2014-01-31, 19:56
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror spanarna släppte allt de hade för händerna när de fick tag på KJ, här handlar det om spanare som inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt. Informationen om den svarta bilen är oerhört intressant .. Bilmärke och årsmodell ? Framgår förmodligen inte i FPU ..

Apropå händerna och eldning. KJ eldade i en tunna. Vad händer med tjälen under tunnan? Har man letat händer där? Svaret är givet, nej.

Nu lyckades han väl inte tända men det kunde ju ha eldats i tunnan tidigare.
Citera
2014-01-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Apropå händerna och eldning. KJ eldade i en tunna. Vad händer med tjälen under tunnan? Har man letat händer där? Svaret är givet, nej.

Nu är jag inte säker, men tjälen försvinner nog inte. Under elden är det inte speciellt varmt.
Citera
2014-01-31, 20:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
I endera inlägget skriver du att det inte skulle gå att identifiera att en människa funnits i gula huset om det brunnit ned.
I andra inlägg skriver du att det var en människa kanske man skulle kunna se för att i några andra inlägg skriva att spåra dödsorsak skulle vara omöjligt.

"Bara sot och aska kvar."

Eller hur...

Trodde du förstod att "sot och aska" var ett uttryck som inte skulle tas bokstavligen, några förkolnade benrester, t ex ett förkolnat och knappt igenkännbart kranium, kan man förmodligen inte bortse ifrån - men ingenting som skulle kunna identifiera Vatchareya Bangsuan, och ingenting som skulle kunna fastställa dödsorsak. Så i vilket avseende menar du att jag har fel, Dockland ?
Citera
2014-01-31, 20:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Nu är jag inte säker, men tjälen försvinner nog inte. Under elden är det inte speciellt varmt.

Elden värmer tunnan, tunnan värmer marken. Behöver bara tina såpass att man kan dölja händerna.
Citera
2014-01-31, 20:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Du har alltså inte förstått anledningen till att någon av gärningspersonerna tog av VB:s händer ?
Citera
2014-01-31, 20:10
Medlem
Citat:
Bättre koll på statistik, men längre än så sträcker sig inte GW:s kunnande - han har förbluffande låg träffprocent. Men GW är väl i huvudsak deckarförfattare, inte mordutredare ?

Du fortsätter att träffsäkert komma med antaganden utan tillstymmelse av underlag.

GW är, som de flesta vet, professor i kriminologi. Därtill en ytterst duktig skribent.
Citera
2014-01-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot

Stämmer. Har grillat mycken korv vid öppen bra på snöunderlag. Det händer i stort sett inget under brasan.
Citera
2014-01-31, 20:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du fortsätter att träffsäkert komma med antaganden utan tillstymmelse av underlag.

GW är, som de flesta vet, professor i kriminologi. Därtill en ytterst duktig skribent.

"En ytterst duktig skribent" .. M. Jo, det bestrider jag inte även om jag inte har läst så mycket av hans produktion. Däremot vänder jag mig mot att han skulle vara kunnig om mordfall av det här slaget, så "professor" han är, och hans tidigare gm-profiler och utpekande av mördare förskräcker. GW kan liknas med en musiker som passerat Kungliga Musikaliska Akademien och som kan spela efter noter - men utan notställ framför näsan låter det inget vidare eftersom han saknar det vi kallar gehör/musiköra. Det här medför som jag ser det att GW är oanvändbar i skarpt mordutredningsarbete.
Citera
2014-01-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Men han tog sig tid att gömma torso under stock å sten dock
..och var det ursprungsplanen eller blev det för jobbigt bara? Lättare att lämna där och hiva på lite sten kanske? Det var ju inte direkt steltstyle på den FP eller hur?
Citera
2014-01-31, 20:40
Medlem
Citat:
Trodde du förstod att "sot och aska" var ett uttryck som inte skulle tas bokstavligen, några förkolnade benrester, t ex ett förkolnat och knappt igenkännbart kranium, kan man förmodligen inte bortse ifrån - men ingenting som skulle kunna identifiera Vatchareya Bangsuan, och ingenting som skulle kunna fastställa dödsorsak. Så i vilket avseende menar du att jag har fel, Dockland ?

Det där kräver en kremeringsugn, och inte ens då är det vanligen omöjligt att få fram apmlifieringsbara sekvenser av DNA...

http://ispub.com/IJFS/4/2/12948
Citera
2014-01-31, 20:41
Medlem
Citat:
"En ytterst duktig skribent" .. M. Jo, det bestrider jag inte även om jag inte har läst så mycket av hans produktion. Däremot vänder jag mig mot att han skulle vara kunnig om mordfall av det här slaget, så "professor" han är, och hans tidigare gm-profiler och utpekande av mördare förskräcker. GW kan liknas med en musiker som passerat Kungliga Musikaliska Akademien och som kan spela efter noter - men utan notställ framför näsan låter det inget vidare eftersom han saknar det vi kallar gehör/musiköra. Det här medför som jag ser det att GW är oanvändbar i skarpt mordutredningsarbete.
Ser fram emot att se dig, oh du allsmäktige, när du blir en kändis inom kriminologi. För det måste du ju bli snart eftersom du är den bästa
Citera
2014-01-31, 21:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Ser fram emot att se dig, oh du allsmäktige, när du blir en kändis inom kriminologi. För det måste du ju bli snart eftersom du är den bästa

Nej, jag är inte den bästa och jag är överhuvudtaget högst måttligt intresserad av kriminologi även om just det här fallet och några till har intresserat mig. Den teori jag har är att MB/AN ytterst ligger bakom det här (motivet) samt att gärningspersonerna (med den morbida lusten att döda en människa) är fler än KJ, och att dessa inte nödvändigtvis är bosatta i Boden med omnejd eller ens i Norrbotten - samt att de KAN vara intressegemensamma med KJ BÅDE vad det gäller mördande utan spår OCH airsoft, dvs de gemensamma nämnarna dessa troligtvis har. Vidare tror jag att ursprungsplanen var att gräva ner VB i ostyckat skick på lämplig plats, men att tjälen blev en alltför tuff motståndare och att alternativet blev gula ödehuset för "kremering" i detta. Min tanke är att liket transporterades till något av forten/värnen och styckades där, alltså en slags transitstation, fvb till f1/f2. Och att VB:s händer avskiljdes av någon av gärningspersonerna som ville ha en trofé. Samt att detta KAN röra sig om ett slags lustbetonat ritualmord - inte om att döda Vatchareeya så snabbt som möjligt.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-31 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in