2014-02-01, 18:33
Medlem
ellroys avatar
Ahh, sitter och sippar på en Struise Kabert 2011, en vinös och elegant RIS med väl dold alkohol.
Citera
2014-02-01, 19:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Ja absolut. Så fort ölen blir synliga på webbsidan så kan du lägga in dom i dryckeslistor, och de brukar väl läggas in en vecka innan släpp eller något sånt.

Dock står det att du inte kan beställa dom eftersom de inte är tillgängliga ännu, men det försvinner när man uppdaterar sidan när klockan passerat 10 och då är det bara att lägga dom i varukorgen.

Körde den proceduren imorse och det funkade hur bra som helst.

Dock måste man vara uppmärksam på att listorna av någon anledning inte läggs in på ditt konto, utan det sparas bara på den datorn du sitter på när du skapar listan. Mycket märkligt.
Skumt. Hur gör man det? Jag har iofs aldrig prövat men har inte ens känt till den möjligheten. Varje gång jag ska stoppa något i varukorgen vid 10.00 så tar det ett par minuter att uppdatera.
Citera
2014-02-01, 19:53
Medlem
ellroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Skumt. Hur gör man det? Jag har iofs aldrig prövat men har inte ens känt till den möjligheten. Varje gång jag ska stoppa något i varukorgen vid 10.00 så tar det ett par minuter att uppdatera.
Dryckeslista: http://imageshack.com/a/img850/1479/cl5g.jpg
Citera
2014-02-01, 20:01
Medlem
lugna ner digs avatar
Riktigt smidigt idag. Var redan klar med beställningen 40 sekunder efter 10 och efter 2 min kom bekräftningen. Trodde att allt skulle gå väldigt fort eftersom det var ett så bra släpp och dessutom på en lördag.
Jai Alai idag och sen en bbcs 13/14 och en 11/12.
Citera
2014-02-01, 20:44
Medlem
ManJuices avatar
Så man kan beställa enstaka drycker (istället för ett helt kolli) till sin närmaste systembolag?

Eller skapar man bara en dryckeslista för att minnas vilka öl man ska köpa?
Senast redigerad av ManJuice 2014-02-01 kl. 20:50.
Citera
2014-02-01, 20:47
Medlem
Stvrmzeits avatar
1x BrewDog/Evil Twin Hello My Name is Sonja
2x Cigar City Jai Alai IPA
1x Green Flash Saison Diego
1x Hanssens Oude Geuze
1x Hanssens Oude Kriek
1x Oskar Blues Ten Fidy Imperial Stout
1x Siren/Omnipollo/Rick Gordon Lindqvist Näcken

Detta beställde jag från nya släppet. Brooklyn Black Chocolate Stout får jag nog se om jag hittar i någon butik. Den är lysande. Vissa saker tog slut riktigt snabbt på webben, tur att man fick något i alla fall.
Citera
2014-02-01, 20:50
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Detta beställde jag från nya släppet. Brooklyn Black Chocolate Stout får jag nog se om jag hittar i någon butik. Den är lysande. Vissa saker tog slut riktigt snabbt på webben, tur att man fick något i alla fall.
Hur gör ni för att få tag på dessa lite ovanliga öl? Ska man vara på plats vid öppning? Kostar beställningen något för att få till butik? Måste man ange personnummer för att beställa leverans till butik?
Citera
2014-02-01, 21:15
Medlem
Stvrmzeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Hur gör ni för att få tag på dessa lite ovanliga öl? Ska man vara på plats vid öppning? Kostar beställningen något för att få till butik? Måste man ange personnummer för att beställa leverans till butik?

Brooklyn Black Chocolate Stout är inte så ovanlig. Jag beställde på nätet i alla fall.

Nya släpp kommer ju till en del bolag. Kostar ingenting extra att få hem till sin butik från beställningssortimentet. Och jo, man får ange personnummer när man blir medlem.
Citera
2014-02-01, 22:42
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Har tyvärr inte hört något gott om Störtebeker bryggeriet, men har du inga jättehöga krav så kan du säkert uppskatta det

Sen måste jag rekommendera Schneider Weisse Mein Grünes Tap 4, min favorit av de veteöl som finns på bolaget. Tätt efter följer Weihenstephaner.

Ang Trippel så har jag faktiskt aldrig hört den teorin för, men till viss del stämmer den faktiskt, men 3 gånger jämfört med vad? Jag skulle bara säga att man använder mer malt eftersom man får ut mer alkohol. Folk brukar ofta snacka om att dom är jästa 3 gånger vilket är helt fel. 2 gånger är standard.

Men för att definiera en trippel så är det en ljus belgisk öl med ganska så mycket restsötma, samt ganska mycket estrar ifrån en karaktäristisk jäst. Samt att dom brukar ligga på mellan 8-9%. Det som gör de belgiska ölstilarna unika är framför allt jästen, men även recepten.
Min krav är inte allt för höga! Har inte råd att ha för höga krav! Jag har inte öppnat störtebekern ännu men jag höll upp flaskan emot ljuset och så att det låg ett tjockt lager på botten av flaskan. Älskar ofiltrerad öl och jästfällning så detta kan faktiskt bli en höjdare. Vet inte om det var någonting speciellt med min flaska men det var verkligen ett tjockt lager som låg på botten av flaskan!

Du säger schneider weisse tap 4? Intressant eftersom jag nyligen beställde en flaska Schneider Weisse Unser Aventinus Tap 6. Har hört mycket bra om schneider men detta blir den första ölen jag prövar utav dom. Ska bli intressant eftersom jag älskar mörk öl och jag älskar veteöl och detta är ju det bästa av två världar.

Öppnade precis trippeln
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Mitt lokala bolag brukar ta in ytterst sparsamt med artiklar vid släppen. Den enda de tog in den här gången var BBCS! Tackarrr!
Va glad för det! I min lilla by så tog dom inte in en enda öl av denna lansering..
Citat:
Ursprungligen postat av Hexad
Var ca 20 minuter över 10 idag, alla bara stod och plockade som f*n ur hyllorna. En stackars kille fyllde på så gott han var förmögen till. Men så fort en öl landade på hyllan var det en hand som norpade åt sig den.

Fick iaf tag i 5 stycken, minns att de inte var jättebra förra året men ska ge den en chans till
Jag var på mitt lokala bolag tio över tio imorse och dom hade inte fått in en enda nyhet.
Kommer du att lagra någon utav dina flaskor?
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Här ska avnjutas en Rauchbier framför datorn, en sån här tråkig lördag.
Lite annorlunda smak må jag säga, smakar typ lite skoläder, bränt trä och färg. Haha.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/839/a51i.jpg

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=rauchbier&sortfield=Default&sortdirec tion=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All& groupfiltersheader=Default&artikelId=9828&varuNr=1 359&filters=searchquery%2c
Detta är en utav mina favorit öl! Smakar som tjärpastillerna man kan köpa på finlandsfärjan.
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Brooklyn Black Chocolate Stout är inte så ovanlig. Jag beställde på nätet i alla fall.

Nya släpp kommer ju till en del bolag. Kostar ingenting extra att få hem till sin butik från beställningssortimentet. Och jo, man får ange personnummer när man blir medlem.
När jag vart medlem på bolagets hemsida så fick jag hemskickat ett brev på posten!
Citera
2014-02-01, 22:53
Medlem
Drack nyss kosacken ifrån hantverksbryggeriet, har bara en sak att säga om den. Helt fantastisk! Hittar ni en sådan ute på krogen så köp för tusan, den chokladsmaken som stannade kvar i munnen var himmelsk.
Citera
2014-02-01, 22:53
Medlem
Cornholio.s avatar
Öppnade precis kvällens första öl och det fick bli la trappe tripeln, mest för att få en liten kickstart på fyllan!

Nu ska jag var hundra procent ärlig och många kommer nog ogilla det jag kommer att säga men i ärlighetens namn så tycker jag att la trappe tripel är mycket godare än chimay blå! Det är ingen tvekan om saken! Vet att stilarna skiljer sig åt en del men jag har bara testat två alkoholstarka belgiska öl så har inte så mycket att utgå ifrån men jag föredrar denna!

Smaken: Man känner knappt någon alkoholsmak trots den hög alkoholhalten. Man märker av alkoholstyrkan när ölen ligger i magen, det blir riktigt varmt och skönt i kistan. Man smakar såklart malten och även oväntat mycket jäst. Ölen är väldigt söt och även en gnutta torr, inte mycket men det finns där i bakgrunden. Smaker som jag plockar upp är nektariner, persikor, ljusa plommon och kanske även rödgula äpplen, men framför allt nektariner.

En riktigt god öl och jag vart absolut inte besviken, kommer plocka upp denna flera gånger!
Senast redigerad av Cornholio. 2014-02-01 kl. 22:56.
Citera
2014-02-01, 23:41
Medlem
Cornholio.s avatar
Sitter just nu och dricker det belgiska veteölet Hoegaarden Wit-Blanche. Besviken, den smakar ju ingenting!? Visst är den god på så sätt men smaken är väldigt svag, känns som en vattnig veteöl. Detta är veteölens budweiser. Den är väldigt vattnig. Det smakar ju inte illa men jag hade gärna sätt att det var lite mer smak och lite mindre vatten. Denna öl skulle varit god iskall en stekhet varm sommar dag i solen för att svalka sig, men så här i vinterkylan vill jag ha någonting med lite mer smak! I jämförelse med dom tyska veteölen jag druckit så är detta skit.. VATTEN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in