Citat:
Ursprungligen postat av
Trololdeg
Det här är kanske fel ställe att placera den här tråden, jag vet inte..
Blir så irriterad på alla reaktioner som strömmar in så fort en person (för det mesta en kvinna) i film och media inte bara råkar vara normalviktig utan smal. Öser in kommentarer om att hon ser äcklig och ohälsosam ut samt att hon borde gå upp i vikt. De är som att folk tar för givet att man svälter sig själv och tränar som en dåre bara för att man råkar ha mindre fett på kroppen. De inser liksom inte att det finns folk som är smala till naturen och faktiskt har svårt att gå upp i vikt. Överallt finns blider på kurviga kvinnor vs. smala kvinnor med en text i stil med "since when is this more beautiful than this" och ständigt ska denna kurviga kropp hyllas hit och dit. Visst, jättebra att större kvinnor kan känna sig mer bekväma med sina kroppar, men det propageras helt på fel sätt.
Jag som själv alltid har varit väldigt smal till naturen och aldrig går upp i vikt trots att jag äter mycket och sällan tränar, börjar få komplex av detta. Jag blir ständigt påmind om att det verkar bli allt mindre accepterat att vara smal vilket har lett till att jag börjat se mer negativt på min kropp som jag aldrig tidigare haft några komplex för. Det jag känner håller på att hända är alltså att samtidigt som man försöker få en grupp i samhället att må bättre, trycker man ner en annan vilket inte på något sätt löser kroppsideals-problematiken.
Hur tänker folk egentligen?
Jag håller faktiskt med dig, jag har exakt samma situation gällande min kropp... jag går aldrig upp i vikt även fast jag äter och äter och tränar sällan.. håller mig fan under normalvikten ändå, jag har nästan funderat på att börja dricka kosttillskott bara för att få mer i mig om dagarna... :S
Visst har man börjat få komplex för kroppen lite smått, men inget jag tänker på sååååå mycket.
Men jag håller med dig!
Oavsett kropp, oavsett vikt, oavsett storlek osvosv.. så är alla lika och så resonerar jag, en 10 poängare kan vara otroligt kär i en 3 poängare och tvärtom.. so don't give a fuck?