2014-01-29, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Utveckla. Det räcker ju att du tittar till senaste mästerskapet för att avfärda ditt eget utspel.

Skitsnack.

På pappret ser en semifinal bra ut, men de tog sig förbi Danmark och ett av historiens sämsta Nederländerna, för att sedan slå Tjeckien i kvarten och förnedras av Spanien i semin.

Vad är det som är så märkvärdigt med det, med tanke på truppen Portugal har?
Citera
2014-01-29, 12:32
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Skitsnack.

På pappret ser en semifinal bra ut, men de tog sig förbi Danmark och ett av historiens sämsta Nederländerna, för att sedan slå Tjeckien i kvarten och förnedras av Spanien i semin.

Vad är det som är så märkvärdigt med det, med tanke på truppen Portugal har?

Kan inte ta dig på allvar när du säger att Portugal blev förnedrade av ett Spanien (som för tiden var världens bästa landslag), där Portugal gör en jävligt stark semifinal, men sedermera förlorar på straffar.
Citera
2014-01-29, 12:42
Bannlyst
Citat:
Kan inte ta dig på allvar när du säger att Portugal blev förnedrade av ett Spanien (som för tiden var världens bästa landslag), där Portugal gör en jävligt stark semifinal, men sedermera förlorar på straffar.

Sorry. Mindes fel. Kollade nyss upp det.

Du har dock insett att du har fel och väljer att byta samtalsämne.

Du får gärna hålla dig on topic och berätta hur C.R bär Portugal bättre än vad Messi bär Argentina.
Senast redigerad av URBANARTS89 2014-01-29 kl. 12:58.
Citera
2014-01-29, 12:50
Medlem
Citat:
Dock var Ronaldo rätt blek i semin, sköt hela tiden och missade bland annat ett kanonläge i förlängningen när det gällde som mest.
Citera
2014-01-29, 13:18
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Alltså, hur bär C.Ronaldo ensam Portugal? Vad fan har han gjort med Portugal som är så märkvärdigt? Ja, Portugal har tagit sig till slutspel - ofta via playoff - för att sedan inte göra ett piss i mästerskapet. De ska de göra med den truppen, det är inte bara C.R som är bra där.

Vem som är bättre mellan C.R och Messi är öppet för diskussion, men att använda Messis landslagsstatistik som ett argument för C.R är bara korkat.

Messi har gjort 37 mål på 83 matcher för Argentina, C.R har gjort 47 mål på 103 matcher för Portugal. Messi snittar ju alltså till och med fler mål per match än vad C.R gör.

Först och främst ska påpekas att tråden frågar efter vilka vi tycker är överskattade. Hade folk hållt med varandra hade ju inte spelarna varit överskattade.

Med det sagt, så läser du nog fel.

Jag har inte använt Messis landslagstatistik som ett argument för C.Ronaldo. Jag har absolut ingen avsikt att hissa eller dissa C.Ronaldo. Det enda jag sade var att jag tycker Messi saknar delar i sitt spel, delar som jag upplever att C.Ronaldo och Zlatan har i sina spel.

Och jag har inte heller försökt dra igång en diskussion kring vem som är bäst av C.Ronaldo och Messi. Den diskussionen lämnar jag till töntiga la liga fanboys som sitter och runkar till respektive lags lagfoton.

Det enda jag sa, var att jag personligen tycker att Messi är överskattad. Jag tycker inte han är en så komplett och överlägsen fotbollsspelare som så många andra tycker, och jag argumenterade för detta bland annat med att det finns delar av spelet som jag tycker andra spelare gör betydligt bättre än Messi.

Och det står jag fast vid. Min åsikt är att Messi oftast presterar i bra omgivningar. Med sämre spelare runt sig blir han betydligt blekare, vilket jag tycker kan jämföras med framför allt Zlatan, som kan gå till ett Milan på dekis och göra dem till Italienska mästare.
Citera
2014-01-29, 13:44
Medlem
svulles avatar
Citat:
Sorry. Mindes fel. Kollade nyss upp det.

Du har dock insett att du har fel och väljer att byta samtalsämne.

Du får gärna hålla dig on topic och berätta hur C.R bär Portugal bättre än vad Messi bär Argentina.

Jag opponerade emot att du sade att Portugal varit bedrövliga i slutspel, inte huruvida Cristiano Ronaldo bär eller inte bär Portugal. Det man kan säga är väl att både Ronaldo och Messi borde prestera bättre på landslagsnivå, med tanke på vad dem åstadkommer i respektive klubblag.
Citera
2014-01-29, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Först och främst ska påpekas att tråden frågar efter vilka vi tycker är överskattade. Hade folk hållt med varandra hade ju inte spelarna varit överskattade.

Med det sagt, så läser du nog fel.

Jag har inte använt Messis landslagstatistik som ett argument för C.Ronaldo. Jag har absolut ingen avsikt att hissa eller dissa C.Ronaldo. Det enda jag sade var att jag tycker Messi saknar delar i sitt spel, delar som jag upplever att C.Ronaldo och Zlatan har i sina spel.

Och jag har inte heller försökt dra igång en diskussion kring vem som är bäst av C.Ronaldo och Messi. Den diskussionen lämnar jag till töntiga la liga fanboys som sitter och runkar till respektive lags lagfoton.

Det enda jag sa, var att jag personligen tycker att Messi är överskattad. Jag tycker inte han är en så komplett och överlägsen fotbollsspelare som så många andra tycker, och jag argumenterade för detta bland annat med att det finns delar av spelet som jag tycker andra spelare gör betydligt bättre än Messi.

Och det står jag fast vid. Min åsikt är att Messi oftast presterar i bra omgivningar. Med sämre spelare runt sig blir han betydligt blekare, vilket jag tycker kan jämföras med framför allt Zlatan, som kan gå till ett Milan på dekis och göra dem till Italienska mästare.

Jag förstår mycket väl vad tråden handlar om, men i och med att detta är ett diskussionsforum så tycker jag att man kan ifrågasätta en annan persons påstående.

När du säger detta

Citat:
Messi klarar t ex inte av att ensam bära ett lag på samma sätt som C.Ronaldo gör med Portugal

Så säger du

Citat:
C.Ronaldo är bättre i sitt landslag än vad Messi är i sitt då han bär landslaget när Messi inte klarar av att bära sitt.

Och när det är ditt enda argument kring varför Messi är överskattad så använder du hans landslagsstatistik mot honom.

Citat:
jag argumenterade för detta bland annat med att det finns delar av spelet som jag tycker andra spelare gör betydligt bättre än Messi.

Nej, det gjorde du inte. Du sa att han inte presterar i landslaget, men även om du sagt det du säger att du sa så hade du kunnat skriva en rad eller två och berätta vad du tycker han saknar som andra har.

Med det sagt så håller jag med dig, jag råkade starta en C.R vs Messi diskussion här och det var egentligen inte min intention, får nog av det på Fotbollskanalen.

Citat:
Jag opponerade emot att du sade att Portugal varit bedrövliga i slutspel, inte huruvida Cristiano Ronaldo bär eller inte bär Portugal. Det man kan säga är väl att både Ronaldo och Messi borde prestera bättre på landslagsnivå, med tanke på vad dem åstadkommer i respektive klubblag.

Enligt mig så bör Portugal göra mycket bättre ifrån sig i slutspel än vad de gör. De tog sig till semin senast men annars brukar de åka ut i i kvarten eller innan. Du har dock rätt i att de båda borde prestera bättre på landslagsnivå.
Citera
2014-01-29, 14:58
Bannlyst
det finns inga överskattade/underskattade fotbollsspelare i proffsfotbollen. spelarna befinner sig på exakt den position i karriären där han passar just då - det han presterar - det är mätstickan för vilken klubb han spelar för.

klubbarna drivs som företag. man tar inte in spelare på känn eller för att dom har en farsa i styrelsen.

ronaldo och messi - svinbra - därför spelar dom i de världens största klubbar.

sebastian larsson - också bra men inte lika bra - därför spelar han i sunderland.
Citera
2014-01-29, 15:57
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:

Nej, det gjorde du inte. Du sa att han inte presterar i landslaget, men även om du sagt det du säger att du sa så hade du kunnat skriva en rad eller två och berätta vad du tycker han saknar som andra har.

Det var ju iof inte alls det jag sade. Jag sade "Jag tycker han saknar en del tills han kan sållas till den kategorin. Messi klarar t ex inte av att ensam bära ett lag på samma sätt som C.Ronaldo gör med Portugal, eller för den sakens skull, Zlatan, i nästan alla lag han spelar med. "

Hur man fick det till att han är dålig i landslaget är bortom mig.

Jag säger inget om att han är dålig i landslaget, eller att han är sämre eller bättre än någon annan spelare. Jag säger att han saknar kvaliteter som jag tycker andra spelare har.

Jag tycker att t ex Argentina spelar ungefär lika bra oavsett om Messi är på plan eller inte. Jag tycker Barcelona spelar lika bra oavsett om Messi är på plan eller inte.

Jag upplever i kontrast till det att både Real Madrid och Portugal blir betydligt bättre med C.Ronaldo på planen. Och att Zlatan gör alla lag han spelar i bättre med sin närvaro på planen. Sen saknar dessa spelare också aspekter i sitt spel men det är en annan femma.

Jag upplever det som om att många människor ser Messi som en komplett spelare. Och det håller jag inte med om. Jag tycker han har brister i sitt spel. Jag skulle som tränare t ex inte utnämna honom till lagkapten, för jag anser inte att han har de egenskaper som krävs för att leda ett lag. Jag har svårt att se Messi säga till reportrarna att lämna en lagkamrat ifred efter att han bränt öppet mål (Zlatan.)

Nu är Messi fortfarande rätt ung, och har möjligheten att utvecklas till en sån spelare. Gudarna vet att Zlatan inte varit lämplig som lagkapten under stora delar av sin karriär, men jag tycker att han på senare år mognat enormt på den punkten och aktivt är ledaren i truppen, som tar hand om sina spelare, på ett imponerande sätt, något som jag inte har sett hos Messi.
Citera
2014-02-03, 00:09
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tråden berör överskattade respektive underskattade spelare, att tycka att någon är överskattad är knappast det samma som att tycka att berörda spelare är dålig. Din mentala pygmé.

Suarez överskattad? Yeah right.
Citera
2014-02-03, 00:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Suarez överskattad? Yeah right.

Lycka till med din tvåsiffriga IQ.
Citera
2014-02-03, 00:23
Medlem
anteri17s avatar
Jag tycker Suarez ofta är katastrof i spelet. Tappar väldigt mycket boll i sina peta-spring-aktioner. Spelar enkelt för sällan.

Men jag skulle inte klassa han som särskilt överskattad för det iofs. Bara en inflikning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in