2014-01-24, 13:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertta
Varför har du ingen källa på att salivprovet togs i samband med misshandelsmålet som FS dömdes för? Varför har du ingen källa som visar att MJ blev anhållen, häktad eller daktad vid det tillfället?
Du sitter och tror en massa skit.

Salivprovet säkrades tidigt i utredningen aug 2010. Det jämfördes senare med blodet som hittades ett halvår senare.
Enligt EG i TR fanns det DNA-prov sedan hon var åtalad för misshandel. Det var jämförelsematerialet.
Citera
2014-01-24, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt EG i TR fanns det DNA-prov sedan hon var åtalad för misshandel. Det var jämförelsematerialet.

Jag tror inte på dig då din trovärdighet är nere på -4 enligt skl:s skala. Nyss var det MM från skl som var din källa. Varför har du ändrat dig?
Citera
2014-01-24, 13:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror inte på dig då din trovärdighet är nere på -4 enligt skl:s skala. Nyss var det MM från skl som var din källa. Varför har du ändrat dig?
Jag har inte ändrat mig. Båda säger att DNA-prov finns sedan tidigare, men EG preciserar att det är från misshandelsmålet. Lyssna på ljudet, länk finns i trådstarten, innan du ifrågasätter mig igen.
Citera
2014-01-24, 13:53
Medlem
SmygNallens avatar
Citat:
Det var artikeln från Svenska dagbladet du skulle läsa.

en artikel som inte ens finns hos SvD... men men professorn finns iaf!

http://m.youtube.com/watch?v=X-BnKI8JEOI&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DX-BnKI8JEOI

oavsett så innebär det inte att det är rätt att hävda att psykiskt störda inte kan botas bara för att man inte kan bota psykopater...fattar man inte det borde man söka upp närmaste allmänpsykiatriska klinik för inläggning.
Senast redigerad av SmygNallen 2014-01-24 kl. 13:58.
Citera
2014-01-24, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte ändrat mig. Båda säger att DNA-prov finns sedan tidigare, men EG preciserar att det är från misshandelsmålet. Lyssna på ljudet, länk finns i trådstarten, innan du ifrågasätter mig igen.

Jag hör inte det du påstår. Vilken tid säger han detta? Eller ljög du som vanligt?
Senast redigerad av pertta 2014-01-24 kl. 14:30.
Citera
2014-01-24, 14:00
Medlem
SmygNallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Fängelse i minst 20 år, får han rätt även här?

lär komma en överklagan till hd som ett brev på posten oavsett.

spännande å se hur hr formulerar sitt ställningstagande & dom.
Citera
2014-01-24, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmygNallen
en artikel som inte ens finns hos SvD... men men professorn finns iaf!

http://m.youtube.com/watch?v=X-BnKI8JEOI&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DX-BnKI8JEOI

oavsett så innebär det inte att det är rätt att hävda att psykiskt störda inte kan botas bara för att man inte kan bota psykopater...fattar man inte det borde man söka upp närmaste allmänpsykiatriska klinik för inläggning.

Nu snackade jag om de störningar FS kan lida av. De kan inte botas. Man kan lindra symptom men inte bota dessa.
Citera
2014-01-24, 14:05
Medlem
SmygNallens avatar
Citat:
Nu snackade jag om de störningar FS kan lida av. De kan inte botas. Man kan lindra symptom men inte bota dessa.

du är alltså professionellt kunnig å kan ställa diagnos via distans ?

skitsnack påstår jag & du får allt komma med belägg om du ska hävda detta vidare.
Citera
2014-01-24, 14:14
Bannlyst
Citat:
du är alltså professionellt kunnig å kan ställa diagnos via distans ?

skitsnack påstår jag & du får allt komma med belägg om du ska hävda detta vidare.

Jag är tillräckligt kunnig för att se att FS inte är i en akut psykos som går att häva. Jag håller också med Leif GW om att FS inte är sjuk på det sättet. FS visar inte det beteende som går att bota på en psykklinik.
Citera
2014-01-24, 14:17
Medlem
perineums avatar
Citat:
Fast nu har ju HD redan beviljat en resningsansökan, det är därför FS nu har torskat!
Citera
2014-01-24, 14:19
Bannlyst
Citat:

spännande å se hur hr formulerar sitt ställningstagande & dom.
Överklagan kommer säkert. Lika säkert beviljas inte prövningstillstånd. Snygg ava/signatur!
Citera
2014-01-24, 14:23
Medlem
SmygNallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Fast nu har ju HD redan beviljat en resningsansökan, det är därför FS nu har torskat!

jaha... innebär detta att det i kommande dom från hr kommer att stå att fs absolut inte på något vis kan, får eller har möjlighet till att överklaga domen?

huruvida hd sedan kommer att agera är en helt annan sak... överklagan kan vi räkna med alla gånger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in