2014-02-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
absolut. den är bra och prisvärd, men folk är ju helt galna och sliter ner den från hyllorna. skulle aldrig i livet få för mig att trängas och slitas för en öl. en dark lord må vara hänt, men inte i detta fall.

Det finns många öl det är värt att trängas för, men BBCS är inte en av dom.
Citera
2014-02-01, 15:08
Medlem
prewes avatar
När det är släpp är det väldigt bekvämt att bo nära en dassig butik som inte får in ett dugg.

Då kan man ju helt enkelt klicka hem det man vill ha utan att behöva ta till våld.
Skapa en inköpslista och kl 10 så väljer du bara att lägga allt i den listan i varukorgen och voila.

Visst, du får inte din öl samma dag, men för mig är det iallafall helt oviktigt.
Citera
2014-02-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
BBCS är bra...men så bra? nä.

är lite sne över att jag blev utan black fisten, visserligen "sparade" jag 250 pix. men jag hade gärna provat den.
Tror jag såg någon galning som köpte ett helt gäng av dem på släppet idag. Blev bara en för mig, kommer bli kul att prova den.
Citera
2014-02-01, 15:39
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
När det är släpp är det väldigt bekvämt att bo nära en dassig butik som inte får in ett dugg.

Då kan man ju helt enkelt klicka hem det man vill ha utan att behöva ta till våld.
Skapa en inköpslista och kl 10 så väljer du bara att lägga allt i den listan i varukorgen och voila.

Visst, du får inte din öl samma dag, men för mig är det iallafall helt oviktigt.
Går det verkligen att skapa lista innan kl.10? I så fall har jag missat det totalt!
Citera
2014-02-01, 15:55
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Går det verkligen att skapa lista innan kl.10? I så fall har jag missat det totalt!

Ja absolut. Så fort ölen blir synliga på webbsidan så kan du lägga in dom i dryckeslistor, och de brukar väl läggas in en vecka innan släpp eller något sånt.

Dock står det att du inte kan beställa dom eftersom de inte är tillgängliga ännu, men det försvinner när man uppdaterar sidan när klockan passerat 10 och då är det bara att lägga dom i varukorgen.

Körde den proceduren imorse och det funkade hur bra som helst.

Dock måste man vara uppmärksam på att listorna av någon anledning inte läggs in på ditt konto, utan det sparas bara på den datorn du sitter på när du skapar listan. Mycket märkligt.
Senast redigerad av prewe 2014-02-01 kl. 15:57.
Citera
2014-02-01, 16:03
Medlem
Hajafintens avatar
Precis hemkommen och nöjd.

Fanns många kvar av både Näcken och BBCS, blev två av varje.
Köpte även G´knight, ten fidy, Jai alai, Sierra nevada celebration, smörpundet porter och en my name is sonja.

Köpte även en till flat tyre då jag helt bytt inställning till den, nu smakar den riktigt gott faktiskt.
Citera
2014-02-01, 16:16
Medlem
ManJuices avatar
Här ska avnjutas en Rauchbier framför datorn, en sån här tråkig lördag.
Lite annorlunda smak må jag säga, smakar typ lite skoläder, bränt trä och färg. Haha.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/839/a51i.jpg

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=rauchbier&sortfield=Default&sortdirec tion=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All& groupfiltersheader=Default&artikelId=9828&varuNr=1 359&filters=searchquery%2c
Senast redigerad av ManJuice 2014-02-01 kl. 16:18.
Citera
2014-02-01, 16:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ja absolut. Så fort ölen blir synliga på webbsidan så kan du lägga in dom i dryckeslistor, och de brukar väl läggas in en vecka innan släpp eller något sånt.

Dock står det att du inte kan beställa dom eftersom de inte är tillgängliga ännu, men det försvinner när man uppdaterar sidan när klockan passerat 10 och då är det bara att lägga dom i varukorgen.

Dock måste man vara uppmärksam på att listorna av någon anledning inte läggs in på ditt konto, utan det sparas bara på den datorn du sitter på när du skapar listan. Mycket märkligt.
Se där ja! Tycker att jag har hyfsad koll på bolagets (usla) hemsida, men det där var nytt! Jag har väl tolkat att det inte går att beställa som att det inte sparas i korgen heller.
Citera
2014-02-01, 16:36
Medlem
ellroys avatar
Citat:

Detta är en väldigt bra funktion som jag har använt de tre senaste släppen.
Men lite surt är det när några öl jag tänkt beställa (BBCS, Näcken, Sonja) inte kunde beställas till mitt lokala bolag på grund av att dessa skulle ingå i butikens sortiment men när jag kom dit så var det inga nyheter i sikte.

Nåja, det blev några Dales, Modus och Indian Tributes istället.
Citera
2014-02-01, 17:00
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Detta är en väldigt bra funktion som jag har använt de tre senaste släppen.
Men lite surt är det när några öl jag tänkt beställa (BBCS, Näcken, Sonja) inte kunde beställas till mitt lokala bolag på grund av att dessa skulle ingå i butikens sortiment men när jag kom dit så var det inga nyheter i sikte.

Nåja, det blev några Dales, Modus och Indian Tributes istället.
Det där är ett förbannat oskick! Självklart vill jag beställa allt jag vill ha på en gång och spara en resa till systemet, oavsett om de tänkt ha det i sitt sortiment eller inte.
Citera
2014-02-01, 17:07
Medlem
Fixiebikes avatar
Blev Jai Alai, Sierra Nevada Celebration, Näcken, My Name Is Sonja, G'night och Saison Diego (och att beställa ett par flaskor Hanssens) för min del. Fick lämna kön på Regerinsgatan och gå till Nybrogatan istället för att hinna ta mig till jobbet i tid. Avskaffa alkoholmonopolet!
Citera
2014-02-01, 18:13
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Innis & Gunn och Newcastle Brown Ale var inkörsporten till finölsvärden för mig så varför inte testa med dom?
Young's Double Chocolate stout är ju en god och snäll stout så den borde vara lämplig för nybörjare.
Jag håller med dig om I&G och NBA som introduktionsöl till alevärlden för fulölsdrickare, även om jag hatar dessa sötsliskiga publikfriare och aldrig skulle dricka dem själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in