2014-02-05, 15:25
  #7201
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyWho
Drack den i helgen. Bra men inget jag köper igen. Hade hoppats på en smakupplevelse för 60kr men det jag fick var en bra rököl, men inget fantastiskt.

Okej. Jag skall nog köpa en flaska och testa i vilket fall som helst, men vi får se. Nästa gång jag handlar skall jag testa lite spontanjäst i alla fall, det prioriterar jag högst just nu.
Citera
2014-02-05, 20:20
  #7202
Medlem
Brooklyn Black Chocolate Stout är i glaset just nu, och får med beröm godkänt i förhållande till det låga priset! Mustig och välbalanserade enligt mig, en tydlig sötma som på intet sätt tar överhanden utan endast ligger och mildrar vilket gör att den bär sina 9 % enheter utan problem. (Tyvärr är ju detta ett hinder mot att dricka för många i alla fall.) Jag skall försöka hinna köpa ytterligare några flaskor innan det lokala systemet töms helt...
Citera
2014-02-05, 20:28
  #7203
Medlem
VLAD0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Brooklyn Black Chocolate Stout är i glaset just nu, och får med beröm godkänt i förhållande till det låga priset! Mustig och välbalanserade enligt mig, en tydlig sötma som på intet sätt tar överhanden utan endast ligger och mildrar vilket gör att den bär sina 9 % enheter utan problem. (Tyvärr är ju detta ett hinder mot att dricka för många i alla fall.) Jag skall försöka hinna köpa ytterligare några flaskor innan det lokala systemet töms helt...
Vadå 9%? 10 skall det va. Vad dåliga dom är att visa "procenten". Var det inte black chocolate som blev indragen på grund av det från systembolaget för några år sedan?
Citera
2014-02-05, 20:37
  #7204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
Vadå 9%? 10 skall det va. Vad dåliga dom är att visa "procenten". Var det inte black chocolate som blev indragen på grund av det från systembolaget för några år sedan?
My bad! 10 % är det, kanske råkade växla med Chimay blå, eller allmänt hjärnsläpp...
Citera
2014-02-05, 20:55
  #7205
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Brooklyn Black Chocolate Stout är i glaset just nu, och får med beröm godkänt i förhållande till det låga priset! Mustig och välbalanserade enligt mig, en tydlig sötma som på intet sätt tar överhanden utan endast ligger och mildrar vilket gör att den bär sina 9 % enheter utan problem. (Tyvärr är ju detta ett hinder mot att dricka för många i alla fall.) Jag skall försöka hinna köpa ytterligare några flaskor innan det lokala systemet töms helt...

Testade den i dag och det var mig en fin brygd. Justerat för APK är den kanonbillig också för att vara finöl. Riktigt prisvärd. Synd att den är i begränsad upplaga.
Citera
2014-02-05, 20:59
  #7206
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Brooklyn Black Chocolate Stout är i glaset just nu, och får med beröm godkänt i förhållande till det låga priset!

Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Testade den i dag och det var mig en fin brygd. Justerat för APK är den kanonbillig också för att vara finöl. Riktigt prisvärd. Synd att den är i begränsad upplaga.

Lite förvånad att många verkar dricka denna för första gången. Den fanns väl iaf förra vintern också. Kanske ännu längre bakåt? Tyckte nog den var rätt ordentligt hajpad förra året också.
Citera
2014-02-05, 21:12
  #7207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite förvånad att många verkar dricka denna för första gången. Den fanns väl iaf förra vintern också. Kanske ännu längre bakåt? Tyckte nog den var rätt ordentligt hajpad förra året också.
Man hinner inte testa allt... =P Sedan är jag lite periodare, ibland snöar jag in på stout, ibland tappist och ibland IPA...
Citera
2014-02-05, 21:14
  #7208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Testade den i dag och det var mig en fin brygd. Justerat för APK är den kanonbillig också för att vara finöl. Riktigt prisvärd. Synd att den är i begränsad upplaga.
Sekunderar!
Citera
2014-02-05, 21:35
  #7209
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite förvånad att många verkar dricka denna för första gången. Den fanns väl iaf förra vintern också. Kanske ännu längre bakåt? Tyckte nog den var rätt ordentligt hajpad förra året också.

Jag har alltid hållit mig till det lokala Systembolaget, som i sin tur aldrig tagit in den. Nu när jag äntligen börjat testa fler och fler öl så har jag för första gången beställt, och så lär det fortsätta. Osäkert om BBCS blev med dock, gick ju fort som fan!
Citera
2014-02-05, 22:23
  #7210
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jai Alai ser jag fram emot. Låter väldigt god i alla fall! Smuttynose BW blir också rolig att testa, speciellt med tanke på att det blir min första barley wine. Näcken låter också väldigt intressant!

På tal om veteöl så frågar jag om Braufactum Roog igen; någon som testat? Veteöl med smak av rökta charkuterier låter inte helt fel faktiskt.
Näcken var faktiskt över förväntan. BW är ingen kategori jag direkt dras till men nog kan det vara trevligt under rätt förhållanden.
Citera
2014-02-05, 23:34
  #7211
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite förvånad att många verkar dricka denna för första gången. Den fanns väl iaf förra vintern också. Kanske ännu längre bakåt? Tyckte nog den var rätt ordentligt hajpad förra året också.
och innan dess. bolaget har tagit in den rätt många gånger.
Citera
2014-02-05, 23:48
  #7212
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Lite förvånad att många verkar dricka denna för första gången. Den fanns väl iaf förra vintern också. Kanske ännu längre bakåt? Tyckte nog den var rätt ordentligt hajpad förra året också.

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
och innan dess. bolaget har tagit in den rätt många gånger.
Det är väl för att den är prisvärd.
Är själv inte så imponerad av den i form av chokladstout.
Chokladsmaken är inte precis imponerande.
Finns betydligt bättre chokladstouter enligt mig.
Som vanlig stout är den dock bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in