Öppnade precis kvällens första öl och det fick bli la trappe tripeln, mest för att få en liten kickstart på fyllan!
Nu ska jag var hundra procent ärlig och många kommer nog ogilla det jag kommer att säga men i ärlighetens namn så tycker jag att la trappe tripel är mycket godare än chimay blå! Det är ingen tvekan om saken! Vet att stilarna skiljer sig åt en del men jag har bara testat två alkoholstarka belgiska öl så har inte så mycket att utgå ifrån men jag föredrar denna!
Smaken: Man känner knappt någon alkoholsmak trots den hög alkoholhalten. Man märker av alkoholstyrkan när ölen ligger i magen, det blir riktigt varmt och skönt i kistan. Man smakar såklart malten och även oväntat mycket jäst. Ölen är väldigt söt och även en gnutta torr, inte mycket men det finns där i bakgrunden. Smaker som jag plockar upp är nektariner, persikor, ljusa plommon och kanske även rödgula äpplen, men framför allt nektariner.
En riktigt god öl och jag vart absolut inte besviken, kommer plocka upp denna flera gånger!