2014-01-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Någon?????

Fått upp ögonen för Modus Hoperandi, riktigt go öl om du gillar pale ale, Wisby klosteröl är även riktigt god.
Citera
2014-01-31, 17:12
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deflau
Fått upp ögonen för Modus Hoperandi, riktigt go öl om du gillar pale ale, Wisby klosteröl är även riktigt god.

Tack!
Citera
2014-01-31, 17:15
Medlem
Fan, jag hatar verkligen lördagssläpp. Speciellt när släppet är så bra
Citera
2014-01-31, 17:34
Avslutad
Plockade just upp några burkar Flat Tire på mitt lokala SB. Utgångsdatum på denna batch är 21 dec. 2014, så jag hoppas att de är färska och fina.

Det blev också en butelj Staropramen Unfiltered. Förväntar mig inga underverk av denna överprissatta lager (kostar dubbelt så mycket som FT), men tänkte att det kunde vara kul att prova en.

En La Trappe Tripel blev det också, kanske inte den mest komplexa av tripplar, men den enligt mig mest prisvärda.
Citera
2014-01-31, 18:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Om man ska försöka inviga sina polare i ölvärlden och öppna deras ögon, vad ska man börja med?

De dricker i princip bara dansk fadöl och Fagerhult och tycker att öl som Starbrno är "finöl" eftersom den är så dyr.

Lät de smaka Spatens Optimator förra helgen och det tyckte de var det vidrigaste de druckit någonsin, alla kategorier.

Tänkte testa de lite och se vad de gillar, får väl bli typ Brooklyn Lager och sen någon mild IPA i alla fall, Jaipur kanske? Sen någon nybörjarvänlig stout/porter.

Lite bättre lager är väl att föredra. Brooklyn låter bra, Evil Twin Yellow Cab kan också fungera.

Guinness är väl en bra nybörjarstout, inte allt för stark smak.
Citera
2014-01-31, 18:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Om man ska försöka inviga sina polare i ölvärlden och öppna deras ögon, vad ska man börja med?

Kan bara tipsa om vad som ledde in mig i ölens underbara värld. Punk IPA. Lättälskad. Perfekt inkörningsport till IPAS rike.

Men Jaipur är också bra, blommig och aprikosig.
Citera
2014-01-31, 18:36
Medlem
zepofans avatar
Twisted Thistle verkar funka även för inbitna lagerölare. Old specled hen eller Bishops finger kan i så fall vara nästa steg. Varför inte prova lite ytterligheter? Man vet aldrig vad som kan falla i smaken. Weihenstephaner hefe, St Eriks rököl och Dugges Idjit är i så fall mina tips.
Citera
2014-01-31, 20:51
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:

De dricker i princip bara dansk fadöl och Fagerhult och tycker att öl som Starbrno är "finöl" eftersom den är så dyr.

Lät de smaka Spatens Optimator förra helgen och det tyckte de var det vidrigaste de druckit någonsin, alla kategorier.

Tänkte testa de lite och se vad de gillar, får väl bli typ Brooklyn Lager och sen någon mild IPA i alla fall, Jaipur kanske? Sen någon nybörjarvänlig stout/porter.

Innis & Gunn och Newcastle Brown Ale var inkörsporten till finölsvärden för mig så varför inte testa med dom?
Young's Double Chocolate stout är ju en god och snäll stout så den borde vara lämplig för nybörjare.
Citera
2014-01-31, 21:31
Medlem
prewes avatar
Drack Omnipollo Gone idag.
Den smakade just så som jag vill ha min IPA, riktigt torr och fin.

Trodde faktiskt inte den skulle vara så bra som den faktiskt var. Positiv överraskning.
Citera
2014-01-31, 21:44
Medlem
ManJuices avatar
Dagens inköp.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/9dtx.jpg

Har aldrig provat dessa öl tidigare, så ni får gärna ge lite feedback. Har hittills bara hunnit prova Innis & Gunn Rum Finish till maten, som smakade okej. Något stark. Då jag inte har så utvecklade smaklökar kan jag säga att smaken påminner lite om vindruvskärnor hos denna Ale.
Citera
2014-01-31, 21:50
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Dagens inköp.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/9dtx.jpg

Har aldrig provat dessa öl tidigare, så ni får gärna ge lite feedback. Har hittills bara hunnit prova Innis & Gunn Rum Finish till maten, som smakade okej. Något stark. Då jag inte har så utvecklade smaklökar kan jag säga att smaken påminner lite om vindruvskärnor hos denna Ale.

Alla I&G jag smakat har haft en bismak av kemikalier, typ samma som hos fun light-saft. Jag tyckte de första flaskorna av den där rum finish var goda, men tröttnade ordentligt efter det.

Hoegaarden har väl nån kosher-märkning, vet inte riktigt vad det innebär, men håller mig undan från den ändå även fast jag tyckte den var ganska god
Citera
2014-01-31, 22:02
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Alla I&G jag smakat har haft en bismak av kemikalier, typ samma som hos fun light-saft. Jag tyckte de första flaskorna av den där rum finish var goda, men tröttnade ordentligt efter det.
Jo, jag kommer nog inte heller köpa I&G framöver - om jag inte glömmer att jag köpt den tidigare s.a.s. Föredrar Leffe Brune om det ska vara mörkare öl.
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Hoegaarden har väl nån kosher-märkning, vet inte riktigt vad det innebär, men håller mig undan från den ändå även fast jag tyckte den var ganska god
Kollade upp det, och verkar stämma det där med Koscher. Förstår inte varför man koscher-märker öl, den är ju inte alkoholfri direkt. Kanske bara innebär att en rabbin "godkänt" den.

Såg även att den tillverkas på licens av Carlsberg, fan också. Jag som ville prova genuint belgiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in