2014-01-10, 17:20
Medlem
General.Maximus.s avatar
Men fan testa båda och avgör själv.
Citera
2014-01-10, 19:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedan
Jag injicerar hellre lite luft än att förlora 0.1ml olja.

Så gjorde jag innan också brukade ha ett streck med bara som låg och lura bakom oljan i pumpen, men efter ett tag slutade jag med det då ljudet när man smäller in luften och det sista av oljan som åker in blev aningen obehagligt, och för mycket fokus hamnade på den delen av injektionen, jaha då var vi vid här momentet osv...

Citat:
Ursprungligen postat av Fez
Har en liten bubbla luft i toppen på pumpen med som blir lite större efter aspirering. Den får "prutta" till i nålen så jag vet att den töms. :-)

Jag brukar ha en fin luftbubbla i toppen av pumpen där den färgade delen av kanylen sitter. Jag upplever det som att aspireringen blir så myckekt lättare. Prutten känner man igen, se det jag skrev ovan Fann det mycket störande.

/ Leif
Citera
2014-01-20, 02:07
Medlem
Tja, ligger på testo e e5d just nu och injicerar i glutes. Byter skinka varje gång, alltså får enskild skinka 10 dagars vila innan det är dags igen. Inga problem alls. Men ska hoppa över till propp så småningom och kommer sticka eod. Vet att minst 5 dagars vila är tumregel för enskild skinkan men nu kommer det ju bli 4. Kommer mina skinkor överleva detta? Vad jag hört så kan propp vara rätt styggt, men vill undvika att köra quads till vilket pris som helst för senast jag körde där så kunde jag ej stå upp och har ett väldigt fysiskt krävande jobb. Att injicera i delts är inte på fråga, iallafall inte denna kur.
Mvh

Edit: skulle ju isåfall kunna byta injektionsstället på skinkan nån centimeter när jag kommer tillbaka till den sidan...
Senast redigerad av Evexpsi 2014-01-20 kl. 02:10.
Citera
2014-01-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evexpsi
Tja, ligger på testo e e5d just nu och injicerar i glutes. Byter skinka varje gång, alltså får enskild skinka 10 dagars vila innan det är dags igen. Inga problem alls. Men ska hoppa över till propp så småningom och kommer sticka eod. Vet att minst 5 dagars vila är tumregel för enskild skinkan men nu kommer det ju bli 4. Kommer mina skinkor överleva detta? Vad jag hört så kan propp vara rätt styggt, men vill undvika att köra quads till vilket pris som helst för senast jag körde där så kunde jag ej stå upp och har ett väldigt fysiskt krävande jobb. Att injicera i delts är inte på fråga, iallafall inte denna kur.
Mvh

Edit: skulle ju isåfall kunna byta injektionsstället på skinkan nån centimeter när jag kommer tillbaka till den sidan...

ingen expert heller. fick ont nå djävulskt första sticket i ny muskel. men de går ju över. 2-3e sticken kändes inte alls, värre me träningsvärk. och nu får jag inte ont så länge jag sätter i en använd muskel.

men byt oftare du kommer få svårt att trycka igenom nålen tillslut, körde 3 ggr på exakt samma ställe å kände lite "förhårdnat" eller vad man ska kalla det, så nu sticker jag varannat lår när jag kör e5d. och känns inte alls. å inte i exakt samma "stickhål" de ska du undvika tror jag.

sa att jag sträckt mig, och att jag hade halkat omkull när jag klev av bussen haha

men testa brösten dom verka va poppis. kmr sätta bröst - lår - lår - skinka - bröst.
hatar att sätta i skinkan blir ostabilt å krampigt å kan absolut inte sätta den själv utan hjälp.

du behöver ju inte gå så jävla djupt i bröstet såklart, vilket du nog förstår.

tänk på om du aspirerar, att hålla nålen stilla även om de går lite trögt att dra bak.

detta kanske är överdrivet men kan fortfarande hända.

om du aspirerar och nålen åker bak lite några mm bara och de kommer inget, och du trycker på, då åker ju nålen in en liten bit till och tänk om du träffar just en ven eller något då?

du ska ha jävligt otur men fortfarande inte omöjligt.

spec om du har en trögare olja får du ju ibland trycka på som fan. då åker den ju in en liten extra bit.
Citera
2014-02-04, 15:57
Medlem
Spänner ni låret när ni injicerar där?
Senast redigerad av Evexpsi 2014-02-04 kl. 15:59.
Citera
2014-02-05, 09:14
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evexpsi
Spänner ni låret när ni injicerar där?

Nej, absolut inte. Slappna av. Tryck in långsamt. Njut.
Citera
2014-02-05, 10:16
Medlem
frogeyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Nej, absolut inte. Slappna av. Tryck in långsamt. Njut.

njut haha.. de första gångerna va det iaf spännande/nervöst. nu är det ju rutin.. bah ^^
Citera
2014-03-29, 00:24
Medlem
Precis påbörjat en kur med första sticket idag. Kom på innan jag skulle sticka att jag inte hade köpt några desinfektionsservetter (eller vad det kallas?), men jag hade en gammal flytande handdesinfektion med återfuktning, så jag använde det istället och smorde in lite på låret. Undrar, det borde väl fungera lika bra som desinficerande servetter?
Citera
2014-03-29, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Precis påbörjat en kur med första sticket idag. Kom på innan jag skulle sticka att jag inte hade köpt några desinfektionsservetter (eller vad det kallas?), men jag hade en gammal flytande handdesinfektion med återfuktning, så jag använde det istället och smorde in lite på låret. Undrar, det borde väl fungera lika bra som desinficerande servetter?

de funkar säkert, men köp på apoteket istället de kostar ju ingeting

typ 23kr för 100st, men jag förstår att du inte hade nått hemma så ja du klarar dej nog

vissa spritar ju inte ens..
vissa använder samma nål som dom suger upp med, men onödigt då det är så lätt att göra rent å byta

verkar ju gå de också men dagen då man får infektion så ångrar man sig nog att man inte la 50öre på att sprita innan.
Citera
2014-03-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefo94
Har ständigt tjafsats om detta, men vil veta nu. Ska man dra in luft innan eller nt? Räcker det nt bara md oljan o sen kör in den? Förstår nt poängen md luft osv . Kan nån trevligt förklara för man gör sitt första stick nu i helgen.
Mvh

de funkar båda och, man använder luft för att trycka de lilla som fastnar i nålen annars.
provat båda och båda går lika bra.
de är hur simpelt som helst.

det är inte spec mkt men de blir ju endel efter ett tag. så varför "slösa" finns ingen mening anser jag
Citera
2014-07-14, 16:07
Bannlyst
Det gör så jävla ont att få in nålen att jag inte kan sätta nu.

Det har aldrig varit särskilt problematiskt tidigare. Första gången gick det perfekt, andra också, o s v, men nu gör det så jävla ont att jag knappt kommer igenom huden. Det gör ofattbart ont.

Då har jag bara 0,6 mm diameter på nålarna. Finns det något att göra? I värsta fall får jag dricka så mycket sprit att jag knappt kan stå upp innan jag gör det, och be en vän sätta. För det finns väl inga tunnare nålar, än 0,6 mm?
Citera
2014-07-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livandosis
Det gör så jävla ont att få in nålen att jag inte kan sätta nu.

Det har aldrig varit särskilt problematiskt tidigare. Första gången gick det perfekt, andra också, o s v, men nu gör det så jävla ont att jag knappt kommer igenom huden. Det gör ofattbart ont.

Då har jag bara 0,6 mm diameter på nålarna. Finns det något att göra? I värsta fall får jag dricka så mycket sprit att jag knappt kan stå upp innan jag gör det, och be en vän sätta. För det finns väl inga tunnare nålar, än 0,6 mm?

vart sticker du ? :/

byt ställe oftare, låter som du snurrat mellan 2 ställen typ.

SÅÅ ont ska de verkligen inte göra, visst ibland gör de ont och går trögt men då byter man ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in