Citat:
Ursprungligen postat av
pelle.snus
Jag tänkte egentligen inte ge mig in i diskussionen och därför svarade jag inte.
Att helt utesluta att AC och/eller TW vet något som inte är allmänt känt, när dom som vi med säkerhet kan säga är dom sista som sett JA vid liv(om vi då ger lite utrymme för att den unge grannen faktiskt kan ha tagit fel) verkar märkligt. Lägger man också till TW's livhistoria och allt vad den nu innefattar är det ju inte märkligt om man åtminstone blir aningens misstänksam.
I mitt tycke räcker det för att inte låsa sig vid LA helt och hållet.
Varför många låst sig vid LA är följande:
1. Både han och hans bil hade vid flera tillfällen varit synliga i och kring Bosvedjan mellan september och början av november 1980, baserat på vittnesuppgifter som angivits strax efter försvinnandet.
2. LA:s egna alibi om vad han gjorde den 7 november 1980 uppdagades inte förrän den 13 november 1980, d.v.s. drygt en vecka efter Johans försvinnande, och efter 3 förhör. Då är det fullt sannolikt att han skulle ha skaffat sig alibi för den 7 november, vilka samtliga är släkt med honom.
3. Han led av svår svartsjuka och nedstämdhet efter att AC och han separerat. Detta ger honom motiv.