2014-01-31, 13:02
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det är ju i så fall av samma intresse de gjort detta, och det ligger ju närmare lösningen än att någon kompis till KJ skulle riskera livstid för att hjälpa honom med ett mord. Då återstår brodern, men inget tyder på att han hjälp KJ. Och egentligen varför skulle han?

Huggen i ryggen och framifrån skiljer sig åt. Den framifrån försöker döda vb så fort som möjligt. I ryggen hugger någon av ett jävla hat, om och om igen... Vem gör något sånt?

Den enda vi känner till som v e r k l i g e n hatade vb är AN. Och jag räknar med att hon visste till 100% om vb/mb/kj triangelförhållande. Det var ju därför hon skapade en anonym användare på fb också. Det var antagligen an som kollade upp bilarna också.

Om an/mb har gjort detta så är det när vb kommit hem till dem och ställt till en scen. Vad som helst kan hända med scenariot; älskarinna/öl i kroppen/ i deras hem/ bråk... Det gick överstyr helt enkelt. Antingen har man mördat vb i sitt hem, hon kom för nära ans trygga punkt. Eller så har man med berått mod lurat henne till restaurangen och mördat henne där, då är det verkligen planerat mord.

Varför ligger det närmare lösningen?

VB sa till mamman att hon skulle komma hem och äta. VB brukade komma hem mellan 18-21. Talar KJ sanning så gick VB från honom vid 21. Redan där spricker ovanstående. Skulle VB sedan promenerat till MB själv utan ett enda mobiltecken (inget samtal om försening till mamman t.ex.). Om AN då plötsligt rycker ut och börjar hugga VB, varför skulle hon stycka och skända kroppen, placera kroppsdelar på olika ställen i KJ:s hemtrakter och sedan ta en jätterisk och plantera blod i KJ:s bil. Samtidigt som den otursamme KJ råkar trampa in i detta på så många sätt men ändå vara helt oskyldig.
Citera
2014-01-31, 13:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP

W*lliam ombads att beskriva Vatchareeya som person. W*lliam uppgav att han upplever
Vatchareeya som framfusig socialt sett. W*lliam ombads att berätta vad han menar med detta.
W*lliam uppgav att hans kompis H*mpus tog Vatchareeya kontakt med genom att utan att
känna honom sedan tidigare säga: -Hej, vill du plugga med mig efter skolan? H*mpus
tackade ja till detta, men han spelade spel och Vatchareeya pluggade på golvet bredvid
honom. W*lliam har känslan av att Vatchareeya gillade att vara bredvid någon när hon
pluggar. W*lliam tycker att Vatchareeya var en mycket trevlig tjej.

Precis samma sak frågade hon KJ. Antingen var hon en mycket störd person eller raka motsatsen. Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon hade inlett in karriär som prostituerad(Hon frågade MB om det finns horor i Sverige), det här var hennes sätt att närma sig potentiella kunder. Långsökt? Inte ett dugg tycker jag, märkligare saker har hänt.

Ja, märkligare saker har förvisso hänt, en sidoinkomst kan hon ju ha haft. Det är inte helt ovanligt att studenter på universitet och högskolor, kvinnliga såväl som manliga, förstärker ekonomin med sexförsäljning, och det har framgått i tråden att Vatchareeya ibland sov borta några dygn utan att meddela var och med vem, och utan att KJ tycks ha reagerat på detta. I den mån han visste, vill säga. Så så kan det ju vara ..
Citera
2014-01-31, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9
Varför ligger det närmare lösningen?

VB sa till mamman att hon skulle komma hem och äta. VB brukade komma hem mellan 18-21. Talar KJ sanning så gick VB från honom vid 21. Redan där spricker ovanstående. Skulle VB sedan promenerat till MB själv utan ett enda mobiltecken (inget samtal om försening till mamman t.ex.). Om AN då plötsligt rycker ut och börjar hugga VB, varför skulle hon stycka och skända kroppen, placera kroppsdelar på olika ställen i KJ:s hemtrakter och sedan ta en jätterisk och plantera blod i KJ:s bil. Samtidigt som den otursamme KJ råkar trampa in i detta på så många sätt men ändå vara helt oskyldig.
Lägg därtill att VB bara hade ätit lite tidigare under dagen. Jag tror inte att hon fick middag hos KJ.
Varför gå till Sävast på fastande mage sent på kvällen utan att meddela sina föräldrar i stället för att gå hem som planerat.
Citera
2014-01-31, 13:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Lägg därtill att VB bara hade ätit lite tidigare under dagen. Jag tror inte att hon fick middag hos KJ.
Varför gå till Sävast på fastande mage sent på kvällen utan att meddela sina föräldrar i stället för att gå hem som planerat.
Har 20-åringar kommit sent hem till middag någon gång förut? Att hon inte meddelade föräldrarna kan bero på att de kanske inte ville att hon träffade MB.
Citera
2014-01-31, 13:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.P.Feynman
MBoudine, har du några belägg för att ett påtuttande av aktuell byggnad skulle resultera i ovan nämnda förlopp? Jag är inte så insatt i brandförsvarets modus operandi, resurser och förmågor, men det verkar du vara. Varför skulle branden tillåtas pågå i kanske ett dygn? Skulle det vara omöjligt att släcka, menar du? Jag trodde i min enfald att brandförsvaret hade ganska bra vapen i sin arsenal, med pulver, skum, vatten och andra roligheter. Kan du förklara, för en o(pyro)teknisk lekman som undertecknad, exakt hur det hela skulle gått till?

Brandförsvaret skulle låta gula ödehuset - ett beslutat rivningsobjekt - brinna ner till grunden, och jag har i några inlägg förklarat varför.
Citera
2014-01-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har 20-åringar kommit sent hem till middag någon gång förut? Att hon inte meddelade föräldrarna kan bero på att de kanske inte ville att hon träffade MB.
Hade hon behövt berätta att hon skulle tilll MB?
Citera
2014-01-31, 13:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Hade hon behövt berätta att hon skulle tilll MB?
Hon kanske inte ville ljuga.
Citera
2014-01-31, 14:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.P.Feynman
MBoudine, har du några belägg för att ett påtuttande av aktuell byggnad skulle resultera i ovan nämnda förlopp? Jag är inte så insatt i brandförsvarets modus operandi, resurser och förmågor, men det verkar du vara. Varför skulle branden tillåtas pågå i kanske ett dygn? Skulle det vara omöjligt att släcka, menar du? Jag trodde i min enfald att brandförsvaret hade ganska bra vapen i sin arsenal, med pulver, skum, vatten och andra roligheter. Kan du förklara, för en o(pyro)teknisk lekman som undertecknad, exakt hur det hela skulle gått till?

Sedan är Per Oscarsson och hans fru spårlöst borta sedan nyår 2011 när deras hus brann upp, och de lät huset brinna något dygn, trots ett 10-tal kubikliter vatten över glöden, men av Per och hans fru finns inte ett spår. Någonstans.
Citera
2014-01-31, 14:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sedan är Per Oscarsson och hans fru spårlöst borta sedan nyår 2011 när deras hus brann upp, och de lät huset brinna något dygn, trots ett 10-tal kubikliter vatten över glöden, men av Per och hans fru finns inte ett spår. Någonstans.
Aftonbladet: Kropparna är identifierade
Citat:
– Vi hade tagit fram tandkorten och det gick att identifiera dem genom dem, säger Göran Johansson, kriminalkommissarie i Västra Skaraborg som håller i utredningen.
Och det var ett hus fullt med brännbart bohag, inte tomt som ödehuset.
Citera
2014-01-31, 14:11
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så du menar att detta är fel?
per-oscarsson-bekraftad-dod
Senast redigerad av finday 2014-01-31 kl. 14:17.
Citera
2014-01-31, 14:12
Medlem
Ännu en nygammal teroi.
Det var förmodligen VB som vittnet såg vid Lejonbacksvägen 21.30 4.e maj det som varit ett frågetecken har varit att hon inte går mot Sävast utan tillbaka samma väg som hon kom.Men det finns en förklaring till detta vägen är nämligen en återvändsgata efter du gått en bit så står skylten där,VB var inte medveten om att det finns en gångväg som har förbindelse med Åbergsvägen för att se den skylten måste du fortsätta ca 200m till.Det tror jag är förklaringen till att hon vänder om.Hon bestämmer sig nu för att ta cykelvägen till Sävast det skulle bli hennes död.Kj startar nu sin bilfärd kanske för att bara besöka brodern eller så skulle han leta efter VB som han visste var på väg till Sävast men han kan omöljigt veta vilken väg hon skulle ta.Han dricker inga fem starköl, han kanske är upprörd över någonting i relationen med VB men i det här läget har KJ ingen som helst tanke på mord och defenitivt ingen plan för någon styckning.Plötsligt dyker VB upp framför bilen vad som sen sker är ju omöljigt att spekulera om.Men jag tror att VB lämmnades där någonstans(som jag tidigare sagt) KJ kunde nu återvänt hem och hoppas att ingen sett honom eller bilen hade han gjort det skulle han förmodligen varit en fri man idag.Men han fortsätter till brodern en färd som han först förnekar för att sedan erkänna(fem öl) när han inser att den lögnen kommer fort att avslöjas.Min teroi om vad som sedan händer återkommer jag till om nu någon är intresserad.
Citera
2014-01-31, 14:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet: Kropparna är identifierade

Och det var ett hus fullt med brännbart bohag, inte tomt som ödehuset.

Jag var ironisk i mitt inlägg. Trodde det framgick. Klart det inte är några större problem att identifiera kroppar efter bränder. Det här med att ett däck, lite bensin och ett tomt luftigt träskjul som brinner ganska hastigt skulle generera att det bara är stoft kvar av en människokropp är bara ren och skär idioti. Det roliga i kråksången är att vedebörande envisas att hen har rätt och att det är vi som är bakom flötet mer eller mindre.
Stor underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in