2014-02-03, 14:11
Medlem
Greeners avatar
HAES-propagandan (Health at every size) har ökat och Fat Activisterna har blivit skrikigare. Det ger tjockisar en anledning till att sluta försöka oroa sig för sin vikt då dom istället blir programmerade till att tro att "man är faktiskt inte ohälsosam bara för att man är tjock", "dieter misslyckas alltid", "även om jag äter 500 kalorier per dag kommer jag inte gå ner i vikt så varför försöka".

This is thin privilege listar sätt som tjockisar tydligen diskrimineras på (exempel.. Personer med fetma dör oftare under avancerade operationer, men eftersom smala människor också kan dö under operationer måste det vara så att alla läkare i hela världen hatar feta och har ihjäl dom med flit).

Jag tror inte det håller på att bli fult att vara smal utan det är helt enkelt tjockisarna som blivit skrikigare. Enligt dom är det okej att vara tjock men är du smal så ska du skämmas eftersom du har så mycket "privilegier".
Citera
2014-02-03, 14:14
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Får jag fråga hur man kan väga så lite på 185 cm? Borde vara omöjligt. Äter du frukost sen inget mer? Inge läsk, godis etc?
Jag hade exakt samma bmi för ett par år sedan fast med annan vikt och längd, och då åt jag en hel del pizza och kebab. Har man hög ämnesomsättning samt rör på sig så är det inte omöjligt.
Citera
2014-02-03, 15:12
Medlem
soapmasters avatar
Japp det kan jag hålla med om.

Ibland ser man någon tjockis lägga ut en bild på sig själv i bikini och då får hon bara en massa jävla hyllningar om hur vacker hon är, hur äckliga smala tjejer är och vilken stark människa hon är som lägger ut en sån bild på sig själv.

Lägger sen en smal tjej ut en bild på sig själv i bikini så blir hon bara påhoppad av diverse löst folk som anklagar henne för det ena och de andra samtidigt som de säger åt henne att äta mer mat. Hon får skulden för alla anorektiska tjejer och alla som skär sig eller tar livet av sig pga någon inbillad social tvång att vara smal.

Samhället går absolut åt fel håll när folk börjar tycka att fetma är något att eftersträva.
Senast redigerad av soapmaster 2014-02-03 kl. 15:25.
Citera
2014-02-03, 15:17
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trololdeg
Det här är kanske fel ställe att placera den här tråden, jag vet inte..

Blir så irriterad på alla reaktioner som strömmar in så fort en person (för det mesta en kvinna) i film och media inte bara råkar vara normalviktig utan smal. Öser in kommentarer om att hon ser äcklig och ohälsosam ut samt att hon borde gå upp i vikt. De är som att folk tar för givet att man svälter sig själv och tränar som en dåre bara för att man råkar ha mindre fett på kroppen. De inser liksom inte att det finns folk som är smala till naturen och faktiskt har svårt att gå upp i vikt. Överallt finns blider på kurviga kvinnor vs. smala kvinnor med en text i stil med "since when is this more beautiful than this" och ständigt ska denna kurviga kropp hyllas hit och dit. Visst, jättebra att större kvinnor kan känna sig mer bekväma med sina kroppar, men det propageras helt på fel sätt.

Jag som själv alltid har varit väldigt smal till naturen och aldrig går upp i vikt trots att jag äter mycket och sällan tränar, börjar få komplex av detta. Jag blir ständigt påmind om att det verkar bli allt mindre accepterat att vara smal vilket har lett till att jag börjat se mer negativt på min kropp som jag aldrig tidigare haft några komplex för. Det jag känner håller på att hända är alltså att samtidigt som man försöker få en grupp i samhället att må bättre, trycker man ner en annan vilket inte på något sätt löser kroppsideals-problematiken.

Hur tänker folk egentligen?

Nej, det handlar nog mest om avundsjuka. Inget att bry sig om. Sedan är det högst individuellt vad man tycker är attraktivt. Jag tycker helt klart att smala tjejer är finast, rent estetiskt! Så tänk inte på det.
Citera
2014-02-03, 15:30
Medlem
Nej, det håller inte på att bli fult att vara smal. Det är ju idealet. Tror de flesta tjejer hellre hade haft Gisele Bundchens kropp över Scarlet Johansons. I mitt tycke är varken övervikt eller undervikt attraktivt, varken hos killar eller tjejer. Det är attraktivt när det ser ut som man bryr sig om sig själv (äter sunt, motionerar).
Citera
2014-02-03, 15:53
Medlem
naknaindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Det där med att "jag äter som en gris men går ändå inte upp i vikt" måste vara århundradets skitsnack.

Har träffat flera och när du kollar på vad dom faktiskt äter så äter dom som 7-åriga flickor.
Lite gröt.
Nån frukt som mellanmål.
2 mackor.

Thaikäk till lunch med halva tallriken kvar.

osv osv.

Det är snyggt med former men när man ser såna här fetknoppar posta bilder på Marilyn Monroe med tillhörande citat om naturlig skönhet på Facebook så vill man bara spy.
Naturlig skönhet går före silicon och plast alla dagar men det ger inte folk en ursäkt att sunka ner sig själva.

Former är snyggt OM dom sitter på rätt ställen:
http://galleries.sterlingcash.com/1/pics/ibwf/blackbabydoll/08.jpg

Nej det är inte fult att vara smal, det "ouppnåeliga" kommer alltid att betraktas som idealet.
Magrutor på män, stora välformade bröst och rumpa på kvinnor....
Det finns alltid retards som skyller ifrån sig men samtidigt finns det folk som har svåra förutsättningar. Jag har som sagt svårt att gå upp i vikt och jag måste käka medecin för att inte gå ner i vikt.
Jag känner också flera som tränar mycket mer än mig och samtidigt inte går ner i vikt.

Jag förstår att det kan verka så genom dina erfarenheter men dra inte alla över en kam.

*edit
För att lägga till tror jag dock att en stark mentalitet kan överkomma de flesta fysiska hinder
Senast redigerad av naknaindianen 2014-02-03 kl. 16:03.
Citera
2014-02-03, 16:10
Medlem
johanjosefssons avatar
Det roliga är att för killar är det absolut förbjudet att vara smal "Man ska ha muskler och magrutor", etc. Man kan till och med komma undan med att vara tjock som kille. Men att vara smal går absolut inte...

För tjejer har det alltid dragits till sin gräns. Anledningen till detta är alla catwalk-modellerna som är så totalt bortkopplade från verkligheten (Vem fan vill bära deras groteskt överdrivna kläder??) och dessa brukar vara trådsmala, inte ett gram fett kvar på kroppen. I takt med att typ top modell och annat skit pumpas ut i TV, tror tjejer att de inte är TILLRÄCKLIGT smala, utan måste gå ner lite till. En fix-idé helt enkelt.

Samma sak med killar. Det är ofrånkomligt när man ser den där deffade filsminken på omslaget, att inte få hjärnspöken och börja tänka om man verkligen duger? Om det här är prototypen för hur en människa ska se ut?

Med det sagt borde alla eftersträva ett så hälsosamt liv som möjligt. Att vara ett fetto kan aldrig vara acceptabelt. Men att vara annorektisk är fan inte heller bra. Lite kurvor på tjejer är att eftersträva, och killar borde inte skämmas för att dom är smala, men saknar rutor på magen.

Varför kan man inte sträva efter att leva ett hälsosamt liv? Varför ska allt vara rock'n'roll?
Senast redigerad av johanjosefsson 2014-02-03 kl. 16:13.
Citera
2014-02-03, 16:44
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mechanical.phoenix
Har man dålig ämnesomsättning bör man ju då leva efter det också och kanske ha i åtanke att man måste träna mer än andra.

Det är ju bara att kolla hur många tjockisar som får göra magoperationer nu för tiden utan att behöva sätta sin fot på gymmet.

Det är i 99% av fallen bortförklaringar, ja.
Samma sak gäller magra människor. De hittar också på bortförklaringar. Sen ska ju självklart inte folk anmärka på andras vikt vare sig de är smala eller feta. Bara för att du har något emot en viss kroppstyp, så ska inte alla tjejer anpassa sig efter din smak.
Citera
2014-02-03, 16:47
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Brofessor
Tycker den här bilden sammanfattar det hela http://i.imgur.com/UqXucoS.jpg?

Var det för övrigt någon som hörde hur Kakan klankade ner på Beyonce i morgonpasset i p3 nu på morgonen?
Givetvis tyckte Kakan att hon själv va kurvig och fin medans hon gav Beyonce en fin diss.

Fyfan vad vidrig kvinnan med magrutor var. Tror definitivt att en majoritet hade valt den större tjejen framför henne.
Citera
2014-02-03, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trololdeg
Det här är kanske fel ställe att placera den här tråden, jag vet inte..

Blir så irriterad på alla reaktioner som strömmar in så fort en person (för det mesta en kvinna) i film och media inte bara råkar vara normalviktig utan smal. Öser in kommentarer om att hon ser äcklig och ohälsosam ut samt att hon borde gå upp i vikt. De är som att folk tar för givet att man svälter sig själv och tränar som en dåre bara för att man råkar ha mindre fett på kroppen. De inser liksom inte att det finns folk som är smala till naturen och faktiskt har svårt att gå upp i vikt. Överallt finns blider på kurviga kvinnor vs. smala kvinnor med en text i stil med "since when is this more beautiful than this" och ständigt ska denna kurviga kropp hyllas hit och dit. Visst, jättebra att större kvinnor kan känna sig mer bekväma med sina kroppar, men det propageras helt på fel sätt.

Jag som själv alltid har varit väldigt smal till naturen och aldrig går upp i vikt trots att jag äter mycket och sällan tränar, börjar få komplex av detta. Jag blir ständigt påmind om att det verkar bli allt mindre accepterat att vara smal vilket har lett till att jag börjat se mer negativt på min kropp som jag aldrig tidigare haft några komplex för. Det jag känner håller på att hända är alltså att samtidigt som man försöker få en grupp i samhället att må bättre, trycker man ner en annan vilket inte på något sätt löser kroppsideals-problematiken.

Hur tänker folk egentligen?

Ja smala kroppsideal har lange "mobbat" alla tjockare varianter.

Smal ar inte sexigt, inte halsosamt.

Dalig sex blir det ocksa, vem gillar att kanna benknotor har och var...

At mer mat eller inse att du ar "osexig".
Citera
2014-02-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greener
HAES-propagandan (Health at every size) har ökat och Fat Activisterna har blivit skrikigare. Det ger tjockisar en anledning till att sluta försöka oroa sig för sin vikt då dom istället blir programmerade till att tro att "man är faktiskt inte ohälsosam bara för att man är tjock", "dieter misslyckas alltid", "även om jag äter 500 kalorier per dag kommer jag inte gå ner i vikt så varför försöka".

This is thin privilege listar sätt som tjockisar tydligen diskrimineras på (exempel.. Personer med fetma dör oftare under avancerade operationer, men eftersom smala människor också kan dö under operationer måste det vara så att alla läkare i hela världen hatar feta och har ihjäl dom med flit).

Jag tror inte det håller på att bli fult att vara smal utan det är helt enkelt tjockisarna som blivit skrikigare. Enligt dom är det okej att vara tjock men är du smal så ska du skämmas eftersom du har så mycket "privilegier".

Viktigt att påpeka dock att det bara gäller kvinnliga fetton. Skrikiga feta män ser man inte. Dom är inte ute på cluben och ser sig berättigade till att stöta på dom mest heta tjejerna.

Det handlar om att feta kvinnor ska bli ännu mer ansvarslösa, och deras rätt till att bli sedda som attraktiva fast dom inte är det.
Citera
2014-02-03, 17:56
Medlem
Sunners avatar
Är det något på det temat som stör mig så är det snarare att det nya "Vältränad" verkar vara "Pinnsmal", och träningen går då ut på diverse jönserier, dieter som återfinns på Aftonbladet, osov. På så sätt är väl de mulligare personerna vinnare såtillvida att de iallafall kanske slipper slösa tid på skiten.
Att bara träna ett par gånger i veckan(eller motsvarande beroende på jobb osov givetvis) samt att äta som en någotsånär normal människa verkar vara jävligt ur modet oavsett vilken sida av tjock/smal man landar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in