Citat:
Ursprungligen postat av
Trololdeg
Hur menar du nu? Jag har uppmärksammat de inlägg i den här tråden som jag känner att jag har någon typ av respons till, vad är problemet med det?
Jag får erkänna att jag inte läste igenom allt så noga innan jab postade, men rent generellt så tänker jag så här:
Du tycks uppmärksamma alla inlägg som fokuserar på vad som är rätt och fel i fråga om vad man "skall" tycka om andra människors kroppar. Jag anser att allt sådant funderande riskerar att mynna ut i negativa känslor och allmän självdestruktivitet. Lite som när killar jämför snoppar, och många helt plötsligt får komplex och sociala problem, trots att de var välmående och fungerande från början.
Samtidigt tycks du inte ta notis om dem som påpekar att det finns fler än ett ideal, eller på annat sätt kommer med mer konstruktiva idéer.
Du har ju tydligt involverat dig själv i resonemanget, så det är ju inte enbart en neutral diskussion om vilket kroppsideal modet för närvarande anger som eftersträvansvärt. Bara så jag tänker. Jag har väl svårt att se hur denna diskussion kan vara intressant öht, om man inte själv är ute efter att bli hyllad som någon slags ideal av andra.