2014-01-16, 03:13
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercaa
Hej! Har en relativt ny stationär pissburk som jag är spyless på och ska köpa en mac istället! Köpte datorn med windows 7 installerat och klart på det så har ingen sådan skiva som behöver.. Men nog fan måste det gå att återskapa fanskapet till dess ursprungliga läge?

HP- dator btw!

Tackar ödmjukast för svar!
Läs i manualen för bövelen pojkvasker! Om du inte har den kvar så finns den här http://www8.hp.com/se/sv/drivers.html.

Dessutom så är du inte först på den här bollen (FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows
Citera
2014-01-17, 13:27
Medlem
Installera windows home premium med ultimate skiva?

Hej på er!

Det är så att jag ska formatera tjejens laptop, hon har windows 7 home premium på den, jag har på min stationära windows 7 Ultimate, därav har jag en ultimate skiva, tjejen har slarvat bort sin skiva.

Går det stoppa in min skiva i hennes data? och uppge hennes produktnyckel? Kommer det upp någon meny eller något där man får välja vilket windows man har?

Tack på förhand!

Trevlig helg på er alla!
Citera
2014-01-17, 13:30
Medlem
cammos avatar
Nej, det går inte.

Kör med http://forums.mydigitallife.info/threads/24901-Windows-Loader-Current-release-information Så kan du installera vilken version som helst.
Citera
2014-01-17, 14:08
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr00lle
Hej på er!

Det är så att jag ska formatera tjejens laptop, hon har windows 7 home premium på den, jag har på min stationära windows 7 Ultimate, därav har jag en ultimate skiva, tjejen har slarvat bort sin skiva.

Går det stoppa in min skiva i hennes data? och uppge hennes produktnyckel? Kommer det upp någon meny eller något där man får välja vilket windows man har? (vissa kallar det fabriksåterställning andra återställning etc.)

Tack på förhand!

Trevlig helg på er alla!

Hej! Är det en laptop så bör den ha en återställningspartition som gör att datorn installeras om precis på samma sätt som hon gjorde 1:a gången hon startade datorn!

Surfa till datortillverkarens webbplats, kolla under support och sök på hennes datormodell!
Då får hon korrekt licens, korrekt version och hon få alla program som fanns när datorn var ny!

Oftast startas den ominstallationen genom ett par knapptryckningar under uppstarten.. Vilka står som sagt på tillverkarens webbplats!
Citera
2014-01-29, 17:32
Medlem
nickoruts avatar
Hej. Jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp här!

Jag köpte en ny laptop för någon månad sedan (MSI gx70) med win 8 förinstallerat. Sen när jag uppgraderade till 8.1 så hände något och datorn började hänga sig hela tiden. Jag tänkte att det var lugnt för jag hade bränt 5 skivor efter programmet MSI burn recovery data som skulle fungera som återställning. Men när jag gick igenom hela installationen med full formatering så gick bara allt åt helvete och nu kan inte windows starta utan jag får en bluescreen och olika "datorn försöker reparera sig själv" (typ)- meddelanden och windows kan inte starta.

Jag körde installationen en gång till och den verkar fungera och frågar efter skivorna 1-5 och säger sen att "installationen klar" men fortfarande kan inte windows starta. Jag antar att det blev fel när jag brände skivorna så nu sitter jag på min gamla dator och är jävligt less. Jag vet att jag kan skicka in datorn på reparation eftersom jag har garanti men skulle verkligen helst slippa det.

Jag har ju en legitim kopia av windows 8 med licensen inbakad i mitt BIOS (jag vet inte riktigt vad det innebär men jag har förstått att det ligger till så). Skulle jag kunna ladda ner en torrent av win 8 som jag kan använda min inbyggda licens på? Eller ska jag ladda ner en piratad version och skita i vilket? Eller ska jag behöva skicka datorn på reparation pga mjukvarufel? Jag är bara less nu då jag hållit på i flera dagar och jag skulle verkligen, verkligen uppskatta lite hjälp! Jag köpte datorn av komplett men de hänvisar bara vidare till msi och msi har bara något färdigt formulär för att skicka datorn.
Citera
2014-01-29, 17:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Hej. Jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp här!

Jag köpte en ny laptop för någon månad sedan (MSI gx70) med win 8 förinstallerat. Sen när jag uppgraderade till 8.1 så hände något och datorn började hänga sig hela tiden. Jag tänkte att det var lugnt för jag hade bränt 5 skivor efter programmet MSI burn recovery data som skulle fungera som återställning. Men när jag gick igenom hela installationen med full formatering så gick bara allt åt helvete och nu kan inte windows starta utan jag får en bluescreen och olika "datorn försöker reparera sig själv" (typ)- meddelanden och windows kan inte starta.

Jag körde installationen en gång till och den verkar fungera och frågar efter skivorna 1-5 och säger sen att "installationen klar" men fortfarande kan inte windows starta. Jag antar att det blev fel när jag brände skivorna så nu sitter jag på min gamla dator och är jävligt less. Jag vet att jag kan skicka in datorn på reparation eftersom jag har garanti men skulle verkligen helst slippa det.

Jag har ju en legitim kopia av windows 8 med licensen inbakad i mitt BIOS (jag vet inte riktigt vad det innebär men jag har förstått att det ligger till så). Skulle jag kunna ladda ner en torrent av win 8 som jag kan använda min inbyggda licens på? Eller ska jag ladda ner en piratad version och skita i vilket? Eller ska jag behöva skicka datorn på reparation pga mjukvarufel? Jag är bara less nu då jag hållit på i flera dagar och jag skulle verkligen, verkligen uppskatta lite hjälp! Jag köpte datorn av komplett men de hänvisar bara vidare till msi och msi har bara något färdigt formulär för att skicka datorn.

Knepigt och tråkigt sits du har hamnat i. Jag hade nog ringt till Microsoft och förklarat allt. Du har som sagt en licens och där bör det inte bli några problem. Fråga Microsoft om en skiva där Windows 8 ligger på. Själva skivan kostar inget för dom. Det är licensnumret som dom är ute efter.

Du får säkert hjälp av får fram licensnumret från datorn. Där gör dom en jämförelese mot sin aktiveringscentral och stämmer licensen så är det inga problem. Microsoft återaktiverar licensen och när du får skivan så rekommenderar jag en nyinstallation.

Det finns som du nämner andra alternativ. Men provar du först med Microsoft. Det kan även hända att du får återställningskivor av Microsoft. Hör med handläggaren. Du får pratar med någon nordisk person, men oftast med en svensk. Som lite kuriosa så pratade jag med dom häromdagen och med en trevlig norrman.
Citera
2014-01-31, 17:05
Medlem
GalFisks avatar
När det kommer till förinstallerad Windows, är det bäst att prata med tillverkaren (MSI) först. Endast de kan skaffa en skiva med Windows som det ska vara på just din dator, med alla drivrutiner och anpassningar. Detta gäller särskilt i de fall nyckeln är inbakad i BIOS.
de kan också kolla så det inte är nåt hårddiskfel eller annat som gör att du inte kan installera.
Citera
2014-02-01, 03:01
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Knepigt och tråkigt sits du har hamnat i. Jag hade nog ringt till Microsoft och förklarat allt. Du har som sagt en licens och där bör det inte bli några problem. Fråga Microsoft om en skiva där Windows 8 ligger på. Själva skivan kostar inget för dom. Det är licensnumret som dom är ute efter.

Du får säkert hjälp av får fram licensnumret från datorn. Där gör dom en jämförelese mot sin aktiveringscentral och stämmer licensen så är det inga problem. Microsoft återaktiverar licensen och när du får skivan så rekommenderar jag en nyinstallation.

Det finns som du nämner andra alternativ. Men provar du först med Microsoft. Det kan även hända att du får återställningskivor av Microsoft. Hör med handläggaren. Du får pratar med någon nordisk person, men oftast med en svensk. Som lite kuriosa så pratade jag med dom häromdagen och med en trevlig norrman.

Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
När det kommer till förinstallerad Windows, är det bäst att prata med tillverkaren (MSI) först. Endast de kan skaffa en skiva med Windows som det ska vara på just din dator, med alla drivrutiner och anpassningar. Detta gäller särskilt i de fall nyckeln är inbakad i BIOS.
de kan också kolla så det inte är nåt hårddiskfel eller annat som gör att du inte kan installera.

Tack båda! Jag pratade med microsoft som mycket riktigt inte kunde hjälpa mig. Ska prata med MSI. Borde skickat datorn från början så hade jag haft allt fixat nu. Som alltid, haha. Men stort tack i alla fall!
Citera
2014-02-02, 19:55
Medlem
Tja. Skrev nog i fel tråd innan.

Men ska sälja en dator med windows 8 på. Hur gör jag för att den ska bli som en ny dator för den nya ägaren?
Har inte någon skiva elr liknande.
Tacksam för snabba svar.
Citera
2014-02-03, 01:43
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjoornn
Tja. Skrev nog i fel tråd innan.

Men ska sälja en dator med windows 8 på. Hur gör jag för att den ska bli som en ny dator för den nya ägaren?
Har inte någon skiva elr liknande.
Tacksam för snabba svar.
Läs i manualen om fabriksåterställning/recovery.
Citera
2014-02-03, 21:42
Medlem
whatthefucks avatar
Jag har formaterat om min laptop, en Asus. Jag lyckades formatera om den och den startar och det står att den förbereder för att användas för första gången. Mitt problem är nu att den loggar in, laddar lite, sen loggar den automatiskt ut och stängs av, för att sedan sättas på igen, och sedan samma process om och om igen!
Vad göra?
Citera
2014-02-03, 21:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag har formaterat om min laptop, en Asus. Jag lyckades formatera om den och den startar och det står att den förbereder för att användas för första gången. Mitt problem är nu att den loggar in, laddar lite, sen loggar den automatiskt ut och stängs av, för att sedan sättas på igen, och sedan samma process om och om igen!
Vad göra?

Värt en kontroll är detta -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Energialternativ

Bocka av allt och prova igen med dina uppdateringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in