2014-02-02, 18:40
Medlem
Trololdegs avatar
Det här är kanske fel ställe att placera den här tråden, jag vet inte..

Blir så irriterad på alla reaktioner som strömmar in så fort en person (för det mesta en kvinna) i film och media inte bara råkar vara normalviktig utan smal. Öser in kommentarer om att hon ser äcklig och ohälsosam ut samt att hon borde gå upp i vikt. De är som att folk tar för givet att man svälter sig själv och tränar som en dåre bara för att man råkar ha mindre fett på kroppen. De inser liksom inte att det finns folk som är smala till naturen och faktiskt har svårt att gå upp i vikt. Överallt finns blider på kurviga kvinnor vs. smala kvinnor med en text i stil med "since when is this more beautiful than this" och ständigt ska denna kurviga kropp hyllas hit och dit. Visst, jättebra att större kvinnor kan känna sig mer bekväma med sina kroppar, men det propageras helt på fel sätt.

Jag som själv alltid har varit väldigt smal till naturen och aldrig går upp i vikt trots att jag äter mycket och sällan tränar, börjar få komplex av detta. Jag blir ständigt påmind om att det verkar bli allt mindre accepterat att vara smal vilket har lett till att jag börjat se mer negativt på min kropp som jag aldrig tidigare haft några komplex för. Det jag känner håller på att hända är alltså att samtidigt som man försöker få en grupp i samhället att må bättre, trycker man ner en annan vilket inte på något sätt löser kroppsideals-problematiken.

Hur tänker folk egentligen?
Citera
2014-02-02, 18:46
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trololdeg
Det här är kanske fel ställe att placera den här tråden, jag vet inte..

Blir så irriterad på alla reaktioner som strömmar in så fort en person (för det mesta en kvinna) i film och media inte bara råkar vara normalviktig utan smal. Öser in kommentarer om att hon ser äcklig och ohälsosam ut samt att hon borde gå upp i vikt. De är som att folk tar för givet att man svälter sig själv och tränar som en dåre bara för att man råkar ha mindre fett på kroppen. De inser liksom inte att det finns folk som är smala till naturen och faktiskt har svårt att gå upp i vikt. Överallt finns blider på kurviga kvinnor vs. smala kvinnor med en text i stil med "since when is this more beautiful than this" och ständigt ska denna kurviga kropp hyllas hit och dit. Visst, jättebra att större kvinnor kan känna sig mer bekväma med sina kroppar, men det propageras helt på fel sätt.

Jag som själv alltid har varit väldigt smal till naturen och aldrig går upp i vikt trots att jag äter mycket och sällan tränar, börjar få komplex av detta. Jag blir ständigt påmind om att det verkar bli allt mindre accepterat att vara smal vilket har lett till att jag börjat se mer negativt på min kropp som jag aldrig tidigare haft några komplex för. Det jag känner håller på att hända är alltså att samtidigt som man försöker få en grupp i samhället att må bättre, trycker man ner en annan vilket inte på något sätt löser kroppsideals-problematiken.

Jag håller faktiskt med dig, jag har exakt samma situation gällande min kropp... jag går aldrig upp i vikt även fast jag äter och äter och tränar sällan.. håller mig fan under normalvikten ändå, jag har nästan funderat på att börja dricka kosttillskott bara för att få mer i mig om dagarna... :S

Visst har man börjat få komplex för kroppen lite smått, men inget jag tänker på sååååå mycket.
Men jag håller med dig!

Oavsett kropp, oavsett vikt, oavsett storlek osvosv.. så är alla lika och så resonerar jag, en 10 poängare kan vara otroligt kär i en 3 poängare och tvärtom.. so don't give a fuck?
Citera
2014-02-02, 18:46
Medlem
capture7s avatar
Jag kan tycka att sådär beniga tjejer som man kan se i typ fashionshows och liknande kan vara riktigt osexiga, en tränad tjej däremot har jag inget emot, tvärtom, en tränad tjej är för mig ett tecken på intelligens. Man kan se om en kvinna har en livsstil för att vara smal, och man kan se när en kvinna har en livsstil för att vara tränad och hälsosam.

Men jag har tänt på lite mulligare kvinnor också, utstrålning och karisma är det som får mig intresserad oftast, en kvinna säker i sig själv helt enkelt.
Senast redigerad av capture7 2014-02-02 kl. 19:07.
Citera
2014-02-02, 18:50
Medlem
Lyssna inte på tjockisarna de är bara avundsjuka på er för att ni är smala.
Citera
2014-02-02, 18:51
Medlem
mechanical.phoenixs avatar
Jag håller helt och hållet med dig. Något jag har märkt är att tjockisar ofta ska få massa beröm för att dom är så fina med sina valkar överallt medans det nästan anses vara tabu nu för tiden att som jättesmal lägga ut bilder på sig själv.

Det har som också blivit okej för folk att skriva ''men gud vad smal du är, ät människa!'' utan att det anses som elakt. Ofta kan dom här personerna bara vara väldigt smala och faktiskt ha svårt för att gå upp i vikt. Men säg om man skulle skriva till en tjockis ''men gud vad fet du är, banta människa!'' så skulle det bli ett jävla ramaskri.

EDIT: kom att tänka på den här tjejen på facebook som för ett tag sen laddade upp en vågad strandbild som det blev en jävla massa skriverier om i varenda medie och man såg den där bilden i nyhetsflödet på facebook hela tiden med folk som hejade på. Alla tjatade om att det bara var ''kurvor'', men den här tjejen i fråga var FET. Det var inga kurvor någonstans. Det var fetma vi pratade med valkar som man brukar kalla för ''änglavingar'' (hajjar ni?). Folk hejade på den här tjejen att fortsätta sin ohälsosamma livsstil med att sitta i soffan och äta chips för att hon var ju ''fin som hon var''.
Senast redigerad av mechanical.phoenix 2014-02-02 kl. 18:58.
Citera
2014-02-02, 18:58
Medlem
ninjutsus avatar
Ta inte åt er av feministpropagandan, det är avundsjuka butchkvinnor som bara försöker försköna sin egen livsstil. Vi män kommer alltid föredra fina och nätta tjejer vilket är det som är relevant
Citera
2014-02-02, 19:01
Medlem
JavierDouchebags avatar
Tyvärr är det tvärtom. Nästan alla tjejer vill vara smala och vältränade.

Personligen tycker jag att tjejer som väger 100-150kg är snyggast.
Citera
2014-02-02, 19:04
Medlem
exacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ta inte åt er av feministpropagandan, det är avundsjuka butchkvinnor som bara försöker försköna sin egen livsstil. Vi män kommer alltid föredra fina och nätta tjejer vilket är det som är relevant :yes:
den här personen säger i princip det jag tänkte säga. Det handlar om att media vill kontrollera hur kvinnan och mannens kropp ser ut. Den ska vara smal den skall vara kurvig stora bröst liten rump et.c. Folk blir förvirrade och tycker allt möjligt. Den här personen jag ovan citerar "vi män kommer ALLTID föredra bla bla" har uppfattningen om att alla män gillar detta och vi vill att du som kvinna ska förhålla dig till vår(min) uppfattning.
Citera
2014-02-02, 19:05
Medlem
En annan klassiker man ser när det är mer kurviga kvinnor är att folk ofta kommenterar: "Så hälsosam och fin", "Där ser vi en frisk kropp" osv.

Blir riktigt trött på detta, precis som att det skulle vara mer hälsosamt med en högre fettprocent. Folk pratar om vikthetsen som råder och att alla måste vara smala. Det hjälper knappast att arbeta åt andra hållet och säga att kvinnor måste öka sin fettprocent för att vara "friska".
Citera
2014-02-02, 19:10
Medlem
mechanical.phoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherbatsky
En annan klassiker man ser när det är mer kurviga kvinnor är att folk ofta kommenterar: "Så hälsosam och fin", "Där ser vi en frisk kropp" osv.

Blir riktigt trött på detta, precis som att det skulle vara mer hälsosamt med en högre fettprocent. Folk pratar om vikthetsen som råder och att alla måste vara smala. Det hjälper knappast att arbeta åt andra hållet och säga att kvinnor måste öka sin fettprocent för att vara "friska".

Precis. Just det här var jag lite inne på med mitt inlägg högre upp.

Det har, precis som du säger, blivit så att folk jobbar åt andra hållet istället. Det mest vettiga är ju att man är mest hälsosam om man äter rätt och tränar regelbundet, punkt slut.
Citera
2014-02-02, 19:10
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exacuum
den här personen säger i princip det jag tänkte säga. Det handlar om att media vill kontrollera hur kvinnan och mannens kropp ser ut. Den ska vara smal den skall vara kurvig stora bröst liten rump et.c. Folk blir förvirrade och tycker allt möjligt. Den här personen jag ovan citerar "vi män kommer ALLTID föredra bla bla" har uppfattningen om att alla män gillar detta och vi vill att du som kvinna ska förhålla dig till vår(min) uppfattning.
Ja, visst vore det härligt om alla höll sig smala och fina?
Citera
2014-02-02, 19:15
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trololdeg
...Blir så irriterad på alla reaktioner som strömmar in så fort en person (för det mesta en kvinna) i film och media inte bara råkar vara normalviktig utan smal. Öser in kommentarer om att hon ser äcklig och ohälsosam ut samt att hon borde gå upp i vikt. ...

Kära Trollololl!

Trösta dig med att läsa vad som skrivs om Kakan. (FB) Den oerhört feta kakan hermansson

Vänliga hälsningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in