2014-02-04, 18:25
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vart tar icke nedbrytbart material vägen?

Vilka ämnen syftar du på? Bly, antimon eller barium? Får nog uttrycka dig bättre och sedan läsa vad jag skriver så du slipper ställa en sådan fråga igen... Jag repeterar:

Du talar om krutrester på insidan av kraniet, vilket visade att du inte vet så mycket vad du talar om.

Dura mater är den hårda hjärnhinna som sitter fast med kraniet och hur du vill få in krutrester där emellan är en gåta... Och då repeterar jag som sagt, så slipper jag skriva: "om"

Allt "sköljs" ur kroppen med förruttnelseprocess. Krutrester är inget som sätter sig fast ordentligt utan "faller" av väldigt lätt, när då förruttnelseprocessen börjar tar det inte långt tid innan kroppens utsöndringar tar med sig dessa rester.

Fullständigt meningslöst ämne att diskutera. Du måste sluta försöka haka upp dig på en viss bit i utredningen för leta fel. Utredningen är en helhet som inte går att ifrågasätta när det kommer till konklusionen att Fredrik Svensson är mördaren.

Jag har sagt att du är välkommen att presentera ett enda stycke bevis som kan presentera en alternativ GM, om inte, är all denna diskussion meningslös.
Citera
2014-02-04, 18:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Vilka ämnen syftar du på? Bly, antimon eller barium? Får nog uttrycka dig bättre och sedan läsa vad jag skriver så du slipper ställa en sådan fråga igen... Jag repeterar:

Du talar om krutrester på insidan av kraniet, vilket visade att du inte vet så mycket vad du talar om.

Dura mater är den hårda hjärnhinna som sitter fast med kraniet och hur du vill få in krutrester där emellan är en gåta... Och då repeterar jag som sagt, så slipper jag skriva: "om"

Allt "sköljs" ur kroppen med förruttnelseprocess. Krutrester är inget som sätter sig fast ordentligt utan "faller" av väldigt lätt, när då förruttnelseprocessen börjar tar det inte långt tid innan kroppens utsöndringar tar med sig dessa rester.

Fullständigt meningslöst ämne att diskutera. Du måste sluta försöka haka upp dig på en viss bit i utredningen för leta fel. Utredningen är en helhet som inte går att ifrågasätta när det kommer till konklusionen att Fredrik Svensson är mördaren.

Jag har sagt att du är välkommen att presentera ett enda stycke bevis som kan presentera en alternativ GM, om inte, är all denna diskussion meningslös.
Krutrester, tändsatser, allt möjlig skit som flyger med kulan. En tändsatspartikel följde med kulan ända i väggen. Många fler måste ha följt med in i hjärnan och fastnat där. Hjärnan fanns kvar, nedbruten. Men inga kulrester är nedbrytbara. De måste ha funnits kvar inne i skallen om det var en kula.
Citera
2014-02-04, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc

Underbart svar! Vi är många som försökt förklara detta, men inte lyckats eftersom vi inte är sakkunniga. Tack för att bjuder på din kunskap!
Citera
2014-02-04, 18:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Löser man mord genom teorier, tycker du?
Nej, mord och andra brott löser man genom utredningar:
http://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2013/Nr-5-2013-Argang-79/Manadens-advokat-Bjorn-Hurtig-Sa-fort-en-advokat-gor-en-egen-utredning-hojs-rattssakerheten/
Citat:
Ursprungligen postat av BH
Jag tycker att det ligger i advokatens skyldighet att även om man inte får betalt för allting gör man allting ändå.
Citera
2014-02-04, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, mord och andra brott löser man genom utredningar:
http://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2013/Nr-5-2013-Argang-79/Manadens-advokat-Bjorn-Hurtig-Sa-fort-en-advokat-gor-en-egen-utredning-hojs-rattssakerheten/
Det är skillnad när beviset man plockar fram visar på klientens oskuld. Det hade inte håranalys gjort. Tvärtom, oanalyserat hår lämnade tvivel om skuld. En analys kunde ha minskat tvivlet, dvs om Marina och FS inte kunde avföras från håret. Ska advokaten betala för sådant som höjer misstanken?
Citera
2014-02-04, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Att ni inte ber den nu DÖMDE personen, FS , att ta fram mordvapnet och resten av sakerna han har gömt undan.

Eller respekterar ni inte HR-domen samt HDs beviljande av resning? Fs är en dömd mördare, nu väntas bara påföljden. Rätt man sitter.

Vad kan påföljden bli om han nu lyckas klara den rättspsykiatriska undersökningen?
Det finns ingen anledning att döma mildare än vad åklagaren yrkat på tycker jag.
Får han räkna av de månader som han satt häktad innan tingsrätten?
Får han behålla de tiotusen som han stal med hjälp av hennes kort och kod eller ska de betalas tillbaka till dödsboet?
Sedan undrar jag hur snabbt han får den första oövervakade helgpermissionen.
Citera
2014-02-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Att en död kropp ligger ute i naturen och dessutom i en skogsmiljö utan att ett endaste djur vart och bökat på/kring offret är ju märkligt.

Har du någon bra förklaring till det?
Du missade visst de gnagda hålen?
Citera
2014-02-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Djur har en enorm förmåga att sniffa till sig något ätbart och M låg ju inte i en liksäck. Inte heller har djur vart nyfikna på M eftersom de inte rivit ner granriset som låg på emballaget i två år.

Hur förklarar du detta?
Kommer du ihåg vad jag skrev om asätare?
Ett genomruttet lik lockar inte många djur om de inte svälter.
Citera
2014-02-04, 19:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det är skillnad när beviset man plockar fram visar på klientens oskuld. Det hade inte håranalys gjort. Tvärtom, oanalyserat hår lämnade tvivel om skuld. En analys kunde ha minskat tvivlet, dvs om Marina och FS inte kunde avföras från håret. Ska advokaten betala för sådant som höjer misstanken?
Misstanken kunde knappast ha varit högre. - Vad hade han att förlora?
Citera
2014-02-04, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Misstanken kunde knappast ha varit högre. - Vad hade han att förlora?
Jag delar inte din uppfattning om misstanken.
Citera
2014-02-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Menar du att det alltid är djur vid inpacketerade lik i skogen innan kroppen är rutten?
Vem vet vad han menar?

Plasten håller lukten instängd men det blir maggots ändå, och det går fort.
När lukten trängde igenom den tjocka plasten var det inget ätbart kvar.
Citera
2014-02-04, 19:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Menar du att det alltid är djur vid inpacketerade lik i skogen innan kroppen är rutten?
Det vet jag inte, men det lät på Otherland162 att hen menade att liket var genomruttet när paketet lades ut. Vad händer med människor som ligger i tät skog? Blir de utsatta för djurangrepp innan de blir genomruttna? I så fall, varför blev inte Marina det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in