2014-02-02, 22:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Konsekvenserna hade blivit påtagliga eftersom både USA och Turkiet har en annan hållning. Sedan så underminerar det oppositionen som Nato länderna ståt fast vid sedan dag ett.

Men med största sannolikhet är det bullshit. Såg samma artikel tidigare men kunde inte översätta och se vad det handlar om rent konkret. Har inte hittat en annan källa som bekräftar detta och då säger du att artikeln är från 23 jan.

Håller med om det. Om detta hände för en vecka sedan och det som hände verkligen hänt - för att travestera Tage Danielsson - så skulle vi ha hört om det från andra källor vid det här laget.
Citera
2014-02-02, 22:50
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Håller med om det. Om detta hände för en vecka sedan och det som hände verkligen hänt - för att travestera Tage Danielsson - så skulle vi ha hört om det från andra källor vid det här laget.

Jag är vidare inte säker på att ett erkännande från Israel hade gynnat kurderna alls. Det hade fått de att bli förknippade och allierade med yrkesfienden Israel, vilket tyvärr hade kunnat leda till fula repressalier mot den kurdiska civilbefolkningen.
Citera
2014-02-02, 22:56
Medlem
Al Nusra har det hett om öronen då de får helvetet över sig, tyvärr också oskyldiga människor!

Enligt Syriska människorättsobservatoriet (SOHR), som stödjer oppositionen, dödades minst 36 personer.
I lördags dödades,enligt SOHR, minst 46 civila när regeringsstyrkor bombade bostadskvarter som kontrollerades av jihadister i al-Nusra. Även tio jihadister uppgavs ha dödats.
Regeringshelikoptrar uppges ha släppt ner tunnor fyllda med sprängämnen över husen.

Det är svårt att ta ut dessa jihadister med marktrupper, krypskyttar överallt, pansarskott, kulsprutor de är motiverade, modiga pga brist på dödsfruktan! Hoppas antalet jihadister som dog är fler! Undrar hur många barn som dör det är som beväpnats och indoktrinerats av Jihadisterna! Många filmbevis på detta finns.
Citera
2014-02-02, 23:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Jag är vidare inte säker på att ett erkännande från Israel hade gynnat kurderna alls. Det hade fått de att bli förknippade och allierade med yrkesfienden Israel, vilket tyvärr hade kunnat leda till fula repressalier mot den kurdiska civilbefolkningen.

Kan mycket väl vara så att ryktet spreds av just den anledningen. Att fiender "anklagar" varandra för samröre med Israel är ju inte helt ovanligt i Mellanöstern.
Citera
2014-02-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Ytterligare en gång visar du att du inte är intresserad av vad jag skriver. Läs vad som står här ovan så får du se vad jag tror detta brott kommer leda till.

Ja, vad du skrev tidigare har jag svarat på. Du kan ju inte skriva ett nytt påstående till mitt svar som gäller dina tidigare fabuleranden. Idiot. Att Syrien maskade med flit var enligt dig klarlagt. Och vad som stod i avtalet var solklart. Och att kapitel 7 sen ska dängas i huvet på Syrien var också klart. Och så skulle det bli pinsamt för Ryssland och Syrien. Allt detta påstår du för att din husse står och ljuger, som så många gånger förr.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Allt detta prat är ändå bara en försmak på vad som kommer när det visar sig att alla kemiska vapen inte är förstörda/ borttransporterade till mitten av året. Om inte det hela genomförs så som Ryssland och Syrien lovat kommer det att bli ytterst besvärande för dessa länder när det ska förklaras.

Allt är inte svart eller vitt, inte ens när det gäller vad din husse säger.
Citera
2014-02-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Det stämmer. Det är omöjligt att vara öppet pro-israel och det är även problematisk att ha en relation till landet. Sedan så är PYD totalt emot staten Isreal.

Citat:
Kan mycket väl vara så att ryktet spreds av just den anledningen. Att fiender "anklagar" varandra för samröre med Israel är ju inte helt ovanligt i Mellanöstern.
Det är standard att anklaga sina motståndare för att ha samröre med Israel. Det är absolut inget positivt med att ha kontakt med Israel, som ZuparnN sa. Det är i SNC/rebellernas intresse att sprida såna här rykten, så det hade inte förvånat mig om det är såna typer som ligger bakom detta.
Citera
2014-02-02, 23:40
Medlem
Citat:
Intressant. Dock har de bevis som lades fram i Ergenkon-rättegångarna ifrågasatts av folk som påstår att bevisen var påhittade av islamisterna, som en gång för alla ville knäcka den sekulära miltärens välde.

Hur det förhåller sig med det är ju svårt att veta, men de senaste turerna kring korruptionsskandalen har ju inte precis ökat tilltron till islamisternas förmåga att garantera att rättvisa skipas. :unsure
Det stämmer att ergenekon rättegångarna kan ifrågasättas, och detta ännu mer med tanke på dagens situation med tillfångatagningar av 800 poliser. Men vad gäller statens förbindelse med Kurdiska Hizbollah, så finns det så mycket bevis på detta så det iprincip är ett axiom. Det finns många helt olika källor som uppgett uppgifter som tyder på det. Denna förbindelse var redan känt innan ergenekon. Så det där erkännandet var mer en show, då alla redan visste att det var på det viset.

Citat:
Enligt Salih Muslim var det inte bara turkarna som tryckte på i den riktningen:

But the PYD leader said the Kurdish parties reject this offer, explaining, “On the other side, the Americans are especially pushing us to the government side, even for Geneva II. As Kurds, we would like to have separate delegations and discuss this with the opposition. But America told us: 'Why don’t you come with the government? You should be inside the regime delegation',” he said.

http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2014/01/pyd-leader-geneva-ii-include-syrian-kurds.html

Jag undrar dock om han inte talar bildligt här, alltså menar att USA genom en korkad politik trängt in kurderna i ett hörn. Det kan ju inte rimligen ligga i USA:s intresse att tvinga kurderna och Assad i armarna på varandra.
Alltså ifall man kollar på USA's officella utallanden och deras handlingar så är det ingen tvekan om vad deras hållning är. Antingen är ni med oppositionen eller så är ni med regimen. Inget mer eller mindre. Denna hållning har varit konstant. Dom har alltså inte ansträngt sig för att försöka lura till sig PYD genom att ge dom eftergifter. Det har snarare varit tvärt om, det är PYD som uppvaktat USA. Dock så har dom inte fått något resultat. Muslim kunde inte ens ta sig in till USA för att han tillhörde en "terroristorganisation".

Att vara med oppositionen innebär: 1. Ingen autonomi. 2. Inga rättigheter. 3. Ingen inflyttande alls. 4. Västra Kurdistan bombas till stenåldern av regimen. Så det finns alltså inga fördelar alls med att underkasta sig till SNC.

Jag vet inte om USA sagt det direkt till PYD, men det spelar dock ingen roll med tanke på dessa saker här ovan. Det finns inget som tyder på att USA betraktar en PYD förlust som något negativt.
Citera
2014-02-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zagrosi
Skulle uppskatta om någon kan översätta eller åtminstone säga "vem" som sagt "vad" enligt artikeln.
Är trött just nu, men jag översätter den imorgon till dig.

Någon som har info om byn Waqf väster om al-Bab?
Byn blev gul förrigår och är omringad av FSA och ISIS.

http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_civil_war_detailed_map
Citera
2014-02-03, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Textad intervju med en FSA som suttit fånge hos ISIS
https://www.youtube.com/watch?v=f3Z8cwq1ShU
[/url]

Till er som känner kulturen där nere lite bättre: Hur mycket snack är det här bara eller är det sant att ISIL har slakthus med kroppar hängandes i taket med internationella jihadister som slaktare???
Citera
2014-02-03, 08:28
Bannlyst
FSA terrorists torch homes of Kurds

Vart?

http://www.liveleak.com/view?i=d3e_1391393117
Citera
2014-02-03, 08:31
Medlem
Xeliouss avatar
Har ni hört på nyheterna om bland annat Homs där de sa att folk äter gräs.. Regimen vill evakuera kvinnor och barn men inte alla dessa vill lämna för de tror männen ska dödas. Sägs det, är nog även att männen vill ha kvar dom som sköldar. Det lär bli mer sånt här, hur ska sånt lösas? Terroristerna lär inte bry sig om befolkningen dör och de vill ha nödsändningar så de kan fortsätta kriga. Jag tror iaf att det framåt sommaren i stort sett kommer vara över och återuppbyggnad kan påbörjas om inte USA/Israel/Turkiet/Saudi vill att mer blod ska flyta, stor risk för det.
Citera
2014-02-03, 11:19
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 500-5000
Till er som känner kulturen där nere lite bättre: Hur mycket snack är det här bara eller är det sant att ISIL har slakthus med kroppar hängandes i taket med internationella jihadister som slaktare???
Det är wahhabi/saudikultur, det är saudi som har offentliga hand/arm och halshuggningar , sånt har vi inte i Syrien , flera har berättat om terroristernas fängelser,tortyr och slakt av fångar.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorien
Dessutom så är Soria ivrig om att försöka underminera YPGs betydelse genom att påpeka att kurderna i tråden säger YPG när det finns andra element som man samarbetar med. Men att den här regimsympatisören gör det själv i större skala omnämner han inte.
Du är duktig på skitsnack, läs det jag skrev om Hizbollah och shiamilis

Citat:
Ursprungligen postat av IslamicKurdistan
FSA terrorists torch homes of Kurds

Vart?

http://www.liveleak.com/view?i=d3e_1391393117
Kurdiskpropaganda , inget i video har något med kurderna alls , det som brinner är enligt vad islamisterna i videon säger är en stridsvagn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in