2014-02-02, 10:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
För att det skulle nog vara ett lagbrott att beslagta egendom av folk som är avförda med solida alibin, kanske?

Jag tror knappast det är ett lagbrott att kontrollera telefonen som tillhör den som enligt en chatt skulle kunna vara den person som var den sista att se Marina i livet. Men inget upphör att förvåna i denna utredning.
Citera
2014-02-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har frågat Finlisa. Varför skickade JE återbud i SMS om han redan hade gjort det i chatten?

Men jag kan inte svara för Finlisa. Jag vet inte varför han skickade sms också.
I chatten är J.E tydlig. Ingen dejt.

Nu är det din tur.
Hur stort förtroende har du för FS. Har det förändrats sedan du fått veta vad som stod i det återskapade sms:et ("Jag blir kvar tills i morgon")?
Citera
2014-02-02, 10:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Har du fortfarande förtroende för FS?
Det är som att fråga "Har du slutat att slå din fru?". Jag har aldrig sagt att jag har förtroende för FS.
Citera
2014-02-02, 10:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men jag kan inte svara för Finlisa. Jag vet inte varför han skickade sms också.
I chatten är J.E tydlig. Ingen dejt.

Nu är det din tur.
Hur stort förtroende har du för FS. Har det förändrats sedan du fått veta vad som stod i det återskapade sms:et ("Jag blir kvar tills i morgon")?
Jag ber inte dig att svara för Finlisa. Hon får gärna svara själv hur hon kan veta sanningen.
Citera
2014-02-02, 10:53
Medlem
Citat:
Det är inte lagbrott att undersöka en mobil som frivilligt har lämnats över. Polisen gjorde en amatörmässig undersökning, sid 559:
Varför var just SMS till Marina raderat, och inte till NH, tror du?

Är du säker på att den lämnades över och inte bara visades fram?
Citera
2014-02-02, 10:54
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det är inte lagbrott att undersöka en mobil som frivilligt har lämnats över. Polisen gjorde en amatörmässig undersökning, sid 559:
Varför var just SMS till Marina raderat, och inte till NH, tror du?

Jag vi kan ju titta på just detta med frivilligt lämnat över.
Jag har ingen aning till just varför dessa mess är raderade...det vet väl bara han. Han ville inte ha kvar dem? Han hade egentligen inget intresse för att vidare träffa Marina tex? Men i alla fall så har han frivilligt medverkat i utredningen och har en alibi, så varför nagelfara detta ytterligare?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Folkbokföringen 1990 och i folkbokföringen 1980 heter han Andersson
Svensson, Leif Fredrik

Lygnö 9182
441 95 Alingsås
Mantalsskriven i Alingsås (Alingsås kn, Älvsborgs län, Västergötland), fastigheten Stora Lygnö 1:26.
Född 27/7 1973 i Mölndal (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).

Rättsmedicinalverket 2
Rättspsykiatriska avdelningen i Göteborg
Personnummer Rättsmedicinalverkets dnr
19730727-4998 G11-4278

,

Jag tycker att det verkar skumt att han byter från ett vanligt namn till ett lika vanligt,
någon som minns varför han bytte namn?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är du säker på att den lämnades över och inte bara visades fram?
Nej, det är jag inte. Bad polisen att få låna mobilen för att försöka återskapa SMS?
Citera
2014-02-02, 10:55
Medlem
Citat:
Det är som att fråga "Har du slutat att slå din fru?". Jag har aldrig sagt att jag har förtroende för FS.

Ok. Har du förtroende? Förändrades det efter att texten i sms:et plockades fram?
Citera
2014-02-02, 10:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag vi kan ju titta på just detta med frivilligt lämnat över.
Jag har ingen aning till just varför dessa mess är raderade...det vet väl bara han. Han ville inte ha kvar dem? Han hade egentligen inget intresse för att vidare träffa Marina tex? Men i alla fall så har han frivilligt medverkat i utredningen och har en alibi, så varför nagelfara detta ytterligare?
Och hur hållbart är alibit? Han säger att han bjöd hem en kompis på sen middag, men kompisen är inte förhörd enligt FUP och slask.

Det var mycket enklare för två män att städa rummet och forsla bort kroppen än för en.
Citera
2014-02-02, 10:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok. Har du förtroende? Förändrades det efter att texten i sms:et plockades fram?
Eftersom jag inte har kommit med något påstående så är jag inte skyldig att svara. Men Finlisa har kommit med ett påstående. Jag hoppas att hon läser och svarar på hur hon kan veta sanningen.
Citera
2014-02-02, 10:59
Medlem
Citat:
Nej, det är jag inte. Bad polisen att få låna mobilen för att försöka återskapa SMS?

Vet inte. I det läget borde de gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in