Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
du är ypperligt välkommen att förklara hur bottare förstör spelet mer än cip. du är helt tom i skallen om du inte förstår att det är cip som körde spelet i botten.

sen angående plöja igenom 10 sidor, om du går bak 10 sidor så hittar du inlägg som är månader gamla. exakt så aktiv är tråden även med våra bottfrågor. du är helt tom i skallen om du inte förstår hur död tråden skulle vara utan oss som håller den vid liv. kasta inte sten i glashus

För mig som inte bottar så är det inte speciellt kul när man ska springa och hunta, och när man väl kommit fram så är det 10 personer där, varav ALLA bottar. Då tänker man "jaja, byter ställe" och när man kommer dit är det samma sak. Det är irriterande när man behöver spendera 2timmar på att hitta ett ställe där det inte är botters, och när man väl lyckats så kommer någon som är högre level och börjar botta där inom snar framtid.

Är man då neutral så har man inte så mycket att säga till om, bara fortsätta hunta tills 10pers kommer och dödar en för att man inte lämnar spawnen som deras kompis bottar på.

Hur kul är det? Visst, CIP har också kört spelet i botten, men det är ni botters som gör att vi ärliga spelare inte orkar med längre. Hur kul är det att kämpa upp till level 200 för hand på 6-12månader (exempel) när en botter drar level 200 på 3månader (exempel) och det enda dom behöver göra är att logga in på morgonen och göra detsamma nästa morgon i princip.

Och tack vare bot så finns det så sjukt många brutalt värdelösa spelare som tror att dom är tuff och kan göra vad dom vill för att dom är highlevel, tolka inte det som att jag tror du är det (känner inte dig så kan inte säga något om dig ) utan det är min uppfattning av dom flesta bottare.

Finns också bottare som bottar upp sina chars för att sen joina krig och inte är värdelös på spelet.

Och kollar man tillbaks 10sidor så är det ungefär 9 dagar gamla inlägg

Citat:
det beror på vilken av spawnsen man får ,finns en som är helt ok, sen kan man alltid springa mellan flera för maximal xp (om spawnrate nu är för slö)

Ah okej, får kolla upp det lite nogrannare då, får se om det är någon skön spawn som man kan dega omkring på och kötta
Citera
2014-02-04, 18:24
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrefan
För mig som inte bottar så är det inte speciellt kul när man ska springa och hunta, och när man väl kommit fram så är det 10 personer där, varav ALLA bottar. Då tänker man "jaja, byter ställe" och när man kommer dit är det samma sak. Det är irriterande när man behöver spendera 2timmar på att hitta ett ställe där det inte är botters, och när man väl lyckats så kommer någon som är högre level och börjar botta där inom snar framtid.

Är man då neutral så har man inte så mycket att säga till om, bara fortsätta hunta tills 10pers kommer och dödar en för att man inte lämnar spawnen som deras kompis bottar på.

Hur kul är det? Visst, CIP har också kört spelet i botten, men det är ni botters som gör att vi ärliga spelare inte orkar med längre. Hur kul är det att kämpa upp till level 200 för hand på 6-12månader (exempel) när en botter drar level 200 på 3månader (exempel) och det enda dom behöver göra är att logga in på morgonen och göra detsamma nästa morgon i princip.

Och tack vare bot så finns det så sjukt många brutalt värdelösa spelare som tror att dom är tuff och kan göra vad dom vill för att dom är highlevel, tolka inte det som att jag tror du är det (känner inte dig så kan inte säga något om dig ) utan det är min uppfattning av dom flesta bottare.

Finns också bottare som bottar upp sina chars för att sen joina krig och inte är värdelös på spelet.

Problemet enligt mig är folk som bottar karaktärer för att tjäna guld (90% av fallen knights) och tar upp alla bra ställen att tjäna pengar på. De flesta har dessutom ett flertal konton som farmar guld, spec i facc ställen.
Citera
2014-02-04, 19:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrefan

Ah okej, får kolla upp det lite nogrannare då, får se om det är någon skön spawn som man kan dega omkring på och kötta
fast problemet sitter ju i att cip inte tog tag i det från början, jag bottade inte heller från start men då verkligen alla gjorde det och man tjänade så otroligt mycket mer på det så varför inte tänkte jag. cip har gjort det lättare att botta för varje uppdate som går, innan kunde du sänka alla botters utan och oroa dig för RS, nu är du körd om du ens går på en. speciellt med revenge skull, så det är inte värt att sänka botters längre.

men ja, håller verkligen med om att folk som bottar upp chars och sen pa/dödar low lvls och leker allan ballan förstör spelet, men det finns även de folket som kör manuellt som gör det. även där kan du tacka cip för att det är tillåtet :P
Citera
2014-02-04, 19:16
Medlem
Citat:
fast problemet sitter ju i att cip inte tog tag i det från början, jag bottade inte heller från start men då verkligen alla gjorde det och man tjänade så otroligt mycket mer på det så varför inte tänkte jag. cip har gjort det lättare att botta för varje uppdate som går, innan kunde du sänka alla botters utan och oroa dig för RS, nu är du körd om du ens går på en. speciellt med revenge skull, så det är inte värt att sänka botters längre.

men ja, håller verkligen med om att folk som bottar upp chars och sen pa/dödar low lvls och leker allan ballan förstör spelet, men det finns även de folket som kör manuellt som gör det. även där kan du tacka cip för att det är tillåtet :P

Jo tyvärr så är det ju så att CIP borde tagit ett rejält tag i problemet från början, så att det i princip var omöjligt att botta, men tyvärr... Förr i tiden var det mycket lättare att döda botters med att trappa dom osv, har blivit bra mycket svårare att döda botters nu, men det går

Jo folk som PA'ar och dödar noobs är riktigt irriterande, och det finns bra många ärliga spelare som också gör det. CIP borde nästan banna folk eller straffa folk som dödar low-levels eller PA'ar (dock jävligt svårt att bevisa :/ )

Hatar när man är på en lowlevelchar och det kommer någon som bara har bottat och aldrig spelat själv och försöker döda en, man verkligen glider omkring och skrattar åt hur dålig dom kan vara ibland Hade dom spelat ärligt upp till den leveln så hade man stendött direkt liksom :P

Förstår att ni som bottar känner att det är onödigt att spela ärligt när ingen annan gör det eller hur man ska formulera det, jag själv känner nästan att det är onödigt att spela ärligt och känner att "fan va skönt om man bara kunde botta omkring", när man spelat ärligt i drygt 9år. Men ack, kommer fan inte börja botta! (Hoppas jag...)

EDIT : Man kan ju sammanfatta såhär : CIPs värdelösa updates + bots har förstört tibia och minskat antalet spelare
Senast redigerad av Skrefan 2014-02-04 kl. 19:19.
Citera
2014-02-04, 19:26
Medlem
Yamals avatar
Är man knight så bottar man, så jävla enkelt är det, när det kommer till solohunts iaf. Mages/RPs går faktist att köra manuellt enligt mig, men med tanke på att CIP gör det tråkigare & tråkigare att köra manuellt så förstår man varför dom flesta bottar
Citera
2014-02-04, 20:07
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
ja för att det verkade vara riktat mot mig. du citerar mig så klart man tror det är riktat åt mig och inte bara allmänt, + att jag är välkänd bottare. du är naiv om du tror att det är bottarna som förstört tibia, för det är det inte. bottare finns i alla spel, det är cip som förstörde tibia. du är en sån person som inte når dina mål så du väljer att klaga på andra och hålla dig i ditt hörn med knuten näve.

det är du som formulerar dig råefterblivet, du kommer in och säger en random mening taget ur luften och tror man ska fatta att du menar andra personer. hade du inte citerat mig så sure, då hade jag kopplat vad du menade.

du är ypperligt välkommen att förklara hur bottare förstör spelet mer än cip. du är helt tom i skallen om du inte förstår att det är cip som körde spelet i botten.

sen angående plöja igenom 10 sidor, om du går bak 10 sidor så hittar du inlägg som är månader gamla. exakt så aktiv är tråden även med våra bottfrågor. du är helt tom i skallen om du inte förstår hur död tråden skulle vara utan oss som håller den vid liv. kasta inte sten i glashus

Det var värst vad du tog åt dig då. Jag citerade dig för att du gav mig ett ypperligt exempel på hur en tibiabottare resonerar. (Ja, det var riktat till ER SOM BOTTAR, det står ingenting om att jag menar bara dig.) Trodde inte att du skulle bli butthurt eftersom du inte spelar längre och brukar ha en attityd som är allmänt slapp. Du tar dig inte ens tid att skriva ett ordentligt inlägg.

Återigen störtskön inställning till bottande. Bottare har inte förstört Tibia för att det finns bottare i alla spel. Åfan? Förklara gärna varför cip har större ansvar i bot-problemet än vad bottarna har.

Riktigt kungligt att du helt plötsligt känner mig och vet vad jag gör på fritiden och hur jag är som person. Vad vet du om mina mål? Vad vet du om hur jag reagerar? Du vet ingenting, du kommer med tomma ord bara för att du inte har något annat att komma med.

Jag kom in med en mening som är väldigt lätt att förstå om man spelar Tibia. Eftersom tråden handlar om Tibia så antar jag att folket som läser tråden förstår vad jag menar. Fick även medhåll från en annan person som tydligen inte tyckte att min formulering var "råefterbliven".

Du kan ju även ta och bläddra dessa 10 sidor bak i tråden och se att inläggen är för en vecka sedan, inte längre tid än så. Alla sitter inte här varje dag som du och jag, då kan det bli tradigt att läsa igenom 10 sidor om en sak som har en egen tråd. Återigen, bottar-resonemang.. "Ah men alla andra snackar om det i fel tråd och ingen av oss pallar bry sig om någon annan än oss själva så vi snackar här :OPppP:PP"

Här kommer då mitt resonemang till varför bottare förstört tibia:

EDIT: Jag förstår ju självklart varför folk bottar, men att inte inse att det förstör spelet är bara puckat. Själv ser jag ingen anledning i att spela ett spel som spelar sig självt.
Senast redigerad av Stjaertsmoer 2014-02-04 kl. 20:14.
Citera
2014-02-04, 20:24
Medlem
Treants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
blabla

Det är så pass lätt att fuska nu för tiden. Om majoriteten gör det så kommer resten hänga på. Det är CipSofts ansvar att ta hand om spelet. Det du måste förstå är att många som bottar bara gör det för att tjäna pengar som de sedan kan sälja för riktiga pengar.

Jag håller även med om att pengar har förlorat sitt värde i spelet. Jag tycker de borde fixa en eller flera "gold sink" i spelet.

Många som spelar nu gör det bara för att kriga eller ha roligt med sina polare. Ingen spelar för att det är kul att levla eller tjäna pengar. Det är också ett problem CIP måste handskas med.
Citera
2014-02-04, 20:40
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Det var värst vad
orkar inte svara ordentligt för ni kommer med samma trötta argument hela tiden och för att jag är cptrött. om du verkligen har sånna problem med att se hur cip har förstört tibia kan jag inte hjälpa dig. och nej jag känner inte dig men din attityd pekar åt att du är en sådan person. ska jag förklara varför det är cip som förstörde tibia och inte vi bottare? sure.

cip har aldrig brytt sig om ifall folk fuskar, det har alltid handlat om pengar för dem. de "anstränger" sig lite för att de som lirar manuellt inte ska sluta helt. de drar in tillräckligt med pengar så de behöver inte bry sig så mycket. varför tror du varje uppdate är trött och itemsen ser ut som bajs för? jo för att cip bryr sig inte, de har sin användarbas som inte kommer sluta för att de är hooked. de kommer köpa prem efter prem vad som än händer. till största del så är det folket som bottar och tjänar in rl cash genom att sälja items/cash/chars genom fuskande. kolla bara på varje patch, det är inte ens utmanande. allt nytt klaras av inom 1 vecka, och bossar sänks utan problem och börjar sedan farmas av folk.

den andra delen är de som gillar att "kriga". de warmongers som är as coola på forumet och som sänker dig vilken dag som helst för deras team är bäst. de är även dem bottare och finns på varje värld, även kallat topguildsen. de bottar även för o dra in cash till krig och för att hålla sig högre lvl än motståndarna. det är de äckliga folket som förstört tibia, det är de folket som förstör quest services för randoms för att de har tråkigt. vissa av dessa säljer även cash och fuskar såklart även när de kör wm med bland annat ping och magebot.

sen finns de folket som jag, de som bottar sina chars för de har nått sina mål i tibia redan. så varför slutar de inte spela? nostalgi, eller för att man ibland njuter av att ha ett wm. så vad gjorde jag med mina cash jag drog in? jag gav bort dem till nytt folk som började i min guild eller helt enkelt randoms i dp.

detta är antagligen sånt du redan vet om, men när man väl läser det i klartext så vet man anledningen till varför tibia är förstört, och det är verkligen uppenbart att det är i grund och botten cip's fel, det är deras spel och de sätter reglerna. cip tillåter folk att botta 20/30 accs och sälja tibia cash, cip tillåter folk att pinga varandra och kicka ut randoms från spawns. det är ju solklart att folk kommer tjäna rl cash på ett spel utan att egentligen spela om man nu kan det.

och ja cip har regler om att du inte får botta, men så som det ser ut i dagsläget så är ju reglerna mer där för att ärliga spelare inte ska grina ut för mycket, för cip bryr sig verkligen inte ett skit. de spelar inte ens tibia själva. det finns solklara patches där cip gör det lättare för botters att just botta, så det är solklart att man fortsätter. mina svar kanske inte hänger ihop superbra men det är till största delen för att jag är otroligt trött som sagt och pallar helt enkelt inte. det är ett gammalt ämne som kommer upp hela tiden och svaren är alltid det samma, det är cip's fel, inte spelarna. ja de har valet att inte fuska, men vem vill inte tjäna rl cash liksom xd
Citera
2014-02-04, 21:49
Medlem
Man blir ju så jävla less... Blev sugen på att lira idag så gjorde acc o allt och ställde mig i kö kl 14 idag... Tiden har gått och nu var jag på plats 8, när den fick för sig att frysa sig Plats 129 igen hehe kul. Och sen har jag försökt skaffa premium sen kl 15 men det går ju inte heller... Nejh blev inte så jävla sugen att lira längre... sopor
Citera
2014-02-04, 21:54
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
ja för att det verkade vara riktat mot mig. du citerar mig så klart man tror det är riktat åt mig och inte bara allmänt, + att jag är välkänd bottare. du är naiv om du tror att det är bottarna som förstört tibia, för det är det inte. bottare finns i alla spel, det är cip som förstörde tibia. du är en sån person som inte når dina mål så du väljer att klaga på andra och hålla dig i ditt hörn med knuten näve.

det är du som formulerar dig råefterblivet, du kommer in och säger en random mening taget ur luften och tror man ska fatta att du menar andra personer. hade du inte citerat mig så sure, då hade jag kopplat vad du menade.

Det är väl klart som fan att bottarna (ja jag bottar också) har förstört spelet, om du inte förstår det så vet jag inte vad , ja klart det finns bottar i andra spel men det finns inte spel där 50 % av alla spelare bottar.
Citera
2014-02-04, 22:01
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheddan
Det är väl klart som fan att bottarna (ja jag bottar också) har förstört spelet, om du inte förstår det så vet jag inte vad , ja klart det finns bottar i andra spel men det finns inte spel där 50 % av alla spelare bottar.
nej och varför är det så? ditt mongoliserade jävla retard. kan förklara det igen, ALLA spel har bottar, till skillnad från tibia där lvls faktiskt spelar stor roll har de förut verkligen inte brytt sig så speciellt mycket. cip själva gör det lättare för folk att botta. du är antagligen en sån spelare som kommit in i slutet och kan allt. men förr kunde du sätta stopp för bottare utan problem, det var inte lika stor risk att botta då som nu. nu kan du t.o.m botta med aoe runor.

men jag förstår att det är lättare att skylla på spelare än de som gör spelet, men en vacker dag kommer ni med förstå att det är cip själva som förstört spelet.
Citera
2014-02-04, 22:17
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
nej och varför är det så? ditt mongoliserade jävla retard. kan förklara det igen, ALLA spel har bottar, till skillnad från tibia där lvls faktiskt spelar stor roll har de förut verkligen inte brytt sig så speciellt mycket. cip själva gör det lättare för folk att botta. du är antagligen en sån spelare som kommit in i slutet och kan allt. men förr kunde du sätta stopp för bottare utan problem, det var inte lika stor risk att botta då som nu. nu kan du t.o.m botta med aoe runor.

men jag förstår att det är lättare att skylla på spelare än de som gör spelet, men en vacker dag kommer ni med förstå att det är cip själva som förstört spelet.
Förstår inte varför du börjar med att förolämpa folk som ett litet barn, du vet väl att det är 18års åldersgräns på flashback?
och om du inte visste det så går det finfint att stoppa botters forfarande, igår t.ex så gjorde jag så en 110 ek som bottade edron drags loosade full bless, och döda även en 130 ek och en 150 ek vid coryms med en lvl 37 Du kan även fortfarande göra folk rs / bs vilket sätter stop för botters, jag och min guild kännade nog runt 30kk förra månaden på det.

Anledningen till att man kan botta med aoe runor nu är ju för att förut så blev ny spelare lurade hela tiden med dem att ta rs och liknande, det går inte lika enkelt nu, men det var väl för svårt för dig att förstå, precis som det är försvårt för dig att erkänna att det är bottares fel att spelet är förstört, och anledningen till att det är så mycket mer bottar nu är inte för att spelet är mer bott vänligt, utan eftersom bottarna är så mycket mer avancerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in