Citat:
Ursprungligen postat av
URBANARTS89
Nej, det gjorde du inte. Du sa att han inte presterar i landslaget, men även om du sagt det du säger att du sa så hade du kunnat skriva en rad eller två och berätta vad du tycker han saknar som andra har.
Det var ju iof inte alls det jag sade. Jag sade "Jag tycker han saknar en del tills han kan sållas till den kategorin. Messi klarar t ex inte av att ensam bära ett lag på samma sätt som C.Ronaldo gör med Portugal, eller för den sakens skull, Zlatan, i nästan alla lag han spelar med. "
Hur man fick det till att han är dålig i landslaget är bortom mig.
Jag säger inget om att han är dålig i landslaget, eller att han är sämre eller bättre än någon annan spelare. Jag säger att han saknar kvaliteter som jag tycker andra spelare har.
Jag tycker att t ex Argentina spelar ungefär lika bra oavsett om Messi är på plan eller inte. Jag tycker Barcelona spelar lika bra oavsett om Messi är på plan eller inte.
Jag upplever i kontrast till det att både Real Madrid och Portugal blir betydligt bättre med C.Ronaldo på planen. Och att Zlatan gör alla lag han spelar i bättre med sin närvaro på planen. Sen saknar dessa spelare också aspekter i sitt spel men det är en annan femma.
Jag upplever det som om att många människor ser Messi som en komplett spelare. Och det håller jag inte med om. Jag tycker han har brister i sitt spel. Jag skulle som tränare t ex inte utnämna honom till lagkapten, för jag anser inte att han har de egenskaper som krävs för att leda ett lag. Jag har svårt att se Messi säga till reportrarna att lämna en lagkamrat ifred efter att han bränt öppet mål (Zlatan.)
Nu är Messi fortfarande rätt ung, och har möjligheten att utvecklas till en sån spelare. Gudarna vet att Zlatan inte varit lämplig som lagkapten under stora delar av sin karriär, men jag tycker att han på senare år mognat enormt på den punkten och aktivt är ledaren i truppen, som tar hand om sina spelare, på ett imponerande sätt, något som jag inte har sett hos Messi.