2013-12-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Så Lenna*t Vilhe*m Ander*son bor i Nynäshamn.
Vet var
Citera
2013-12-01, 15:04
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
"Johanmannen" är knappast oskyldig.

Här är domarna. Börja läs tingsrättsdomen från 1985 (start pdf:ens sid 75). Hovrättens dom från 1986 är på sidorna 1-74. Det ger bäst sammanhang och bakgrund.

http://minfil.org/FbR5d1b1bf/Johanmannen.PDF

Tackar!
Citera
2013-12-01, 20:46
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Vet var

https://maps.google.se/maps?ll=58.90766,17.951574&spn=0.013475,0.042272&t =h&z=15&layer=c&cbll=58.907722,17.951574&panoid=Gb ia6LLnXydSEo9ek4WMGA&cbp=12,87.5,,0,-11.7
Citera
2013-12-03, 23:20
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
"Johanmannen" är knappast oskyldig.

Här är domarna. Börja läs tingsrättsdomen från 1985 (start pdf:ens sid 75). Hovrättens dom från 1986 är på sidorna 1-74. Det ger bäst sammanhang och bakgrund.

Tack för för den.
"Johanmannen" är friad i domstol.Tomas Quick är också friad.
När vi ändå håller på. Finns fup och domar mot Thomas Quick också att ladda ner.Skulle vara intressant läsa om varför Tomas Quick blev fälld och sedan frikänd.
Citera
2013-12-04, 12:43
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Tack för för den.
"Johanmannen" är friad i domstol.Tomas Quick är också friad.
När vi ändå håller på. Finns fup och domar mot Thomas Quick också att ladda ner.Skulle vara intressant läsa om varför Tomas Quick blev fälld och sedan frikänd.

Förmodligen av samma skäl som övrigt fällande/friande?
Citera
2014-01-10, 02:23
Medlem
Jag är den flickan och det hände på parkering bakom huset Johan bodde i.
Citera
2014-01-10, 17:20
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Ok, vill du berätta vad som hände?
Citera
2014-01-29, 17:50
Medlem
Artikel i Kvp från 1988 om en av de misstänkta i fallet:
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/asplund_zps48c8f398.jpg
Citera
2014-01-29, 20:36
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Artikel i Kvp från 1988 om en av de misstänkta i fallet:
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/asplund_zps48c8f398.jpg
Bidrog den mannen(alltså vårdläraren med tidigare psykproblem) till att Johanmannen frikändes.
Lanserades den mannen som alternativ GM?

Vad hände sen? Kan han omöjligt ha nånting med johans försvinnande att göra?Blev vårdläraren helt avförd?

Antar själv att det är omöjligt att svara på om vårdläraren hade nånting med försvinnandet att göra?
Fruktansvärt för Johanmannen att vara skyldig i allmänhetens ögon i alla år om det skulle vara vårdläraren som är den skyldige.
Citera
2014-02-02, 01:35
Medlem
Jag har varit inne ganska länge på att det kan vara T***s W****n som är möjlig gärningsman och eftersom att jag bor i krokarna så vet jag hur fort det går att åka från Vårdskolan/Sjukhuset tillbaka till bostaden.

Gasar man på lite kan man klara det på 2-3 minuter.

Han släppte av A**a-C***a vid jobbet men gick inte själv in .... vad gör han sen?

Jag och en vän satt och diskuterade det här en rödvinsnatt för någon vecka sedan, vi är båda väldigt intresserade av det här och hon bodde på den tiden på samma gård som Johan och var också med i skallgången.

Efter att ha suttit några timmar så sa vi nästan samma sak, sen rös vi till båda två, en riktig cold chill!

EN LITEN ALTERNATIV TEORI:
T***s W****n åkte hem snabbt som bara den och sa att han hade glömt något, därav var det någon person i lägenheten och anledningen till att Johan stod utanför dörren med den öppen och såg konfunderad ut.

T***s W****n hade ju också tillgång till mediciner och om han begick mordet i fler steg än bara ett, så kanske han gömde Johan(efter att han drogat honom) i bakluckan, död i värsta fall och åkte tillbaka till jobbet. Han kan givetvis gjort detta på andra sätt men det här är en möjlighet, något åt det hållet.

T***s W****n flyttade från Sundsvall månaden därpå också ... lägligt kan man ju tycka.

Exakta tidsangivelser och vittnesmål som kommer lång tid efter har ju ännu mer idagens läge visat sig vara väldigt osäkra och jag tror att det är en möjlighet att det kan ha gått till på liknaden sätt.

Har läst igenom domarna också, tycker det är väldigt märkligt att man inte har synat hans förehavanden mer noggrant.

Det är inget snack om saken att fallet är svårlöst men man har ju kollat bara åt ett håll precis hela tiden, ja förutom Quick då.
Senast redigerad av hederligeharry 2014-02-02 kl. 01:46.
Citera
2014-02-02, 05:59
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hederligeharry
Jag har varit inne ganska länge på att det kan vara T***s W****n som är möjlig gärningsman och eftersom att jag bor i krokarna så vet jag hur fort det går att åka från Vårdskolan/Sjukhuset tillbaka till bostaden.

Gasar man på lite kan man klara det på 2-3 minuter.

Han släppte av A**a-C***a vid jobbet men gick inte själv in .... vad gör han sen?

Jag och en vän satt och diskuterade det här en rödvinsnatt för någon vecka sedan, vi är båda väldigt intresserade av det här och hon bodde på den tiden på samma gård som Johan och var också med i skallgången.

Efter att ha suttit några timmar så sa vi nästan samma sak, sen rös vi till båda två, en riktig cold chill!

EN LITEN ALTERNATIV TEORI:
T***s W****n åkte hem snabbt som bara den och sa att han hade glömt något, därav var det någon person i lägenheten och anledningen till att Johan stod utanför dörren med den öppen och såg konfunderad ut.

T***s W****n hade ju också tillgång till mediciner och om han begick mordet i fler steg än bara ett, så kanske han gömde Johan(efter att han drogat honom) i bakluckan, död i värsta fall och åkte tillbaka till jobbet. Han kan givetvis gjort detta på andra sätt men det här är en möjlighet, något åt det hållet.

T***s W****n flyttade från Sundsvall månaden därpå också ... lägligt kan man ju tycka.

Exakta tidsangivelser och vittnesmål som kommer lång tid efter har ju ännu mer idagens läge visat sig vara väldigt osäkra och jag tror att det är en möjlighet att det kan ha gått till på liknaden sätt.

Har läst igenom domarna också, tycker det är väldigt märkligt att man inte har synat hans förehavanden mer noggrant.

Det är inget snack om saken att fallet är svårlöst men man har ju kollat bara åt ett håll precis hela tiden, ja förutom Quick då.

Polisen provkörde sträckan och kollade hans tids-alibi. Han skulle aldrig hunnit tillbaka, mördat Johan och gjort av med kroppen. Dessutom..vad skulle motivet vara? LA däremot var ledig hela dagen..och SÅGS på platsen både några dagar innan och samma dag.
Senast redigerad av Crime-boy 2014-02-02 kl. 06:02.
Citera
2014-02-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Polisen provkörde sträckan och kollade hans tids-alibi. Han skulle aldrig hunnit tillbaka, mördat Johan och gjort av med kroppen. Dessutom..vad skulle motivet vara? LA däremot var ledig hela dagen..och SÅGS på platsen både några dagar innan och samma dag.

Jag känner inte till tiderna på den provkörningen men att köra den sträckan fram och tillbaka på 15-20 minuter borde inte vara några problem(ska kanske ta mig en provtur). De tidsangivelser som getts angående avresan mot Sjukhuset är både 7:45 och 7:50, tror inte dom är helt säker själv så vem vet exakt. Johans mamma säger att han brukar går till skolan vanligen runt 8:10 så det är väl gränsfall antar jag.

Om han hunnit hem innan Johan gått så visst borde det finnas en möjlighet till att det kan vara han. Han kan ha varit så fräck att han gömt Johan tex i bakluckan, där skulle ingen någonsin leta. Vad jag förstår så har hans bil inte undersökts, har inte läst något om det vad jag kan minnas.

Enligt den här artikeln så anser dom att TW's förehavanden inte utretts tillräckligt noga.http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/asplund_zps48c8f398.jpg.html

Angående motiv, tror inte att motiv för en frisk människa behöver vara detsamma som för en sjuk som han uppenbarligen var, han har hotat enligt vittnen hotat att döda tidigare. Ett ex till honom vittnar om att han sagt att dom skulle få det mycket bättre utan hennes barn och han har också varit inlåst sammanlagt 3-4 år för psykiska problem. För en sådan människa kan det nog räcka med att barnet är i vägen på något sätt.

Vittnesuppgifter åsido(osäkra som ofta är); så har man ju aldrig hittat någon riktig bevisning för att LA begått brottet men visst kan han haft tur och klarat sig. Men det är ju mycket enklare att klara sig om allas uppmärksamhet är riktad åt något annat håll, om det då skulle vara någon annan än LA.

Den mest tänkbara gärningsmannen är onekligen LA, men tror inte att man ska helt och hållet avfärda T***s W****n som möjlig gärningsman heller.
Senast redigerad av hederligeharry 2014-02-02 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in