Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Ja nu har jag ett litet problem, det är då ett problem som då har med datorn att göra antar jag.
Jag spelar på en bärbar dator, har nyligen börjat spela igen efter flera års uppehåll!
Men till frågan då, man har ju hotkeys i tibia, allså f1 för heal etc... Men i min dator så kommer det upp saker, sänker ljuset på skärmen vid f2 bla, hur får man bort detta? (Ny dator också)

Edit: Märkte nu att om jag håller in fn knappen och trycker på någon av f1-f5 knapparna så använder den potions, men hur ändrar man så att man inte behöver trycka in fn?

Glöm det, jag löste det!
Citera
2014-02-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hueaa
Ja nu har jag ett litet problem, det är då ett problem som då har med datorn att göra antar jag.
Jag spelar på en bärbar dator, har nyligen börjat spela igen efter flera års uppehåll!
Men till frågan då, man har ju hotkeys i tibia, allså f1 för heal etc... Men i min dator så kommer det upp saker, sänker ljuset på skärmen vid f2 bla, hur får man bort detta? (Ny dator också)

Edit: Märkte nu att om jag håller in fn knappen och trycker på någon av f1-f5 knapparna så använder den potions, men hur ändrar man så att man inte behöver trycka in fn?

Testa spela med flash clienten istället.
Citera
2014-02-05, 21:43
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilnil
Testa spela med flash clienten istället.

nej då kan man inte botta
Citera
2014-02-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
nej då kan man inte botta

Stor mening att spela om man ändå ska botta...
Citera
2014-02-05, 21:51
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Säg samma sak efter du manuellat i X antal år utan pauser
CIP gör det mer & mer botvänligt & tråkigare & tråkigare att bara grinda lvls, vill folk botta så låt dom botta! Jävla gnäll i tråden nu känner jag!
Citera
2014-02-05, 22:21
Medlem
Citat:
Håller med, fattar inte heller varför man spelar när man endå inte spelar så att säga...

Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Säg samma sak efter du manuellat i X antal år utan pauser
CIP gör det mer & mer botvänligt & tråkigare & tråkigare att bara grinda lvls, vill folk botta så låt dom botta! Jävla gnäll i tråden nu känner jag!

Jag har manuellat sen 2004, ser inga problem med det. Förutom alla botters "Vill folk botta så låt dom botta!" Det är ju bara tragiskt att folk vill fuska för att kunna åstadkomma något i ett spel

Men nu skiter vi i detta, man får bara acceptera att det är folk som bottar och folk som spelar manuellt som inte tycker om detta. Vill folk botta så gör dom det, kan inte säga något mer än att jag inte tycker om det :P Får se om CIP någonsin kommer sätta stop för allt, men tvivlar starkt på det...
Citera
2014-02-05, 22:26
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
du skulle kunna sätta craban jämte skynets dicer som spammar outfit osv utan att han skulle reagera.

Det var ju exakt det som hände, han stod i yala dp i över 20 minuter utan att ens reagera på alla dicers. Finns på tibiacast också när folk recordar. Hans ursäkt var att han var "afk".
Citera
2014-02-05, 22:43
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrefan
Håller med, fattar inte heller varför man spelar när man endå inte spelar så att säga...

Jag har manuellat sen 2004, ser inga problem med det. Förutom alla botters "Vill folk botta så låt dom botta!" Det är ju bara tragiskt att folk vill fuska för att kunna åstadkomma något i ett spel

Men nu skiter vi i detta, man får bara acceptera att det är folk som bottar och folk som spelar manuellt som inte tycker om detta. Vill folk botta så gör dom det, kan inte säga något mer än att jag inte tycker om det :P Får se om CIP någonsin kommer sätta stop för allt, men tvivlar starkt på det...
Har lirat i princip nonstop med ett fåtal pauser på nån månad sen 2003 fram till ett halvår sen, manuellat större delen av den tiden men jag är inte blåögd som dom flesta här & tycker att det är bottarnas fel hur tibia ser ut idag, det är CIPs fel, update efter update har gjort spelet sämre & sämre sen 7,5 clienten. Hade dom satt stopp för botters runt 2005 så hade vi inte haft det här problemet nu, sen att dom gör nya ytor om & om igen som är botters största dröm gör inte saken bättre, men sure.. ligg kvar under eran sten & fortsätt tro att det är bottarnas fel!
Citera
2014-02-05, 22:45
Medlem
Topppis avatar
"We fixed an issue with world transfers that let the character appear as a level 1 today"

paniken när man loggar in då :P
Citera
2014-02-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Har lirat i princip nonstop med ett fåtal pauser på nån månad sen 2003 fram till ett halvår sen, manuellat större delen av den tiden men jag är inte blåögd som dom flesta här & tycker att det är bottarnas fel hur tibia ser ut idag, det är CIPs fel, update efter update har gjort spelet sämre & sämre sen 7,5 clienten. Hade dom satt stopp för botters runt 2005 så hade vi inte haft det här problemet nu, sen att dom gör nya ytor om & om igen som är botters största dröm gör inte saken bättre, men sure.. ligg kvar under eran sten & fortsätt tro att det är bottarnas fel!

Fast det är ju endå ett val ni gör? CIP säger inte "Vi gör allt lättare nu så ni alla kan börja fuska!"
Hur tycker du att det känns att botta då? Var du inte mer "stolt" över dina levels eller dylikt när du hade kämpat upp charen själv?

Det är CIP-softs och bottarnas fel att Tibia inte är lika kul längre...

Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
"We fixed an issue with world transfers that let the character appear as a level 1 today"

paniken när man loggar in då :P

HAHA fyfan hade fått mig en hjärtattack
Citera
2014-02-05, 22:57
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrefan

vad är det du syftar på? jag hoppas du faktiskt förstår att alla har olika mål med spelet. medan du kanske har målet att dra lvl 100~ så har andra inte samma mål. mitt mål har alltid varit att kriga och ha kul när jag spelar. jag ser inget nöje i att grinda lvls i ett spel som kickar otroligt ofta och där spelutvecklaren bajsar en i ansiktet.

otroligt säker på att jag har uppnått fler mål i tibia manuellt på ett år, än vad du gjort sen 2004. så handlar nog inte riktigt om att åstadkomma eller nå mål via botting. för mig var det iaf för att dra in pengar för att kunna fortsätta kriga, och för att jag helt enkelt inte pallade lvla mer manuellt. såg ingen anledning till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Det var ju exakt det som hände, han stod i yala dp i över 20 minuter utan att ens reagera på alla dicers. Finns på tibiacast också när folk recordar. Hans ursäkt var att han var "afk".
haha jaså? fan va fail, jag är verkligen inte förvånad över att han inte ens märkte det, eller hans ursäkt.
Citera
2014-02-05, 23:12
Medlem
Vilket bot är det som är bäst nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in