Citat:
Ursprungligen postat av
Gymmaren88
Beroende på vilka droger du ska testas för så 4-700 kr per prov, och du lär få göra 4-6 tester. Sen kan du räkna med 1700kr för att ansöka om nytt körkortstillstånd, och sen träffa läkaren 2ggr minst (1 gång innan du börjar pissa för att lägga upp en plan, sen efter för att få ditt läkarintyg) detta brukar kosta ca 300kr per gång.
Sen vet jag ej om du behöver ta om körkort också. Men räkna annars med 5000kr ca

Körkortet ska ej behövas tas om enligt papperna jag fått hem, utan endast hållas återkallat tills dess att jag genomgått utredningen och uppvisat mig som drogfri för Transportstyrelsen. Körkortet återkallades med anledning av att jag ansågs vara medicinskt olämplig, liksom alla andra som blir rapporterade för missbruk av läkare, som förare tills det att en varaktig drogfrihet kunde påvisas genom prover, men det stod ingenting om prisuppgifter. Jag tackar därför för ditt svar!
Citat:
Ursprungligen postat av
johan561
Hejsan!
Jag drog 1 streck kola vid 23:30 på kvällen och fick pissa hos polisen runt kl 3 natten
Kommer det synas på piss provet????
snabba svar tack!!
Med största sannolikhet, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
liquid1
Hur är det med cannabis och körkort? Är det ofta slumpmässiga drogtester? Om det nu blir test kommer dom ta urin eller blodprov? Jag anser att blodprov är mer rättvist för om man är ren i blodet så kan man omöjligt vara påverkad så jag tycker det är fel om man skulle bli av med körkortet för att det sitter kvar i urinet men är helt ren i blodet. Och om jag röker enbart röker på fredagar och lördagar tror ni att det är lugnt att köra bil igen på måndag morgon?
Någon som hört mer om detta
http://www.dn.se/nyheter/sverige/nytt-drogtest-snart-har/
Med slumpmässiga prover, syftar du på att bli drogtestad när du är ute och kör bil och blir stoppad? Om det är vad du undrar, så nej. Finns det inte misstankar om drograttfylleri är det allt som oftast endast alkoholtest och kontroll av körkortet. Är du däremot röd i ögonen och uppträder påverkat kan du få komma att följa med och lämna drogtest.
Blir du ertappad med att köra bil och får lämna drogtest, varav vi säger att du lämnar ett urinprov och ett blodprov där urinprovet visar positivt medan blodprovet visar negativt blir du ej dömd för drograttfylleri utan endast för ringa narkotikabrott. Detta kan leda till konsekvenser på körkortet om det vill sig illa, men det är inte säkert att det gör det. Skulle det däremot visa sig vara positivt blodprov kan du förvänta dig en drograttfylleridom där du kommer att mista körkortet och kommer att få lämna prover för att få tillbaka det, alternativt bli av med det helt och hållet om du har körkortet på prövotid.
Gällande att berusa dig på fredag respektive lördag och köra på måndagen är omöjligt att svara på. Förmodligen kan du klara dig på blodprov, men du ska inte utgå från att du gör det. Det är helt enkelt upp till dig att välja ifall du vill chansa eller ej. Troligen är det inga problem, men som sagt, det går ej att svara på till 100%.
Hoppas att mitt svar gav dig någon information som var matnyttig.