2014-01-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Faktiskt intressant tanke detta. Som jag såg var det end 1 prick som inte stämde överens, men det kan ha varit ritat annorlunda. Håller med dig, detta med teknik är inte din grej och upplösningen var ehum i upplösningstillstånd. Trots det förstod jag vad du menade med sigill/märke och att han satt dit efter hennes död. Kan KJ verkligen varit så klurig? En ny tanke. Uppfriskande i denna upprepningarnas egna tråd no 1. Förresten, personligen kallar jag sigill för signatur. Förlåt, ska inte göra narr av dig men du bjöd in till det.
Vissa små troll är förbannat nedvärderande och ska göra allt för att trampa på andra, thats Life... De e lugnt hörredudu, jag bryr mig inte.
Ja alltså, ideerna över hur saker gick till och varför finns i överflöd, sen får man tänka på om det är realistiskt eller inte. Men INGET i detta fall är realistiskt enligt mig. Precis vad som helst kan vara möjligt. Jodå, han är nog allt en liten kluring denne unge Commandern...
Citera
2014-01-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag är inte helt säker, men jag tror att bilden föreställer ett brittiskt neofolk-band (skumt som fan) vid namn "Death in june".

Kombinationen tyska kamoflageöverdragskläder från andra världskriget + dolkar + masker är något av ett signum för bandet - eller snarare dess frontfigur.

Vill också minnas att Slangen själv bekräftade detta när han ville tillbakavisa påståendet att fotona på hemsidan var några som han själv hade tagit och lagt upp.
På det viset, ja jag tycker den är väldigt obehaglig, tack för den upplysningen
Citera
2014-01-30, 22:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Alltså nej. Den naturliga vägen från Kvantum till Coop är inte förbi Uggleg utan Lulev. F ö tveksam till om penslar finns på Kvantum. Däremot (egen spekulation) kanske han svängde förbi Dollar Store (då hans mobil var mastad på Garnisonsg) för att upptäcka att det var stängt? De har ett stort utbud av penslar.
Inte om han parkerade på östra sidan av Kvantum.
Citera
2014-01-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte om han parkerade på östra sidan av Kvantum.

Jag är inte helt säker vilken sida du refererar till men framsidan och sidan till höger om butiken är parkering för kund. I samma byggnad ligger en hamburgerrestaurang som har del i parkeringen på framsidan men även på vänster sida om byggnaden. Det blir onödigt långt att gå om du parkerar där och ska in i butiken varvid det inte görs. Baksidan är lastzon och således är parkering förbjuden. Till den upplåtna parkeringen ansluter Lulev. Alltså nej. Lulev är det naturliga. Han hade knappast tagit Uggleg och riskerat konfrontation om hon hade varit utanför huset om han nu hade varit så motiverad till hennes försvinnande som du tillstår.
Citera
2014-01-30, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Jag är inte helt säker vilken sida du refererar till men framsidan och sidan till höger om butiken är parkering för kund. I samma byggnad ligger en hamburgerrestaurang som har del i parkeringen på framsidan men även på vänster sida om byggnaden. Det blir onödigt långt att gå om du parkerar där och ska in i butiken varvid det inte görs. Baksidan är lastzon och således är parkering förbjuden. Till den upplåtna parkeringen ansluter Lulev. Alltså nej. Lulev är det naturliga. Han hade knappast tagit Uggleg och riskerat konfrontation om hon hade varit utanför huset om han nu hade varit så motiverad till hennes försvinnande som du tillstår.
Han kan ha kört Ugglegatan iaf för att försäkra sig om att det var rätt bil.
Citera
2014-01-30, 22:28
Medlem
ballobass avatar
Har nu läste ännu mer i fup, kan fan inte hitta någonstans där de återskapat de raderade sms från VB till MB den 4 maj, hittar alla andra återskapade från KJ och VB men inte dessa.
Noterbart är att när de kollar MB telefon så skriver de att det finns inga sms av värde att återskapa, alltså varför inte det ? De som skickades till han den 4 maj måste ju ha väldig betydelse med tanke han sa i förhör att citat:

Micke kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. Micke
kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp, Det första SMS kommer inte Micke
ihåg. Det andra var ngt om att Ploy var upprörd över ngt. Micke kommer inte ihåg vad det var
som Ploy var upprörd över. Micke förklarar att han har ett synfel och när han läser
SMStexten så har han svårt att läsa ut Ö;Å eller Ä. Han kan inte förstora texten på sin mobil.
Micke var även stressad och tyckte inte att han hann svara på Ploys SMS. Micke vill
förtydliga i att när Ploy skrev att hon var upprörd så skriver hon även "kan vi prata". Micke
tror att det är 4-5 SMS från Ploy under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av
dessa var samma och texten var "svara, svara
Citera
2014-01-30, 22:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Har nu läste ännu mer i fup, kan fan inte hitta någonstans där de återskapat de raderade sms från VB till MB den 4 maj, hittar alla andra återskapade från KJ och VB men inte dessa.
Noterbart är att när de kollar MB telefon så skriver de att det finns inga sms av värde att återskapa, alltså varför inte det ? De som skickades till han den 4 maj måste ju ha väldig betydelse med tanke han sa i förhör att citat:

Micke kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. Micke
kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp, Det första SMS kommer inte Micke
ihåg. Det andra var ngt om att Ploy var upprörd över ngt. Micke kommer inte ihåg vad det var
som Ploy var upprörd över. Micke förklarar att han har ett synfel och när han läser
SMStexten så har han svårt att läsa ut Ö;Å eller Ä. Han kan inte förstora texten på sin mobil.
Micke var även stressad och tyckte inte att han hann svara på Ploys SMS. Micke vill
förtydliga i att när Ploy skrev att hon var upprörd så skriver hon även "kan vi prata". Micke
tror att det är 4-5 SMS från Ploy under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av
SMS 4 maj var raderade och gick inte att återskapa. Hur det kan ha gått till är beskrivet i tråden.
Citera
2014-01-30, 22:32
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SMS 4 maj var raderade och gick inte att återskapa. Hur det kan ha gått till är beskrivet i tråden.

skiter i vad det står i tråden visa mig i fupen var det står så??

citat: sidan 953 i fup:

Raderade SMS i Micael Bergs mobiltelefon.
Uppgift
Jag har läst igenom de SMS som återskapats. Slutrapporten överenstämmer med
förhandsbeskedet.
De SMS som återskapats handlar om Micaels roll i karateklubben och hans arbete.
Det finns SMS som handlar om vilken typ av kniv som är bäst när man filèar fisk.
Det har inte återskapapts något SMS mellan Micael Berg och Vatchareeya Bangsuan.
De återskapade SMS:en har inget intresse i utredningen.
Citera
2014-01-30, 22:37
Medlem
Citat:

Sök på 953. Vad MB säger ang smsen är förövrigt inte det minsta trovärdigt med tanke på allt annat han ljugit om.
Citera
2014-01-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z3ndium
Var relationen verkligen den att AN ställde ultimatum?

Om hon glappade för mycket så åkte hon på stryk, vad skulle hända om hon började ställa ultimatum?
Misshandlade (kvinnor) tycks ofta stanna kvar i osunda relationer. Här fanns dessutom andra faktorer i spel som makt och pengar. Däremot så kände hon garanterat till eller hade åtminstone starka misstankar om att MB fortfarande skjutsade hem folk med gylfen öppen.

Misshandlade han någon gång VB? Det finns personer i FUP som berättar att VB kände sig hotad och rädd för MB.
Citera
2014-01-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men trots allt utdelades det 4 dödliga rygghugg och ett av huggen i bröstet var av kärringaktig karaktär med en kort sårkanal som ej passerade genom underliggande muskulatur.

AN dödar?

MB styckar?
Citera
2014-01-30, 22:43
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
skiter i vad det står i tråden visa mig i fupen var det står så??

citat: sidan 953 i fup:

Raderade SMS i Micael Bergs mobiltelefon.
Uppgift
Jag har läst igenom de SMS som återskapats. Slutrapporten överenstämmer med
förhandsbeskedet.
De SMS som återskapats handlar om Micaels roll i karateklubben och hans arbete.
Det finns SMS som handlar om vilken typ av kniv som är bäst när man filèar fisk.
Det har inte återskapapts något SMS mellan Micael Berg och Vatchareeya Bangsuan.
De återskapade SMS:en har inget intresse i utredningen.

Jag är osäker på vad du är ute efter, men som Quarrel skrev har det inte gått att återskapa sms:n mellan VB och MB. Ingen (om vi utesluter att MB döljer nåt) vet vad de skrev till varandra. Det är ett stort problem för det här fallet och en stark anledning till alla spekulationer kring karatetränaren. Om jag förstått rätt (rätta mig om jag har fel den som kan) finns det fortfarande möjligheter att återskapa dem, men det är en stor affär som inte ansetts nödvändig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in