2012-04-18, 12:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
http://www.expressen.se/gt/marinas-exsambo-sluta-jaga-mig/

 -Polisen låste sig från första stund för att det var min klient som var gärningsman. Allt har därefter gått ut på att bevisa detta och möjliga ja till och med tänkbara alternativ har inte undersökts.
Du har tidigare ifrågasatt rättssäkerheten?
– Ja därför att min klient har hela tiden hävdat att han inte vet något om Marinas försvinnande, än mindre att han skulle dödat henne."

Klart han hävdat det eftersom han inte minns/inte vet/inte kommer ihåg något annat heller..klart han även glömt att han mördat Marina..

Citat:
-Polisen låste sig från första stund för att det var min klient som var gärningsman. Allt har därefter gått ut på att bevisa detta och möjliga ja till och med tänkbara alternativ har inte undersökts.
Detta bevisas av bl.a. Borgars bevingade ord som fälldes redan vid första besöket i Övre Röra.
Tumavtrycket på sängstommen är ett annat exempel.
Citera
2012-04-18, 12:45
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Är det verkligen troligt att det är Marina om det satt en hel del vävnad kvar? Borde inte en kropp ruttna totalt på ett par år, så bara ben är kvar?

Om liket är väl inslaget i plast så kan innehållet konserveras och bryts ned på allvar först när plasten börjar brytas ned. Är det plastsäckar av återvunnen plast så tar det några år innan de spricker upp främst pga de terpener som granar släpper ifrån sig samt att solen börjat komma åt då det täckande riset blir glesare. Annars kan en plastsäck bli kvar i ganska många år innan det bryts ned om det inte utsätts för sol.

Alltså, liket kan vara delvis nedbrutet men ändå ha ganska mycket organiska rester kvar. Dessa kan innehålla viktiga spår och därför måste man undersöka på rätt sätt.
Citera
2012-04-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbajs
Vem är denne killen, FS? Är han uppväxt i Sollebrunn? Gått i skola där? (Eller bara bott där som äldre?) Jag är det, och tycker jag känner igen honom. Hade en klasskamrat som hette Fredrik (jag är samma ålder), och han är ganska lik, men det var en snäll liten kille med hundar (vi gick på samma hundkurs, som 12-åringar), kan bara inte vara han. Minns inte efternamnet, kan ha varit S. Jag har flyttat långt därifrån nu, så kan inte fråga runt på byn. Har inga skolkataloger kvar. Men vi som gick där, slussades i bussar till Nossebro högstadie, och det är från den tiden jag tycker mig känna igen utseendet, detta var 87-89.

Nej han kommer någonstans utanför Alingsås, mot Herrljunga om jag inte minns fel och han är inte uppväxt i Sollebrunn,inte heller gick han i Nossebro. Detta vet jag med 100% säkerhet
Citera
2012-04-18, 13:37
Medlem
Racerbajss avatar
Ha, jag har flyttat mycket längre än Karlstad. (Nej, jag är verkligen inte FS eller hans flickvän, som någon här antydde!) Jag tror visst att Marinas sambo FS är mördaren, men det jag undrade om var om min fd klasskamrat i Sollebrunn, är "den" Fredrik. Jag kände honom bara då, när vi var 12, och det är svårt att avgöra likhet mm, så långt efteråt, när man inte sett honom sen dess. Men jag tycker att de är lika, utom då att "min" Fredrik var snäll mot sin hund, och i övrigt snäll, helylle och inte en det verkade kunna gå snett för, vilket gör att jag inte tror det är samma. Men jag vill gärna ha länk till FS facebook, om nån har. Orka när alla heter Svensson...
Citera
2012-04-18, 13:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Folkbokföringen 1990 och i folkbokföringen 1980 heter han Andersson
Svensson, Leif Fredrik
Lygnö 9182
441 95 Alingsås
Mantalsskriven i Alingsås (Alingsås kn, Älvsborgs län, Västergötland), fastigheten Stora Lygnö 1:26.
Född 27/7 1973 i Mölndal (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).

Rättsmedicinalverket 2
Rättspsykiatriska avdelningen i Göteborg
Personnummer Rättsmedicinalverkets dnr
19730727-4998 G11-4278

Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-18 kl. 13:41.
Citera
2012-04-18, 13:40
Medlem
Racerbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _422_
Nej han kommer någonstans utanför Alingsås, mot Herrljunga om jag inte minns fel och han är inte uppväxt i Sollebrunn,inte heller gick han i Nossebro. Detta vet jag med 100% säkerhet

Ok, såg nu! Tack! Som jag misstänkte då, det är inte den jag kände till.
Citera
2012-04-18, 13:41
Medlem
KluvenTungas avatar
Undrar hur "jagad" M kände sig. Innan hon försvann:
Citat:
– Om det nu är Marina som hittats borde väl polisen först en gång för alla göra en ordentlig undersökning av vad som hänt henne.
Vad menar du?
– Det har från första stund varit en gärningsmannastyrd polisutredning, det visar ju om inte alla de misstag och konstigheter som mordutredningen innehöll.
Länk: http://www.expressen.se/gt/marinas-exsambo-sluta-jaga-mig/
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/de-frivilliga-som-hjalper-polisen/
Q - något att rapportera från Artmix? Pm?
Citera
2012-04-18, 13:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga

Nej, jag har inget att rapportera.
Citera
2012-04-18, 13:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga

Nej, känner han sig jagad den stackaren. Så synd det är om honom är det vad man är ute efter i artiklar som dessa och postare som driver hans försvar?
Så pinsamt oseriöst och en skymf mot både föräldrar och polisen som lade ner nordens dyraste undersökning på just det här fallet.

Är inte det lite typiska psykopatdrag? Krokodiltårar och snyfthistorier.
Hos mig går dom inte hem utan en sån här typ har inga rättigheter eller sympatier.
Iskall mördare som dumpade sin fd flickvän i skogen, som sen suttit här och lipat.

Jag hoppas att man tagit kontakt med JK och bett om att inte betala ut några skadestånd än utan att avvakta. Skadeståndet ska tillfalla föräldrarna inte en mördare.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-18 kl. 14:18.
Citera
2012-04-18, 14:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, känner han sig jagad den stackaren. (1)Så synd det är om honom är det vad man är ute efter i artiklar som dessa och (2) postare som driver hans försvar?
(3) Så pinsamt oseriöst och en skymf mot både föräldrar och polisen som lade ner nordens dyraste undersökning på just det här fallet.

Är inte det lite typiska psykopatdrag? Krokodiltårar och snyfthistorier.
Hos mig går dom inte hem utan en sån här typ har inga rättigheter eller sympatier.
Iskall mördare som dumpade sin fd flickvän i skogen, som sen suttit här och lipat.

Jag hoppas att man tagit kontakt med JK och bett om att inte betala ut några skadestånd än utan att avvakta. (4) Skadeståndet ska tillfalla föräldrarna inte en mördare.

(1). Jag skulle tro att det är tidningen som ringt upp honom och bett om en kommentar och inte tvärtom.
(2). Jag ser inga postare som "driver hans försvar" men däremot en del som ifrågasätter vissa av uppgifterna i utredningen och vissa andra postares inlägg.
(3). Nordens dyraste undersökning? Den har drivits från start med en ingångshypotes att MT är GM. Detta är vad som ska bevisas eller finna indicier för den hypotes. Det är oseriöst och en skymf mot rättssäkerheten.
(4). Det är möjligt att det finns en möjlighet för föräldrarna att få skadestånd när det finns en dömd mördare. Den aktuella situationen är att det finns en i lagens ögon frikänd person i TR och HR och det är denne persons möjlighet till skadestånd som frågan gäller.
Citera
2012-04-18, 14:23
Medlem
ExxoduZs avatar
Det verkar i alla fall som om Leif GW Persson tidigt ev. hade rätt i förfarandet
(om det nu är den madrassen).
Från Veckans Brott S03E01:

"....förmodligen är det så att man använt den här saknade madrassen som hon ligger på till att transportera bort henne. [Så] att man rullar in henne, drar madrassen, sen har man nåt under, kan vara plast eller nåt sånt där. Sopsäckar är ju mycket vanligt...."

Citera
2012-04-18, 14:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExxoduZ
Det verkar i alla fall som om Leif GW Persson tidigt ev. hade rätt i förfarandet
(om det nu är den madrassen).
Från Veckans Brott S03E01:

"....förmodligen är det så att man använt den här saknade madrassen som hon ligger på till att transportera bort henne. [Så] att man rullar in henne, drar madrassen, sen har man nåt under, kan vara plast eller nåt sånt där. Sopsäckar är ju mycket vanligt...."

Han är ofta klockren GW, och trots svårigheterna som påpekats i ämnet här bland den misstänkte mördarens vänner, så har man ju fattat att det inte är några som helst problem att baxa ut en kropp som i det här fallet.

Plasten i det här fallet kan ha bevarat kroppen väldigt bra dessutom, så fortsättning följer.
För den som är intresserad av den lilla sinnesundersökningen, så ligger den några inlägg upp postat av mig där redogörs vad det är för person man har med att göra i det här mordfallet.,

Bara hoppas han rökt och slängt en fimp som ligger bra till med DNA som klarat sig under åren.
Eller något annat käckt.

Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
(Klickbar) Ur Fredrik Svenssons skadeståndsansökan till Justitiekanslern:

"Fredrik Svensson begär förhöjd ersättning pga följande. Han har varit misstänkt för väldigt allvarlig brottslighet. Under frihetsberövandet har han under längre period varit utsatt för omfattande restriktioner, bl a har han nekats allmänna nyhetstidningar, radio, TV, brev, besök, telefonsamtal mm, se bilaga 3.
l sammanhanget ska det uppmärksammas att Fredrik Svensson inte tidigare varit frihetsberövad under så pass lång tid och att han haft hälsobesvär (bl a smärta i ryggen) som blivit värre under frihetsberövandet. Med anledning av frihetsberövandet gick Fredrik Svensson miste om sin tid hos vårdcentralen avseende röntgen av hans rygg. Vidare har intrimningsrutinerna vid det nya häktet i Göteborg ställt till mer besvär för Fredrik Svensson än normalfallet, bl a har hans ryggbesvär inte fått adekvat behandling i tid, cellen varit onormal kall vilket påverkat hans rygg etc."
/.../
"Ytterligare skäl till förhöjd ersättning är att Fredrik Svensson har varit tvungen att flytta
Det har inte varit möjligt för Fredrik Svensson att stanna kvar i Spekeröd då det är en liten
kommun där alla i princip känner till att han har varit misstänkt för mordet på sin fd sambo."
/.../

Jag tror nog att sånt här dröjer så än lär han inte se några pengar eller om han ens ser några pengar.
Snikna parasiter brukar gapa efter mycket och mista hela stycket.

Hälsobesvär? Skulle inte tro det va med allt han burit omkring på. och bemödat sig med att dölja ett mord.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-18 kl. 14:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in