Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-02-04, 23:10
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheddan
Förstår inte varför du börjar med att förolämpa folk som ett litet barn, du vet väl att det är 18års åldersgräns på flashback?
och om du inte visste det så går det finfint att stoppa botters forfarande, igår t.ex så gjorde jag så en 110 ek som bottade edron drags loosade full bless, och döda även en 130 ek och en 150 ek vid coryms med en lvl 37 Du kan även fortfarande göra folk rs / bs vilket sätter stop för botters, jag och min guild kännade nog runt 30kk förra månaden på det.

Anledningen till att man kan botta med aoe runor nu är ju för att förut så blev ny spelare lurade hela tiden med dem att ta rs och liknande, det går inte lika enkelt nu, men det var väl för svårt för dig att förstå, precis som det är försvårt för dig att erkänna att det är bottares fel att spelet är förstört, och anledningen till att det är så mycket mer bottar nu är inte för att spelet är mer bott vänligt, utan eftersom bottarna är så mycket mer avancerade.
för det blir mer spännande då, sen om du tar ett forum 100% seriöst spelar mig ingen roll. tack för att du upplyser mig om åldersgränsen, har missat det. /ironi

jag är fullt medveten om att det går att stoppa botters, men du förstår verkligen inte hur tibia har utvecklats och det märker jag på dina inlägg. det är lite skillnad på att stoppa bottare nu än hur det var innan. hade cip velat stoppa "abuse" med aoe runor hade de bara gjort så du inte kunde skjuta runor från marken, för vem huntar med runor på marken? ingen.

du är ju för jävla skön om du tror att det var nybörjare som folk rs trappade. vem vill trappa en lvl 20? ingen. de som blev trappade var folk som antagligen bottade från start. för om du inte har koll på skillnaden på runor i lvl 200, då har du inte spelat många timmar manuellt.

om du själv seriöst inte ser skillnaden mellan att sänka folk på sub chars eller att gå ut med din main och med några polare och rensa en hel spawn på botters så är du otroligt blåst, och då finns det ingen anledning att vi ens tar det här snacket. det är så otroligt solklart på din text att du exakt som jag sa till den förra killen är en sån som börjat i slutet och helt plötsligt kan allt.

och nej, du sätter inte stop för botters genom att rsa dem. det har gått så långt med botting tack vare cip att de som du rsar kommer bara köra vidare på sin andra char. min ed blev rsad, jag drog upp 3 st lvl 150 ek's på den månaden som min ed var borta sen ändrade jag inställningarna så jag inte längre kunde bli rsad.

om du seriöst inte förstår att det är cip som förstört tibia genom att låta folk botta mer och mer ska jag ge lite exempel här.

skullsystemet ("stoppade" PA)
frags på flera personer
blessings
TF
aoe spells/runor utan skull
tog bort gm's
swap

flertalet av sakerna där kom enligt cip för att ta bort PA, men ställ dig själv frågan, har det slutat? cip prioriterade andra saker istället för att ta tag i botters. det är ingen hemlighet att cip skulle förlora en stor inkomst om de tog bort alla bottare. så jag förstår verkligen inte hur ni kan argumentera för att bottarna förstör spelet när skaparna själva låter bottarna finnas kvar. det är ju i grund och botten skaparna som bestämmer hur spelet utvecklas och vad som tillåts.

men du kan springa runt på dina sub chars och döda 1-2 bottare någon gång här och där och knyta näven i fickan och skylla på botters. en vacker dag kommer nog även du inse vem det är som faktiskt bestämmer vad som finns i tibia och hur det utvecklas.
Citera
2014-02-04, 23:42
Medlem
Hej har 2 frågor.

Spelar någon här på Amera?

Blir Accountet eller Charen du bottar på bannat ifall du nu bottar? :P
Citera
2014-02-04, 23:58
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keder21
Hej har 2 frågor.

nej

accountet
Citera
2014-02-05, 00:00
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keder21
Hej har 2 frågor.

kan tillägga att du blir inte längre bannad, utan deletad för botting. så var väl medveten om risken ^^
Citera
2014-02-05, 00:02
Medlem
Sheddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
cry cry cry
haha gillar du bara antar att jag började spela typ förra året det är så enkelt att sitta och skylla på cipsoft när det är bottarna som bottar och förstör spelet, om du tänker efter lite, så är det bara bottare som skyller allt på cipsoft, men både folk som bottar och folk som inte bottar som skyller på bottarna, säger det dig inte någonting alls?

aldrig hört talas om någon som inte bottar som inte tycker det är bottarnas fel.
Citera
2014-02-05, 00:27
Medlem
chullans avatar
Citat:
haha gillar du bara antar att jag började spela typ förra året det är så enkelt att sitta och skylla på cipsoft när det är bottarna som bottar och förstör spelet, om du tänker efter lite, så är det bara bottare som skyller allt på cipsoft, men både folk som bottar och folk som inte bottar som skyller på bottarna, säger det dig inte någonting alls?

aldrig hört talas om någon som inte bottar som inte tycker det är bottarnas fel.
Lägg dig din mupp. Dina argument är fan de värsta jag sett. Du vet ju inte ens att accountet direkt blir deletat, och inte längre bannat. Du kan ju inte börjat för allt för länge sen.
Senast redigerad av chullan 2014-02-05 kl. 00:35.
Citera
2014-02-05, 00:36
Medlem
pozies avatar
Citat:

ja uppenbart, jag vet inte vem du är så jag kan inte annat än att anta. det är väl för fan lika lätt att skylla på cip som det är att skylla på botters? det du tjänar är 4 bokstäver.

om du tänker efter lite så är det inte alls så, däremot så är det oftast folket som förstår att cip inte bryr sig om spelet som börjat botta för de värdesätter sin tid och gör hellre annat än att slösa tid på ett spel där skaparna knappt bryr sig. jag har gett dig flertalet exempel på varför det är cip som kört tibia i botten medan du inte kommer med ett skit.

jag har träffat på flertalet, men sen antar jag att jag kommunicerar mer i tibia än vad du gör. jag har spelat på flertalet världar och spelat med både bottare och icke bottare, och de flesta med lite innanför skallen förstår att det är cip som styr spelet, inte spelarna. förstår verkligen inte vilken bokstavskombination du måste lida av för att inte förstå att det är SKAPAREN som har all makt, inte spelarna. du borde verkligen sluta använda när du inte ens inser hur fel du själv har. du fyller inte dina inlägg med någon fakta alls, allt du säger är "det är bottarnas fel för dem väljer att botta". men alla med lite innanför pannbenet förstår att det är cip's fel som låter folket botta från första början. gå och lägg dig nu.

Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Lägg dig din mupp. Dina argument är fan de värsta jag sett.
men vadå? bottarna bottar ju så det är bottarnas fel att cip låter dem botta, och bottare är ju faktiskt bottare så bottarna förstör spelet.
Citera
2014-02-05, 00:51
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

Här kommer då mitt resonemang till varför bottare förstört tibia:

haha, fyfan va mkt nostagli känsla ja fick... saknar den där känslan, när inte lvls va allt.. men aja.. bottar moneymakers, o kör manuellt på en rp på 2x serven, men blir så less när ja kör, e 190890 pers överallt, mina moneymakers drar förbi i lvls, o man kämpar o sliter med sina happy hours sen blir jag iaf för less.. dragit till 171 helt manuellt, vilket e rekoord för mig, innan va d 73... vilket tog 4 år?

annars har ja bottat mina lvls, o tycker som dom flesta att d e egentligen "vi" bottare o cip ofc som förstör spelet, men d finns fuskare i alla spel, så d e inte bara tibia som har d här problemet..

just nu när d tar 1-2 timmar o ta en lvl, o man får verkligen ligga i, känner jag bara en såndär tomhet, vill inte.. funderar så starkt o börja botta main accet igen, men vill inte bli deleted på den! men samtidigt blir man så lessssss...

helst skulle man vilja att dom gjorde en helt ny server, där inte en jävel kunde botta, typ lägga in nya patchs varje dag, nya id nr på saker o ting elr nåt sånt..
Citera
2014-02-05, 00:52
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
ja uppenbart, jag vet inte vem du är så jag kan inte annat än att anta. det är väl för fan lika lätt att skylla på cip som det är att skylla på botters? det du tjänar är 4 bokstäver.

om du tänker efter lite så är det inte alls så, däremot så är det oftast folket som förstår att cip inte bryr sig om spelet som börjat botta för de värdesätter sin tid och gör hellre annat än att slösa tid på ett spel där skaparna knappt bryr sig. jag har gett dig flertalet exempel på varför det är cip som kört tibia i botten medan du inte kommer med ett skit.

jag har träffat på flertalet, men sen antar jag att jag kommunicerar mer i tibia än vad du gör. jag har spelat på flertalet världar och spelat med både bottare och icke bottare, och de flesta med lite innanför skallen förstår att det är cip som styr spelet, inte spelarna. förstår verkligen inte vilken bokstavskombination du måste lida av för att inte förstå att det är SKAPAREN som har all makt, inte spelarna. du borde verkligen sluta använda när du inte ens inser hur fel du själv har. du fyller inte dina inlägg med någon fakta alls, allt du säger är "det är bottarnas fel för dem väljer att botta". men alla med lite innanför pannbenet förstår att det är cip's fel som låter folket botta från första början. gå och lägg dig nu.

men vadå? bottarna bottar ju så det är bottarnas fel att cip låter dem botta, och bottare är ju faktiskt bottare så bottarna förstör spelet.
Flawless logic jueeeeeeee
Citera
2014-02-05, 00:59
Medlem
Deathwanderers avatar
skulle sova efter jobbet, men era "battles" e roliga! så tack för en trevlig läsning!
Citera
2014-02-05, 01:29
Medlem
DrGrodas avatar
Någon bra fuskvärld?
Citera
2014-02-05, 01:36
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
skulle sova efter jobbet, men era "battles" e roliga! så tack för en trevlig läsning!
no problemas, du vet vad jag strävar efter!

Citat:
Ursprungligen postat av DrGroda
Någon bra fuskvärld?
alla typ haha om du inte vill dö så non pvp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här