2014-01-31, 23:12
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Just d - wait and see ..

Vad skall vi vänta på? Vad låtsas du att du sitter på för information som inte sett dagens ljus hittills?
Citera
2014-01-31, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Återigen blir det en fråga om trovärdighet: En person mot tre. En person som sitter anklagad för mord och (om han är skyldig) har all anledning att försöka dölja fakta som inte är till fördel för honom att de kommer fram. Tre personer som inte har någon anledning att ljuga eller hitta på. Jag har svårt att se hur man kan landa i uppfattningen att det är mer troligt att Kristoffer talar sanning än tvärtom.

Det handlar själklart om trovärdighet och vem man väljer att tro på. Jag förstår själv att vännernas
diffusa svar går att tolka åt två håll, det har både du och jag visat i våra inlägg.
Men i slutändan så finns det endast en av KJ:s vänner som man kan använda sig av vid förhör
med KJ och det är AB:s uppskattning eftersom Ra*mus och Wil*iam har för obestämda vittnesuppgifter angående ryggsäcken för att kvala in.

Citat:
F2: 55-liters…om jag ställer en rak fråga till dig, har du någon 120-liters ryggsäck?
H: Nä, det har jag inte.
F2: Det är en polare till dig som påstår det.

Citat:
......Text....Det här svaret tillfredsställer dig säkert inte alls. Men det är vad jag kan ge utifrån det kunskapsläge vi har just nu.

Det gör det faktiskt och anledningen varför jag skrev mitt inlägg till dig var för att det är
bättre ifall du skriver vad du tror istället för att "uppmuntra" till diskussioner där
bokhyllor förvandlas till likkistor
Citera
2014-01-31, 23:20
Medlem
Har inte själv någon klar uppfattning om hur det gick till när VB fick sina hugg/stickskador men tycker att det finns en klar tendens i tråden att överanalysera skadorna; man jämför rygg- med bröstskadorna och ställer dem i något sorts motsatsförhållande.
Man verkar mena (som jag förstått det) att VB fick ytliga, "ofarliga" stickskador i ryggen och två dödande, levererade med kirurgisk precision, i bröstet. Att VB även hade en ytlig skada i bröstet samt fyra dödliga ryggskador talas det tyst (inte alls) om.

Dessutom finns det inget som talar för att olika knivliknande föremål nyttjats för rygg resp bröst.

Dessutom 2: hur märkligt skulle det inte vara om VB haft exakt lika många skador i bröst som rygg? Skador exakt lika djupa, med exakt samma ingångsvinkel etc? Det hade milt uttryckt varit anmärkningsvärt och klart förtjänat div analyser.
Och att VB fick skador på både bröst och rygg behöver inte innebära något konstigare än att hennes kropp vände på sig vid något tillfälle under detta vidriga skeende.

Dessutom 3: vid knivmord (detta kan nog kategoriseras som det) är det inte direkt ovanligt med många stick/huggskador. Tex: "Dejtingligan" som mördade någon i Solna i sept -13; 18 hugg i ben, arm, händer och kropp. // En soc-sekr i Västerås i juli -13; 30 hugg mot kropp/huvud. // En ung kvinna i Landskrona -12; 107 hugg mot huvud, hals, bål, rygg (EMF var målsägandebitr). // En hockeyspelare (minns ej var/år); dog efter 64 hugg...
Inte svårt (tyvärr) att hitta fler ex.
Anser alltså ej heller att antalet stick/hugg mot VB kan tas som en absolut intäkt för att hon utsatts för tortyr, hur gärna man än önskar (som det verkar) att så skall vara fallet.
Senast redigerad av Rubar 2014-01-31 kl. 23:27.
Citera
2014-01-31, 23:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Så vem är "hon är knäpp"?
Är detta en ren lögn från MB, eller finns det en "hon"?
MB vinklade sitt uttalande åt att det skulle vara VB:s mor och hon väntade ju hemma med VB:s önskerätt, så jag får inte ihop det.
Om det inte finns en "hon" som kontaktat VB under kvällen, borde detta sms ingå i en diskussion mellan VB och MB. Det betyder att han någorlunda kunde återgett sms:en bättre.

VB la ut en ganska triggande status om älskarinnor på sin fb 4 maj och tog någon åt sig av detta negativt, kan det vara uppkomsten till en konflikt.
Hur många mobiler ägda av en "hon" är genomgångna?
Någon borde isf ha VB:s nummer i telefonlistan under aktuell tid.
Dock tror jag att konversationen innehöll annat och mer hade fokus på MB:s och VB:s "uppbrott".

Länk till VB:s fb-sida med uppdateringen:

http://chaimai.com/index.php?topic=5787.0
Citera
2014-01-31, 23:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag har fetat där du är helt ute och cyklar:

När du kommer på du tagit dig vatten över huvudet ändrar du ståndpunkt ett varv, visserligen dubbla negationer, men ändå:

...och vacklar ändå lite mer:

Om inte du själv ser din paradox är jag övertygad att majoriteten av trådläsare och skribenter kan dra sina egna slutsatser.

Förstår inte vad du gafflar om .. det hade INTE gått att identifiera VB om brandplanen lyckats under de förutsättningar jag beskrivit, och det hade INTE gått att fastställa dödsorsak på det INTE MED SÄKERHET identifierade offret heller. Detta är och har varit min ståndpunkt sedan begynnelsen i den här tråden. Vilka ord är det inte förstår ?
Citera
2014-01-31, 23:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
MB vinklade sitt uttalande åt att det skulle vara VB:s mor och hon väntade ju hemma med VB:s önskerätt, så jag får inte ihop det.
Om det inte finns en "hon" som kontaktat VB under kvällen, borde detta sms ingå i en diskussion mellan VB och MB. Det betyder att han någorlunda kunde återgett sms:en bättre.

VB la ut en ganska triggande status om älskarinnor på sin fb 4 maj och tog någon åt sig av detta negativt, kan det vara uppkomsten till en konflikt.
Dock tror jag att konversationen innehöll annat och mer hade fokus på MB:s och VB:s "uppbrott".

Du kan inte tänka dig den enklaste förklaringen? Herr Berg läste som vanligt VB:s SMS ganska förstrött, särskilt som han faktiskt satt på en middag. Han noterade lite halvt frånvarande att hon gick på om någon som var knäpp och att han skulle ringa. Men han var ju van vid att VB var en dramaqueen och han var van att ignorera hennes känsloutbrott på telefon och Facebook (det är bara att se hur han beter sig i den sistnämnda). Så han tänkte att hon väl bråkade med nån tjejkompis och vad angick det väl honom? På kvällen eller nästa dag raderade han SMS:en som han brukade (säkerhetsåtgärd gentemot frun + att det ju faktiskt förefaller som att han hade för vana att radera SMS överhuvudtaget). När det sen blir polisförhör är det detta han kan erinra sig.

Vad tror du?
Citera
2014-01-31, 23:36
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

MB säger själv att han har svårt att läsa texten på mobilen, så det kan lika gärna ha varit "han är knäpp"
Hade MB varit skyldig så hade han säkerligen sagt han, varför skulle han säga hon annars, om han nu är den tekniska experten som klarar av allt och lite till så skulle han inte missa sånt.
Citera
2014-01-31, 23:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sedan är Per Oscarsson och hans fru spårlöst borta sedan nyår 2011 när deras hus brann upp, och de lät huset brinna något dygn, trots ett 10-tal kubikliter vatten över glöden, men av Per och hans fru finns inte ett spår. Någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: Kropparna är identifierade

Och det var ett hus fullt med brännbart bohag, inte tomt som ödehuset.

Ovanstående exempel med Per Oscarsson och hans fru är ju bestickande i det här sammanhanget. I Oscarssons fall påträffades två innebrända personer, och hur svårt brända dessa i verkligheten var vet vi inte. Det kan inte uteslutas att man antog (på tillräckligt goda grunder, naturligtvis) att det var paret Oscarsson man funnit, men att försök till identifiering i själva verket aldrig företogs. För att spara pengar i så fall och förmodligen - man "visste" ju att det var Oscarssons ..
Citera
2014-01-31, 23:57
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Förstår inte vad du gafflar om .. det hade INTE gått att identifiera VB om brandplanen lyckats under de förutsättningar jag beskrivit, och det hade INTE gått att fastställa dödsorsak på det INTE MED SÄKERHET identifierade offret heller. Detta är och har varit min ståndpunkt sedan begynnelsen i den här tråden. Vilka ord är det inte förstår ?

Jodå, det hade gått fint att göra. Det förstår vi övriga, det räcker.

För övrigt, din teori med magnesium, bildäck och 900° värme under något halvdygn hade inte räckt på många och långa vägar. Tills du yttrar dig om någon spekulativ motsats, läs på och verifiera gärna på något sätt. Skulle KJ och alla eventuella gärningsmän och kvinnor tänkt ut allt detta med magnesium, bildäck och i hemlighet skaffat massa dunkar med diesel sådär hux flux? För du skriver "om det hade lyckats som det var tänkt"

Du vet ju inget om det. Det är bara fantasier.
Citera
2014-02-01, 00:06
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte den bästa och jag är överhuvudtaget högst måttligt intresserad av kriminologi även om just det här fallet och några till har intresserat mig. Den teori jag har är att MB/AN ytterst ligger bakom det här (motivet) samt att gärningspersonerna (med den morbida lusten att döda en människa) är fler än KJ, och att dessa inte nödvändigtvis är bosatta i Boden med omnejd eller ens i Norrbotten - samt att de KAN vara intressegemensamma med KJ BÅDE vad det gäller mördande utan spår OCH airsoft, dvs de gemensamma nämnarna dessa troligtvis har. Vidare tror jag att ursprungsplanen var att gräva ner VB i ostyckat skick på lämplig plats, men att tjälen blev en alltför tuff motståndare och att alternativet blev gula ödehuset för "kremering" i detta. Min tanke är att liket transporterades till något av forten/värnen och styckades där, alltså en slags transitstation, fvb till f1/f2. Och att VB:s händer avskiljdes av någon av gärningspersonerna som ville ha en trofé. Samt att detta KAN röra sig om ett slags lustbetonat ritualmord - inte om att döda Vatchareeya så snabbt som möjligt.
Det enda jag håller för troligt i det där är att styckningen kan ha skett i värnet.

Förlåt min lite fåniga känga i förra inlägget, är bara lite trött på alla teorier idag.
Citera
2014-02-01, 00:07
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Du kan inte tänka dig den enklaste förklaringen? Herr Berg läste som vanligt VB:s SMS ganska förstrött, särskilt som han faktiskt satt på en middag. Han noterade lite halvt frånvarande att hon gick på om någon som var knäpp och att han skulle ringa. Men han var ju van vid att VB var en dramaqueen och han var van att ignorera hennes känsloutbrott på telefon och Facebook (det är bara att se hur han beter sig i den sistnämnda). Så han tänkte att hon väl bråkade med nån tjejkompis och vad angick det väl honom? På kvällen eller nästa dag raderade han SMS:en som han brukade (säkerhetsåtgärd gentemot frun + att det ju faktiskt förefaller som att han hade för vana att radera SMS överhuvudtaget). När det sen blir polisförhör är det detta han kan erinra sig.

Vad tror du?

MrFold+finday

MB syftade på VB:s mor, inte någon tjejkompis.
Hur många tjekompisar hade VB? Kan du räkna upp någon som ingick i hennes närmare krets?

Och har du hittat något som styrker MB:s synfel, mer än hans egna utsaga? Liksom hans sms, varande och görande, förutom AN:s diffusa alibi. Polis och åklagare har suttit och ätit smulor ur MB:s hand på ett mycket naivt och nästintill efterblivet sätt.

Liksom berättelsen om oralsexet i en av hans bilar.. Varför?
Jo, han var nog ganska säker på att hans fordon skulle kollas, men icke.
3 fordon försvinner kort efter mordet och polis/åklagare höjer inte ett ögonbryn.
Det är lite "on the edge of danger" skyldig eller inte.

Att det gått hett till 2 maj med hemkörning, 3 maj och 4 maj fattar ju även en flörtkula.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-02-01 kl. 00:10.
Citera
2014-02-01, 00:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte själv någon klar uppfattning om hur det gick till när VB fick sina hugg/stickskador men tycker att det finns en klar tendens i tråden att överanalysera skadorna; man jämför rygg- med bröstskadorna och ställer dem i något sorts motsatsförhållande.
Man verkar mena (som jag förstått det) att VB fick ytliga, "ofarliga" stickskador i ryggen och två dödande, levererade med kirurgisk precision, i bröstet. Att VB även hade en ytlig skada i bröstet samt fyra dödliga ryggskador talas det tyst (inte alls) om.

Dessutom finns det inget som talar för att olika knivliknande föremål nyttjats för rygg resp bröst.

Dessutom 2: hur märkligt skulle det inte vara om VB haft exakt lika många skador i bröst som rygg? Skador exakt lika djupa, med exakt samma ingångsvinkel etc? Det hade milt uttryckt varit anmärkningsvärt och klart förtjänat div analyser.
Och att VB fick skador på både bröst och rygg behöver inte innebära något konstigare än att hennes kropp vände på sig vid något tillfälle under detta vidriga skeende.

Dessutom 3: vid knivmord (detta kan nog kategoriseras som det) är det inte direkt ovanligt med många stick/huggskador. Tex: "Dejtingligan" som mördade någon i Solna i sept -13; 18 hugg i ben, arm, händer och kropp. // En soc-sekr i Västerås i juli -13; 30 hugg mot kropp/huvud. // En ung kvinna i Landskrona -12; 107 hugg mot huvud, hals, bål, rygg (EMF var målsägandebitr). // En hockeyspelare (minns ej var/år); dog efter 64 hugg...
Inte svårt (tyvärr) att hitta fler ex.
Anser alltså ej heller att antalet stick/hugg mot VB kan tas som en absolut intäkt för att hon utsatts för tortyr, hur gärna man än önskar (som det verkar) att så skall vara fallet.

Jag har ännu inte träffat på någon i tråden som "önskar att så vore fallet" dvs att Vatcjhareeya torterades/plågades svårt innan hon avled, de flesta, inklusive jag själv, önskar att döden gick blixtsnabbt och att hon inte hann känna ett dugg, utan tvärdog - direkt. Men det jävliga är att ingenting tyder på att så var fallet, tvärtom tyder det mesta, inklusive vad jag känner till om sånt här, att processen och lidandet varit utdraget. Och att det är morbida/bisarra psykopater som utfört det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in