2015-09-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
testa hämta från microsoft
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7

tänk på att USB-minnet måste göras bootbart för att installera med
varför killdisk borde räcka med att ta bort den gamle partionen och skapa en ny på samma plats

Med vänlig hälsning
t
''Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren. Kontakta enhetstillverkaren och fråga om återställningsalternativ för programvaran.''
Det är i grund och botten en märkesdator, Fujitsu Siemens.
Får kolla vidare

Skönt att det finns folk som hjälper fort här!

Edit;
Lyckades faktiskt hitta recoveryskivor (1 & 2) samt någon det står ''Clients PC 2011.06'' på.
Är dessa skivor vad som behövs eller finns det kanske t.o.m. en recovery nummer 3 som behövs?
Det hade ju varit super ifall jag bara kunnat använda dessa!
Senast redigerad av SwagYolo1337cool 2015-09-16 kl. 19:49.
Citera
2015-09-16, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Vill köra över allt så att inget går att komma åt igen, helt enkelt.
Varför inte bara köra Cleandisk och skriva över all (porr?) data du vill ha bort?
Citera
2015-09-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Varför inte bara köra Cleandisk och skriva över all (porr?) data du vill ha bort?
Fungerar det på samma sätt så allt blir omöjligt att komma åt igen? Nej det är inte porr som jag vill bli av med
Dock tror jag att det skulle vara jävligt skönt med en helt ren dator då jag samlat på mig otroligt mycket som jag aldrig använder mig utav.
Citera
2015-09-16, 22:00
Medlem
1FFs avatar
Det räcker med att formatera och ompartitionera vid installation, gör det 2ggr om; om det känns bättre.
Citera
2015-09-16, 22:02
Bannlyst
Citat:
Fungerar det på samma sätt så allt blir omöjligt att komma åt igen? Nej det är inte porr som jag vill bli av med
Dock tror jag att det skulle vara jävligt skönt med en helt ren dator då jag samlat på mig otroligt mycket som jag aldrig använder mig utav.
Är det gamla knakaffärer du vill dölja eftersom det är så angeläget?
Japp det skriver över så att det aldrig går att återskapa.
Citera
2015-09-17, 05:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Finns annars verktyg under CCleaner som möjliggör ditt behov.
Citera
2015-09-26, 13:21
Medlem
Hej,

Jag behöver lite hjälp med att uppdatera min XP till w7, väldigt viktigt att jag får det gjort snarast

Köpte windows 7 CD-key.
Har laddat ner windows 7 och är igång med installationen, sedan så uppstår alla problem.

När jag väljer disk, och ska installera så kommer det felmeddelande som lyder
"Den partition du valde kanske redan innehåller filer från en tidigare Windows-installation. I så fall kommer de filerna och mapparna att flyttas till en mapp med namnet Windows.old. Du kommer att kunna nå filerna i Windows-old, men du kommer inte att kunna använda den tidigare Windows-installationen."

Då trycker jag OK.

Sedan står det
"Installationsprogrammet kunde inte använda den befintliga systempartitionen eftersom det finns för lite ledigt utrymme på den."
(jag har 23.0GB plats på den)

Sen går det inte fortsätta, vad jag än gör så kommer jag tillbaka till samma problem..

Finns det någon som kan hjälpa?
//Jag har USB och har använt windows usb/dvd tool device enligt onlinetutorial, vilket leder till samma problem.

Mvh.
Citera
2015-09-26, 13:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lozixa
Hej,

Jag behöver lite hjälp med att uppdatera min XP till w7, väldigt viktigt att jag får det gjort snarast

Köpte windows 7 CD-key.
Har laddat ner windows 7 och är igång med installationen, sedan så uppstår alla problem.

När jag väljer disk, och ska installera så kommer det felmeddelande som lyder
"Den partition du valde kanske redan innehåller filer från en tidigare Windows-installation. I så fall kommer de filerna och mapparna att flyttas till en mapp med namnet Windows.old. Du kommer att kunna nå filerna i Windows-old, men du kommer inte att kunna använda den tidigare Windows-installationen."

Då trycker jag OK.

Sedan står det
"Installationsprogrammet kunde inte använda den befintliga systempartitionen eftersom det finns för lite ledigt utrymme på den."
(jag har 23.0GB plats på den)

Sen går det inte fortsätta, vad jag än gör så kommer jag tillbaka till samma problem..

Finns det någon som kan hjälpa?
//Jag har USB och har använt windows usb/dvd tool device enligt onlinetutorial, vilket leder till samma problem.

Mvh.

Har du tagit bort den gamla partitionen och skapat en ny för Windows 7? Samt formaterat denna partition?
Citera
2015-09-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du tagit bort den gamla partitionen och skapat en ny för Windows 7? Samt formaterat denna partition?

Jag tror det, gjort en systemåterställning från ett datum då jag inte hade börjat installera windows 7 så borde ej finnas där
Citera
2015-09-26, 13:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag tror det, gjort en systemåterställning från ett datum då jag inte hade börjat installera windows 7 så borde ej finnas där

En systemåterställning tar inte bort någon partition. Det utför man med hjälp av installationsfilen [ISO]

Sök annars på Google om att installerar Windows 7. Det finns utmärkta guider + videos.
Citera
2015-09-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
En systemåterställning tar inte bort någon partition. Det utför man med hjälp av installationsfilen [ISO]

Sök annars på Google om att installerar Windows 7. Det finns utmärkta guider + videos.

Tack för hjälpen, som du ser så har jag inte bäst koll på läget! Ska försöka hitta någon lösning,
Citera
2015-09-26, 14:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Tack för hjälpen, som du ser så har jag inte bäst koll på läget! Ska försöka hitta någon lösning,

Ta det lugnt bara och läs gärna guiderna som du finner. SweClockers har bl.a en bra guide hur man utför en installation med hjälp av en bootbar USB-minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in