2014-01-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Anledningen torde vara att poliser har lägre intelligens än genomsnittet i övrig befolkning. (Detta är undersökt och konstaterat). Jag kan inte heller släppa AN och MB. Känns som det ligger stora jävla hundar begravda i detta fall.

Håller med dig, de har garanterat mycket att dölja- kan inte heller släppa de.
Det finns ingenting som tyder på att det inte är inblandade och de är fortfarande högaktuella i fallet.
Citera
2014-01-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag är osäker på vad du är ute efter, men som Quarrel skrev har det inte gått att återskapa sms:n mellan VB och MB. Ingen (om vi utesluter att MB döljer nåt) vet vad de skrev till varandra. Det är ett stort problem för det här fallet och en stark anledning till alla spekulationer kring karatetränaren. Om jag förstått rätt (rätta mig om jag har fel den som kan) finns det fortfarande möjligheter att återskapa dem, men det är en stor affär som inte ansetts nödvändig.

Hoppas att du har rätt. Om en som eventuellt är oskyldig riskerar att bli dömd är det väl definitivt, minst sagt, NÖDVÄNDIGT att återskapa dem om det nu går?
Citera
2014-01-30, 22:54
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Håller med dig, de har garanterat mycket att dölja- kan inte heller släppa de.
Det finns ingenting som tyder på att det inte är inblandade och de är fortfarande högaktuella i fallet.
Det finns ingenting som tyder på att dom är inblandade snarare, annat än fåniga långt ifrån sannolika teorier. sen tar man fram dessa teorier som att det vore det mest sannolika utan att ens förstå vad en sannolikhet är.
Citera
2014-01-30, 22:56
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan ha kört Ugglegatan iaf för att försäkra sig om att det var rätt bil.
Fast "rätt bil" borde väl vara den som KJ skulle ha tillgång till senare på kvällen, inte nödvändigtvis den han använde för att hämta upp VB.

Om MB planerat att sätta dit KJ, och fått ut uppgifterna från bilregistret på något halvmagiskt sätt, eftersom man inte ser vem som äger bilen direkt på websidan. (Rätt mig om jag har fel.) Varför kolla upp vilken bil VB hämtas i? Varför åka förbi och riskera att bli upptäckt? "Oh, titta, där kör min karatetränare förbi." Och vad spelar det för roll? Allt hade fallit om KJ, t ex, lånat ut sin bil efter han hämtat VB.

Alternativteorier i all ära...men lite mer genomtänkta får dom gärna vara.
Citera
2014-01-30, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Sök på 953. Vad MB säger ang smsen är förövrigt inte det minsta trovärdigt med tanke på allt annat han ljugit om.

Oavsett vilket, MB säger att han brukade sms:a att han jobbar när han inte ville snattra med VB, men han borde normalt sett iaf läsa vad sms:en innehåller innan han svarar. Han är säkert lika nyfiken som alla andra som äger en mobiltelefon. Han mindes alltså att det stod svara, svara upprepade gånger, men läste inte övriga sms och förstod varför han skulle svara, nej, det är mest struntprat från MB sida tror jag. Han vet mycket väl vad sms:en hade för lydelse, nämligen att VB var i fara, och den svartsjuke frun undrade såklart också vem som sms:ade ett antal gånger till mannen, hon förstod att det var ett pök, krävde att få läsa, och även AN förstod att VB var i fara, därför skrev hon, kanske INTE vid liv, det här tror jag är sanningen.

Jag har skrivit det tidigare, och hur skulle rubrikerna se ut på löpen om det här blev känt?

KARATEPROFIL

i

BODEN

kunde förhindra

MORD

och

STYCKNING!
Citera
2014-01-30, 22:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Fast "rätt bil" borde väl vara den som KJ skulle ha tillgång till senare på kvällen, inte nödvändigtvis den han använde för att hämta upp VB.

Om MB planerat att sätta dit KJ, och fått ut uppgifterna från bilregistret på något halvmagiskt sätt, eftersom man inte ser vem som äger bilen direkt på websidan. (Rätt mig om jag har fel.) Varför kolla upp vilken bil VB hämtas i? Varför åka förbi och riskera att bli upptäckt? "Oh, titta, där kör min karatetränare förbi." Och vad spelar det för roll? Allt hade fallit om KJ, t ex, lånat ut sin bil efter han hämtat VB.

Om KJ hade lånat ut sin bil hade planteringen i bilen fallit, ja. Men hur sannolikt var det? Han planerade att skjutsa hem VB.
Citera
2014-01-30, 23:00
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag är osäker på vad du är ute efter, men som Quarrel skrev har det inte gått att återskapa sms:n mellan VB och MB. Ingen (om vi utesluter att MB döljer nåt) vet vad de skrev till varandra. Det är ett stort problem för det här fallet och en stark anledning till alla spekulationer kring karatetränaren. Om jag förstått rätt (rätta mig om jag har fel den som kan) finns det fortfarande möjligheter att återskapa dem, men det är en stor affär som inte ansetts nödvändig.
Om jag förstod IBAS rätt så är datat borta för alltid, men dom erbjöd sig att göra en större utredning för att se "hur" det hade rensats.
Citera
2014-01-30, 23:05
Moderator
OYs avatar
Citat:

Flutter, du har så rätt, det fetade. Jag förstår inte varför Quarrel inte tar det i beaktande när hen säger att MB kan ha kollat bilen en andra gång, en gång genom att vara på den plats som KJ hämtar upp VB, och en gång via internet(slagningarna som beskrivs i FUP, jag förmodar att det är det som avses med den andra gången?)
Citera
2014-01-30, 23:06
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Om KJ hade lånat ut sin bil hade planteringen i bilen fallit, ja. Men hur sannolikt var det? Han planerade att skjutsa hem VB.
Hur sannolikt? Jämfört med andra teorier som folk häver ur sig i tråden? Det skulle inte vara orimligt att han gjorde det. Helt klart så är det inte omöjligt.

Oavsett så skulle det vara en stor risk för MB att åka förbi. Ville han prompt kolla upp bilen kunde han göra det senare. Tror inte datahackern, mästerkocken, karatemästaren, ûbercharmören och kriminalgeniet MB skulle göra ett sånt korkat misstag när han planerat allt annat så perfekt.
Citera
2014-01-30, 23:10
Medlem
findays avatar
Citat:
Så du menar att det på något sätt är en stor sannolikhet att MB spionerade på upphämtningen av VB, Visste han ens om att hon skulle bli upphämtad och exakt vilken tid och var, finns det något tecken på det?
Citera
2014-01-30, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur sannolikt? Jämfört med andra teorier som folk häver ur sig i tråden? Det skulle inte vara orimligt att han gjorde det. Helt klart så är det inte omöjligt.

Oavsett så skulle det vara en stor risk för MB att åka förbi. Ville han prompt kolla upp bilen kunde han göra det senare. Tror inte datahackern, mästerkocken, karatemästaren, ûbercharmören och kriminalgeniet MB skulle göra ett sånt korkat misstag när han planerat allt annat så perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av finday
Så du menar att det på något sätt är en stor sannolikhet att MB spionerade på upphämtningen av VB, Visste han ens om att hon skulle bli upphämtad och exakt vilken tid och var, finns det något tecken på det?
Eller så var det tvärtom, han såg mötet och planerade efter det.
Citera
2014-01-30, 23:48
Medlem
raveniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Oavsett vilket, MB säger att han brukade sms:a att han jobbar när han inte ville snattra med VB, men han borde normalt sett iaf läsa vad sms:en innehåller innan han svarar. Han är säkert lika nyfiken som alla andra som äger en mobiltelefon. Han mindes alltså att det stod svara, svara upprepade gånger, men läste inte övriga sms och förstod varför han skulle svara, nej, det är mest struntprat från MB sida tror jag. Han vet mycket väl vad sms:en hade för lydelse, nämligen att VB var i fara, och den svartsjuke frun undrade såklart också vem som sms:ade ett antal gånger till mannen, hon förstod att det var ett pök, krävde att få läsa, och även AN förstod att VB var i fara, därför skrev hon, kanske INTE vid liv, det här tror jag är sanningen.

Jag har skrivit det tidigare, och hur skulle rubrikerna se ut på löpen om det här blev känt?

KARATEPROFIL

i

BODEN

kunde förhindra

MORD

och

STYCKNING!
Här är du mycket nära sanningen, tror jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in