(fortsättning ifrån föregående inlägg)
Citat:
Jag skulle inte kalla den ytlig, brittiska generaler har själva sagt att det första man ska göra för att förstöra det osmanska imperiet är att ta bort islam från dem. Under denna tid höll muslimerna ihop oavsett nationalitet, sedan pumpades nationalism in i imperiet och resultatet ser vi idag, muslimska kurder & turkar dödar varandra, shia och sunni dödar varandra. Divide and counqer taktik helt enkelt.
I videon här under kan du se hur britter förstörde osmanska riket från insidan genom att pumpa in nationalism hos araber och stödja dem med moderna vapen som turkarna inte hade tillgång till. Det framkommer även i videon att britterna hjälpte till att installera Saudiarabiens regering, kan det vara en slump månne? Man stödde alla parter som var emot osmanska kalifatet och som var emot en muslimsk enighet. Videon jag kommer länka till är egentligen inte videon jag sökte men den förklarar allting på ett liknande sätt även om den videon jag egentligen sökte efter var mycket bättre.
Muslimerna delades in i olika nationalstater, det är mycket lättare att hålla små obetydelsefulla länder i schack än en hel enat kalifat där islam är starkt rotad. Att många av dagens mulismska nationalstater hatar varandra gör saken ännu bättre för islams fiender.
Titta på följande video och läs igenom vad som sägs i början av videon!
Destruction Of The Ottoman Caliphate Pt02.mp4
http://www.youtube.com/watch?v=qik7Tww6J1k
Men självklart ligger inte den största skulden på britterna och Väst utan på muslimerna som svalde britternas propaganda!
Men att Storbritannien, som stormakt, och dåtidens härskare över halva världen, skulle syssla med maktpolitik och söndra och härska är verkligen inte förvånande. Mer förvånande är din egen historielöshet: Nationalismen var mycket stark i Europa ifrån mitten av 1800-talet och ända fram till slutet av andra världskriget. Detta påverkade givetvis de kolonier som Storbritannien kontrollerade: Egypten 1922, Indien, Palestina respektive den sionistiska rörelsen, Irland, osv. Det är heller ingen tillfällighet att den koloniala eran började avslutas några år efter andra världskrigets slut, med den specifikt judiska staten Israel som det enda undantaget. Nationalism var alltså den naturliga metod som folket använde sig utav för att bryta sig ut ifrån kolonialt välde, inklusive det Ottomanska riket. Man förenade nationalism med modernitet, man ville hinna ikapp väst så snabbt som möjligt. Pan-arabismen, är i det perspektivet, i teorin, därför ingen dålig ideologi, eftersom man dessutom ville ha ett tätt samarbete mellan arabländerna. Turkiet, som representerade de gamla förtryckande Ottomanska riket, var i arabernas ögon inte en del av visionen. Men i praktiken så blev pan-arabismen bara en tummelplats för diverse diktatorer.
Citat:
Jag har hört om denna Ibn Rushd men aldrig tagit mig tiden att fördjupa mig inom ämnet, skulle du kunna länka någon bra källa där man kan läsa om varför hans tankar var så bra enligt dig?
Du har rätt att muslimerna knappt bidragit med ett skit när det kommer till vetenskapen, från att ha varit världens ledande vetenskapsmakt till att inte bidra med ett skit .. sorgligt!
Läs lite mer av honom. Jag vet att du står och väger mellan din svenska, moderna/postmoderna identitet, och din "bosniska"/islamistiska identitet. Trilla inte över kanten. Kanske Ibn Rushds tankar kan få dig att inte rasa ned för det islamistiska stupet?
Citat:
Det är mycket möjligt att en radikalisering har skett och du har själv skrivit anledningen till den. Alla anklagelser jag läst om Al-Nusra blev faktiskt motbevisade av Thunderman förutom när de avrättade soldater. Jag börjar faktiskt tvivla om de verkligen är så hemska som vissa här försöker framställa dem som.
Det är väldigt svårt att tvivla på de islamistiska spyflugornas vidrigheter då länkar och intervjuer om just detta presenterar nästan varje dag i denna tråd.
Och sedan än en gång: Att avrätta soldater är ett krigsbrott! Det är inte 600-talet nu!
Självklart är det tragiskt att civilbefolkningen får lida pga idioter.
Citat:
För det första är inte en flagga med den muslimska trosbekännelsen en Al-Qaida flagga, att Al-Qaida använder den muslimska trosbekännelsen som symbol innebär inte att det är deras flagga.
Och hakkorset var ifrån början en indisk symbol, nu symboliserar det någonting helt annat. Samma princip med Al Qaida flaggan. Hur kan du försvara något sådant? Var du med och hängde ut den? Förstår du inte hur extremt radikaliserad du redan hunnit blivit?
Citat:
Jag syftar absolut inte på Sverige eller svenska soldater, jag syftar på de som begick brott i länder som Irak, Afghanistan, Palestina osv vilket är soldater från västerländska länder + israel. Jag hyser absolut inget agg mot Sverige om du tolkade det så, Sverige tog emot oss när vi behövde hjälp som mest och erbjöd oss chansen till ett nytt liv. Jag älskar detta land och är evigt tacksam för allt som landet har gett mig.
Du älskar alltså Sverige, som är raka motsatsen till en shariastat, och samtidigt så tycker du att en shariastat är att föredra framför ett demokratiskt och sekulärt samhälle.
Ta en titt på denna kulturella karta och se vad Sverige befinner sig, respektive länderna i Mellanöstern. Sverige är världens näst mest moderna land och världens mest postmoderna land när det kommer till invånarnas attityder och värderingar. I mars så kommer resultatet av den senast undersökningsvågen. Jag hoppas då på att vi, minst, ha behållit vår placering:
http://www.worldvaluessurvey.org/wvs/articles/folder_published/article_base_54
Vad befinner du dig på denna kulturella karta?
Citat:
Väst kollade bokstavligen på medan serberna slaktade oss varje dag, när krigslyckan egentligen vände och vi allierade oss med kroaterna för att börja sakta med säkert återta kontroll över vårt land och köra ut serberna, ja DÅ interverar NATO. Detta efter att den största massakern efter andra världskriget skedde (Srebrenicamassakern), ska även nämnas att Srebrenica utropades som en skyddszon av NATO. Medan serberna massakrerade 8000 oskyldiga människor (bland annat en 9 månader gammal bebis) så söp de holländska FN soldaterna tillsammans med serberna under tiden vi blev slaktade!!!
TACK SÅ MYCKET VÄST!
När kriget äntligen tog slut designar Väst Daytonavtalet vilket gör att Bosnien blir politiskt handikappat och gör det i princip omöjlig att utvecklas. Dessutom hade Väst med ett finger i spelet när det gäller Jugoslaviens kollaps. Denna serbiska dokumentär är otroligt vinklad till serbernas fördel när det gäller krigsbrott osv men dokumentären tar upp hur Väst hade med ett finger i spelet på ett mycket bra sätt. Här är dokumentären om du nu är intresserad:
http://www.youtube.com/watch?v=waEYQ46gH08
Jag kan hålla med dig om det mesta i din historiebeskrivning. Men faktum är att en hel del krigsförbrytare befinner sig i Haag, inte minst Mladic och Karadzic.
Dessutom, när väst väl började agera så gjorde, inte minst svenska och danska FN trupper ett bra jobb, (i motsatts till de nederländska).
Citat:
Ööh jag hade aldrig kunnat döda en civil oskyldig människa.
Problemet är bara
vilka människor som islamister ser som oskyldiga!
Citat:
Och varför är sådana som mig ett problem?
Därför att du blivit betydligt mer självradikaliserad är vad du begriper själv!