Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-06, 19:47
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Haha ja.. för det är så jävla dyrt med prem? Orka spela om man bottar.. exakt samma sak
fast du som bottat själv kan inte komma med det argumentet.
Citera
2014-03-06, 19:52
Medlem
Citat:
Inte lirat på ett halvår typ, men lite sug har man! vem?

Fass.

Vi lirade OT på ehm.. Frited tror jag den andre alex hette och pixmos server. Gamla tibiaswe/swelia etc, henkis måste du komma ihåg iaf!
Citera
2014-03-06, 19:58
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
fast du som bottat själv kan inte komma med det argumentet.
Aurora charen ja.. första charen jag bottat mycket på, men jag tog iaf 97~ manuellt!
Citat:
Ursprungligen postat av Fassienator
Fass.

Vi lirade OT på ehm.. Frited tror jag den andre alex hette och pixmos server. Gamla tibiaswe/swelia etc, henkis måste du komma ihåg iaf!
Gissade faktist på Fass! Antar att du inte spelar fortfarande?
Citera
2014-03-06, 20:22
Medlem
Citat:
Aurora charen ja.. första charen jag bottat mycket på, men jag tog iaf 97~ manuellt!

Gissade faktist på Fass! Antar att du inte spelar fortfarande?

Nej, spelade sist 2012 för att lira up en pally lite grann bara för att se hur det känns. Är lite sugen men har inte riktigt tid längre . Fick sånna där riktiga rysningar när man fick lagg och kände nae jag pallar fan inte xD
Citera
2014-03-07, 02:42
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
http://www.tibia.com/news/?subtopic=newsarchive&id=2692

Nu är det snart dags!

Fy fan vad surt för de som har ett riktigt bra hus. Jag rekommenderar er alla att vara delaktiga i trådar då de vill ha feedback från alla.
Kan någon sammanfatta det på svenska?

Endast sovit 5 timmar sedan lördag natt och kan läsa det , men förstår inte riktigt vad som menas.
Citera
2014-03-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Kan någon sammanfatta det på svenska?

Endast sovit 5 timmar sedan lördag natt och kan läsa det , men förstår inte riktigt vad som menas.

Inget är väl bestämt riktigt än men de kommer förmodligen slå ihop flera serverar till en. Om man kollar t ex last online record på de flesta servrarna är liksom ifrån 2006-2009 på de flesta dvs inget nytt online rekord har slagits på över 5 år.

De slår väl ihop sånna med väldigt låg population. Det som förvånar mig är varför det tog en sån jävla tid innan detta sker. De har vad är det? 79 världar och efter tror jag nog att det kommer finnas max 30 st om inte mindre. För tillfället är snittet 137 online per server nu klockan 11.40 och om de drar ner till 30 världar är det 362 st vilket är helt rimligt, förr runt 2006 så var det högre population om man jämför med hur litet tibia kontinenten var då. Nu är det en spökstad om man kollar på siffrorna.

Jag har inget som helst problem med detta, ser det mera positivt då de kommer förmodligen locka in en igen när de öppnar nya servers, alltid lika kul att 'tävla' vem som är snabbast . Ah vilka minnen när man var online 21 timmar i sträck.. Tider det!
Citera
2014-03-07, 12:37
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
Inget är väl bestämt riktigt än men de kommer förmodligen slå ihop flera serverar till en. Om man kollar t ex last online record på de flesta servrarna är liksom ifrån 2006-2009 på de flesta dvs inget nytt online rekord har slagits på över 5 år.

De slår väl ihop sånna med väldigt låg population. Det som förvånar mig är varför det tog en sån jävla tid innan detta sker. De har vad är det? 79 världar och efter tror jag nog att det kommer finnas max 30 st om inte mindre. För tillfället är snittet 137 online per server nu klockan 11.40 och om de drar ner till 30 världar är det 362 st vilket är helt rimligt, förr runt 2006 så var det högre population om man jämför med hur litet tibia kontinenten var då. Nu är det en spökstad om man kollar på siffrorna.

Jag har inget som helst problem med detta, ser det mera positivt då de kommer förmodligen locka in en igen när de öppnar nya servers, alltid lika kul att 'tävla' vem som är snabbast . Ah vilka minnen när man var online 21 timmar i sträck.. Tider det!
Ohelvete vad många som kommer botta coryms i venore asså, fan 20+ pers dagen runt xd
Citera
2014-03-07, 12:48
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
ulation om man jämför med hur litet tibia kontinenten var då. Nu är det en spökstad om man kollar på siffrorna.

Jag håller helt med dig, det kommer _bara_ bli bra att slå ihop världarna. Hur det kommer bli med husen återstår dock att se, vem som får vad eller om allting resettas, kanske mot en liten fee. Kanske kommer det bli mindre botting som effekt, med mer folk på servern, men vad vet jag.

Nu en liten annan fråga:
Hur lvlar man fortast en 140 EK samt 105 RP? Om jag verkligen ska få så mkt exp som möjligt i timmen på respektive char. Har ungefär 2kk att tillgå för detta.
Citera
2014-03-07, 13:25
Medlem
Jo husen kommer mest troligtvis skapa en väldigt upprörd diskussion. Jag tror de kommer betala tillbaka en hyra och släppa alla hus dvs alla blir av med dem. Kommer öka värdet på vissa hus något enormt mycket.

Btw yamal eller någon annan. Jag har bestämt mig dra 68 till 100 på min paladin med 100 dist tror jag den har. Deadline är innan eso early access börjar den sista mars.

Vart drar jag levels och vilken ammunition bör användas? Tror inte profit är något måste men givetvis är det ett plus.
Citera
2014-03-07, 13:39
Medlem
pozies avatar
tror inte de kommer släppa alla hus. de som kommer från den aktiva servern av de som slås ihop kommer få behålla sina hus.

skulle cip släppa alla hus skulle väldigt många fler bli upprörda
Citera
2014-03-07, 17:13
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
tror inte de kommer släppa alla hus. de som kommer från den aktiva servern av de som slås ihop kommer få behålla sina hus.

skulle cip släppa alla hus skulle väldigt många fler bli upprörda
Var det inte så att den äldsta servern fick behålla sina hus ? o_O
Citera
2014-03-07, 17:17
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheddan
Var det inte så att den äldsta servern fick behålla sina hus ? o_O
hoppas jag inte. känns fel om en äldre gammal död server får behålla ett hus bara för alla är lediga xd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in