Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy
Polisen provkörde sträckan och kollade hans tids-alibi. Han skulle aldrig hunnit tillbaka, mördat Johan och gjort av med kroppen. Dessutom..vad skulle motivet vara? LA däremot var ledig hela dagen..och SÅGS på platsen både några dagar innan och samma dag.
Jag känner inte till tiderna på den provkörningen men att köra den sträckan fram och tillbaka på 15-20 minuter borde inte vara några problem(ska kanske ta mig en provtur). De tidsangivelser som getts angående avresan mot Sjukhuset är både 7:45 och 7:50, tror inte dom är helt säker själv så vem vet exakt. Johans mamma säger att han brukar går till skolan vanligen runt 8:10 så det är väl gränsfall antar jag.
Om han hunnit hem innan Johan gått så visst borde det finnas en möjlighet till att det kan vara han. Han kan ha varit så fräck att han gömt Johan tex i bakluckan, där skulle ingen någonsin leta. Vad jag förstår så har hans bil inte undersökts, har inte läst något om det vad jag kan minnas.
Enligt den här artikeln så anser dom att TW's förehavanden inte utretts tillräckligt noga.
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/asplund_zps48c8f398.jpg.html
Angående motiv, tror inte att motiv för en frisk människa behöver vara detsamma som för en sjuk som han uppenbarligen var, han har hotat enligt vittnen hotat att döda tidigare. Ett ex till honom vittnar om att han sagt att dom skulle få det mycket bättre utan hennes barn och han har också varit inlåst sammanlagt 3-4 år för psykiska problem. För en sådan människa kan det nog räcka med att barnet är i vägen på något sätt.
Vittnesuppgifter åsido(osäkra som ofta är); så har man ju aldrig hittat någon riktig bevisning för att LA begått brottet men visst kan han haft tur och klarat sig. Men det är ju mycket enklare att klara sig om allas uppmärksamhet är riktad åt något annat håll, om det då skulle vara någon annan än LA.
Den mest tänkbara gärningsmannen är onekligen LA, men tror inte att man ska helt och hållet avfärda T***s W****n som möjlig gärningsman heller.