Citat:
Ursprungligen postat av
Otherland162
Ser fram emot att se dig, oh du allsmäktige, när du blir en kändis inom kriminologi. För det måste du ju bli snart eftersom du är den bästa

Nej, jag är inte den bästa och jag är överhuvudtaget högst måttligt intresserad av kriminologi även om just det här fallet och några till har intresserat mig. Den teori jag har är att MB/AN ytterst ligger bakom det här (motivet) samt att gärningspersonerna (med den morbida lusten att döda en människa) är fler än KJ, och att dessa inte nödvändigtvis är bosatta i Boden med omnejd eller ens i Norrbotten - samt att de KAN vara intressegemensamma med KJ BÅDE vad det gäller mördande utan spår OCH airsoft, dvs de gemensamma nämnarna dessa troligtvis har. Vidare tror jag att ursprungsplanen var att gräva ner VB i ostyckat skick på lämplig plats, men att tjälen blev en alltför tuff motståndare och att alternativet blev gula ödehuset för "kremering" i detta. Min tanke är att liket transporterades till något av forten/värnen och styckades där, alltså en slags transitstation, fvb till f1/f2. Och att VB:s händer avskiljdes av någon av gärningspersonerna som ville ha en trofé. Samt att detta KAN röra sig om ett slags lustbetonat ritualmord - inte om att döda Vatchareeya så snabbt som möjligt.