?

Halveringstiden måste ju beräknas på en konstant antar jag. Någon som vet får gärna utveckla.

Verkanstid är hur länge prepparatet verkar i kroppen eller lättare uttryckt hur länge man känner sig påverkad av prepparatet.
Haveringstid är så lång tid som det tar (i genomsnittliga normala fall) för kroppen att bryta ner hälften av mängden av prepparatet du tagit, alltså tar du 500 mg tram så har kroppen efter 6-7 tim brutit ner det till 250 mg, efter ytterligare 6-7 tim 125mg, osv
Kan vara bra att tänka på om man t.ex ska till kissdoktorn.
Sen om vi går på överkurs så är det ju så att ju mer av prepparatet du tar under längre tid ju längre tid tar det att bli av med det ur kroppen och då stämmer det inte med dom halveringstider som anges på div. källor.
Citera
2014-02-04, 21:31
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Verkanstid är hur länge prepparatet verkar i kroppen eller lättare uttryckt hur länge man känner sig påverkad av prepparatet.
Haveringstid är så lång tid som det tar (i genomsnittliga normala fall) för kroppen att bryta ner hälften av mängden av prepparatet du tagit, alltså tar du 500 mg tram så har kroppen efter 6-7 tim brutit ner det till 250 mg, efter ytterligare 6-7 tim 125mg, osv
Kan vara bra att tänka på om man t.ex ska till kissdoktorn.
Sen om vi går på överkurs så är det ju så att ju mer av prepparatet du tar under längre tid ju längre tid tar det att bli av med det ur kroppen och då stämmer det inte med dom halveringstider som anges på div. källor.

Yes. Så om jag rent hypotetisk skulle kunna ta 1 kg tramadol så kommer kroppen bryta ner 500 gram på ca 6-7 timmar. Om jag skulle ta 200 mg så kommer kroppen bryta ner 100 mg på 6-7 timmar.

Det är detta jag inte förstår.
Citera
2014-02-05, 17:49
Medlem
Warren-chezwicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Yes. Så om jag rent hypotetisk skulle kunna ta 1 kg tramadol så kommer kroppen bryta ner 500 gram på ca 6-7 timmar. Om jag skulle ta 200 mg så kommer kroppen bryta ner 100 mg på 6-7 timmar.

Det är detta jag inte förstår.

Ett kilo, ha ha, fan va gött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in