2014-01-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laspeyres
"De som kommer hit har inga andra inkomster än bidrag"... Hur stor del av invandringen är bidragsberoende?

Den som fick veta det..
Citera
2014-01-31, 12:08
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Det var inget dåligt förslag, rätt kul faktiskt.

Bostadsbrist råder på vissa tillväxtorter, i andra delar av landet står det lägenheter som gapar tomma. Man har till och med rivit lägenheter på många platser, för att det helt enkelt inte finns någon som vill bo där.

Det råder ingen generell bostadsbrist i Sverige, bara på vissa platser.
Rent skitsnack som motbevisas med källor här. Exmpelvis ""Förslag till statens budget för 2014" angav att bostadsutbudet behövde öka med 102 000–163 000 bostäder i de regioner där det fanns bostadsbrist, medan utbudet kunde minska med 7 000–10 000 bostäder i de regioner där det finns bostadsöverskott. Nettobristen för hela landet var på 92 000–156 000 bostäder."
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_boende#Tilltagande_bostadsbrist

Detta är generell bostadsbrist i hela landet förutom i några enstaka avflyttningskommuner.

Se även sektionen "Bostadsbristen och den ekonomiska tillväxten"
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_boende#Bostadsbristen_och_den_ekono miska_tillv.C3.A4xten
Senast redigerad av Intelligenskvot 2014-01-31 kl. 12:14.
Citera
2014-01-31, 12:21
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
"De som kommer hit har inga andra inkomster än bidrag"... Hur stor del av invandringen är bidragsberoende?
Bland dagens analfabeter och andra lågutbildade som vi tar in? Här är resultatet efter att ha gått två år i regeringens etableringsprogram som just skulle se till att nyanlända invandrare började arbeta:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5541251

Så det blir svenskarnas uppdrag att betala nya bostäder och bostadskostnaderna för i princip hela denna grupp (vilket man redan gjort i de två år "etableringsprogrammet" pågick + den ofta långa asylansökningsperioden med överklaganden innan dess...).
Citera
2014-01-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
Rent skitsnack som motbevisas med källor här. Exmpelvis ""Förslag till statens budget för 2014" angav att bostadsutbudet behövde öka med 102 000–163 000 bostäder i de regioner där det fanns bostadsbrist, medan utbudet kunde minska med 7 000–10 000 bostäder i de regioner där det finns bostadsöverskott. Nettobristen för hela landet var på 92 000–156 000 bostäder."

Detta är generell bostadsbrist i hela landet förutom i några enstaka avflyttningskommuner.

Se även sektionen "Bostadsbristen och den ekonomiska tillväxten"
http://sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_boende#Bostadsbristen_och_den_ekono miska_tillv.C3.A4xten
Det är fruktansvärt fascinerande att du säger att det jag skrev var skitsnack, bara för att sedan upprepa det jag skrev. Är du verkligen så dum i huvudet?
Citera
2014-01-31, 12:24
Medlem
Citat:
Bland dagens analfabeter och andra lågutbildade som vi tar in? Här är resultatet efter att ha gått två år i regeringens etableringsprogram som just skulle se till att nyanlända invandrare började arbeta:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5541251

Så det blir svenskarnas uppdrag att betala nya bostäder och bostadskostnaderna för i princip hela denna grupp (vilket man redan gjort i de två år "etableringsprogrammet" pågick + den ofta långa asylansökningsperioden med överklaganden innan dess...).
Jag tycker det är kul att du försöker, men du lyckades inte ens nästan besvara frågan.
Citera
2014-01-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolifer
Försökt hyra en lägenhet i stockholm(tunnelbaneavstånd) senaste tiden ?
Är Stockholm Sverige?
Citera
2014-01-31, 12:25
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Det är fruktansvärt fascinerande att du säger att det jag skrev var skitsnack, bara för att sedan upprepa det jag skrev. Är du verkligen så dum i huvudet?
År du så dum som du verkar? Bara för att man kan hitta någon enstaka kommun med bostadsöverskott så motbevisar inte detta en allmän bostadsbrist.
Citera
2014-01-31, 12:29
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Jag tycker det är kul att du försöker, men du lyckades inte ens nästan besvara frågan.
Eftersom du inte orkar läsa länken så kan jag meddela att bara 3% av invandrarna hade fått ett riktigt arbete trots att man gått igenom ett tvåårigt program som just skulle se till att invandrarna fick arbeten.

Detta är dagerns invandrare... Vilken arbetsgrad invandrare i allmänhet har är ointressant eftersom dessa inkluderar en mängd finländare och andra högutbildade europeiska grupper som inte är representativa för de utomeuropeiska analfabeter och lågutbildade vi tar in idag.

Självklart blir det svenskarnas uppgift att betala denna grupps bostadskostnader och kostnaderna för nya bostäder.
Senast redigerad av Intelligenskvot 2014-01-31 kl. 12:34.
Citera
2014-01-31, 12:38
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
Är Stockholm Sverige?
Nu är det bostadsbrist i alla städer i Sverige och inte bara Stockholm. 6,5-7 års väntetid i Gällivare i Norrland med mindre än 10 000 invånare osv:
Citera
2014-01-31, 12:53
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Det kommunala bostadsbolaget där jag bor har en del mycket fina lägenheter att hyra till bra priser. Men nästan ingen lever upp till deras krav: fast inkomst som är pension eller fast anställning, fina referenser, helst rök och djurfri och definitivt inga betalningsanmärkningar. Svårt att klara de kraven i en stad med hög arbetslöshet. För svenskar givetvis.
Några privata värdar har lika höga krav.
Men ändå tar lägenheterna snabbt slut. Gamlingar flyttar hit för att leva i en lugnare stad. Flyktingar lyckas alltid tvinga till sig bostäder fast de inte uppfyller ett enda krav.
En privat värd som har lägre krav har lång kö till sina lägenheter. Då accepterar han ändå inte folk som lever på soc.
Visst är det bostadsbrist tycker jag.
Det finns en hel del hemlösa svenskar här nu. De uppfyller inte kraven.
Det är så grymt mot de svenskar som inte "duger", hemskt grymt tycker jag.
Citera
2014-01-31, 12:57
Medlem
Citat:
År du så dum som du verkar? Bara för att man kan hitta någon enstaka kommun med bostadsöverskott så motbevisar inte detta en allmän bostadsbrist.
Du skriver att det är ett nettounderskott på 92 000-156 000 bostäder. 110 000 av dessa saknas i Stockholm enligt din länk. Vad drar du för slutsats av det?

Du segmenterar marknaden respektive tittar på marknaden i sin helhet när det passar dig, för att kunna vinkla det som du tycker att det ska vinklas. Det är intellektuellt ohederligt, och det är pinsamt uppenbart att du är fullständigt ointresserad av bostadsbristen, utan enbart intresserad av att svartmåla gruppen invandrare.
Citera
2014-01-31, 12:58
Medlem
Citat:
Eftersom du inte orkar läsa länken så kan jag meddela att bara 3% av invandrarna hade fått ett riktigt arbete trots att man gått igenom ett tvåårigt program som just skulle se till att invandrarna fick arbeten.

Detta är dagerns invandrare... Vilken arbetsgrad invandrare i allmänhet har är ointressant eftersom dessa inkluderar en mängd finländare och andra högutbildade europeiska grupper som inte är representativa för de utomeuropeiska analfabeter och lågutbildade vi tar in idag.

Självklart blir det svenskarnas uppgift att betala denna grupps bostadskostnader och kostnaderna för nya bostäder.
Jodå, jag läste länken. Den besvarade inte min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in