2013-12-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Jo, fast det var inte den delen jag reagerade på. Det var "Vid Erase flyttas data till ny plats...", kan iofs bara vara att dom uttryckt sig knepigt.

Där är jag med dig. En inte helt glasklar formulering. Men om man läser resten fattar man ändå vad de syftar på. Vill bara återigen säga att i stort är jag överens med dig i din beskrivning, som f ö stämmer väl med IBAS-rapporten.

Over and out
Citera
2013-12-09, 22:49
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, men nu behöver man ju inte vara professor kalkyl för att lista ut vad som körs vid en "Master reset".
Hm. Vad körs vid en master reset? Menar inte det som en dum fråga utan jag är på allvarligt nyfiken på vad telefonen gör med nand-minnet vid en reset.
Citera
2013-12-09, 22:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det är inte omöjligt. Även om de hörda skriken mycket väl kan ha kommit från "Charlies änglar", 15 minuter in i filmen. Den skäggige i fönstret kan ha varit KJ själv, han talar i förhöret om att han stängde fönstret senare under kvällen. Vid den tiden ska han ha haft skäggväxt.

Tror heller inte på KJ:s förmåga att ta ut sin manliga kamrat ur sammanhanget när han redogör för kvällens förlopp, det skulle bli alltför invecklat för honom att hålla reda på och framför allt minnas vad han sagt och vad han inte har sagt.

Jag har en övertygelse om att hon lämnade lägenheten levande och oskadd. Vilken tid ? 19.55, 20.55...Vilket av de tecknade programmen har de tittat på ? Enligt Fb gillade hon Simpsons. Därifrån har hon också skrivit sitt sista inlägg; 16.42.

Problemet är att ingen har sett Vatchareeya komma till KJ:s bostad och ingen har sett henne lämna den ..
Citera
2013-12-09, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiawhata
Du verkar hysa en större tilltro till Caroline Holmberg än Bo Forsberg om jag förstått dig rätt?

Även Holmberg har ju uttryckt sig på liknande sätt som Forsberg angående deras klients skuld?

– Jag är helt övertygad om att vår klient är oskyldig, säger Carolina Holmberg.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/forsvaret-aklagarna-har-bara-spekulerat-8022145.aspx

Min fråga lyder: Varför det?

Du har förstått mig helt rätt, Carolina Holmberg säger samma sak, men ändå inte.
CH uttalar sig som en advokat "brukar", utan att uttrycka sig känslomässigt eller bli privat.
Och just i denna mening du valde att citera ur NSD väljer Carolina orden vår klient.
Redan där ser man skillnaden på BF och CH.

Forssberg däremot har i ett flertal artiklar i media uttalat sig om sin klients oskuld men
nästan varje gång i dessa artiklar har han poängterat att KJ och han har en kemi dem emellan,
det är helt ointressant huruvida en advokat och dennes klient funnit varann.

Ifall nu BF inte skulle citeras korrekt av journalisterna så visar faktiskt Forssberg tydligt i TV
vad han känner för KJ, det är inte professionellt i mina ögon och i detta fall tror jag faktiskt
KJ förlorat en hel del på att välja att behålla Forssberg. Jag har tidigare skrivit och önskat att KJ:s
pappa borde försökt byta ut godmanskapet och istället bli förmyndare åt sin son eftersom
jag inte tycker att KJ kan bevaka sin rätt på ett "förståndigt" sätt.

https://www.flashback.org/sp45448104.

Jag ser som sagt var fram emot RPU:n. Efter att ha läst förhören med KJ så anser jag
absolut inte att han är kapabel att ta hand om sig själv.
Citera
2013-12-09, 23:01
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Det är inte omöjligt. Även om de hörda skriken mycket väl kan ha kommit från "Charlies änglar", 15 minuter in i filmen. Den skäggige i fönstret kan ha varit KJ själv, han talar i förhöret om att han stängde fönstret senare under kvällen. Vid den tiden ska han ha haft skäggväxt.

Tror heller inte på KJ:s förmåga att ta ut sin manliga kamrat ur sammanhanget när han redogör för kvällens förlopp, det skulle bli alltför invecklat för honom att hålla reda på och framför allt minnas vad han sagt och vad han inte har sagt.

Jag har en övertygelse om att hon lämnade lägenheten levande och oskadd. Vilken tid ? 19.55, 20.55...Vilket av de tecknade programmen har de tittat på ? Enligt Fb gillade hon Simpsons. Därifrån har hon också skrivit sitt sista inlägg; 16.42.

Utan att svara på MB:s sms runt 19.40, don't think so.
VB var död antingen i anslutning/strax efter det misslyckade 112-samtalet, eller allra senast mellan VB:s senaste sms till MB och MB:s senaste sms den 4:e.
Citera
2013-12-09, 23:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Problemet är att ingen har sett Vatchareeya komma till KJ:s bostad och ingen har sett henne lämna den ..

Den mörkhåriga person i bilen som grannen iakttog. Han släpper av henne och åker iväg och parkerar bilen.

KJ hade balkongdörren öppen under kvällen , TV och röster hördes.

Hon iakttogs ev på Lejonbacksvägen.
Citera
2013-12-09, 23:10
Moderator
OYs avatar
KJ har enligt minst en kompis som deltog i söken med honom vid tillfälle berättat att VB hade ett ärende till Sävast aktuell kväll.

Jag tror att KJ har hängt med i tråden och tagit till sig att vi ganska tidigt intresserade oss för MB och AN, och det har han sedan utnyttjat för att så att säga rikta misstankarna mot MB, spunnit vidare på trådens intresse och misstänksamhet angående MB och AN.

I förhör har KJ även nämnt MB som tänkbar GM om jag inte minns fel?

Han drog med sig sina polare på nattligt eftersök vid Åberget/Sävast området, KJ misstanke var att VB skulle besöka MB såklart, han ville att alla skulle tro så, helt övertygad.

Kroppsdelarna skulle hittas på en plats som KJ har anknytning till, han själv skulle inte vara så korkad så att han dumpade kroppsdelarna på en sådan plats, det ville han att vi skulle tro, blodet i bilen är planterat, kanske även tejprullen, så tänkte han, det var hans plan. Men han missade att MB inte kunde känna till vilka platser som KJ har anknytning till, det var ett av hans misstag, platsen är fel vald om MB ska misstänkas vara GM.

KJ var svartsjuk nåt så inihelvete den där kvällen, han fick reda på att VB sms:ade med MB och slet åt sig mobilen, såg en mängd konversationer och flippade ur, VB försöker ringa 112, därefter sansar sig KJ, lugnar VB och smider samtidigt en plan, lurar VB att följa med ut, kanske för skjuts till MB eller hem, kanske mot Sävast, MB skulle bli syndabocken.

Kanske erbjöd sig KJ att köra VB till Sävast, det är inte otänkbart, de kom inte längre än till bilen och där slog han ner VB och slängde in i bagageutrymmet, masten tappar signalstyrka från mobilen under några minuter, t ex. den tid det tar för att köra till området kring Åberget, sedan ut och drar batteriet på VB mobil, kastar i Älven? Ut med VB, mördar henne och gömmer tillfälligt. Hem till föräldrarnas bostad för att hämta lite hjälpmedel, tillbaks och emballerar kroppen, lastar in, kör till en annan plats och dumpar liket, styckningen sker efter några dagars planerande, därefter en slutgiltig dumpning.

Tror att det här ligger ganska nära sanningen, såga gärna det som inte kan stämma.
Citera
2013-12-09, 23:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Den mörkhåriga person i bilen som grannen iakttog. Han släpper av henne och åker iväg och parkerar bilen.

Vem skulle den mörkhåriga personen vara, menar du ?
Citera
2013-12-09, 23:14
Medlem
Reviewss avatar
Jag har en fråga om VB:s basstationsuppkoppling den 4 e maj: hon mottar alt skickar ett meddelande 17.06 - till vem ? Kan inte hitta att ngn konversation skett mellan MB och VB vid den tidpunkten.
Citera
2013-12-09, 23:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vem skulle den mörkhåriga personen vara, menar du ?

VB
Citera
2013-12-09, 23:19
Moderator
OYs avatar
Citat:

Kan du förklara varför KJ skulle köra fram VB till trapphuset för att sedan köra och parkera bilen för att sedan gå ensam upp till lägenheten? Det är för fan inte färdtjänst vi snackar om, dessutom, de hade inte träffats på ett tag, då brukar man väl gå tillsammans en så kort sträcka som från bilen till trapphuset, om inte annat för att småprata lite?

Jag kan tänka mig endast två anledningar till att man kör en normalt gående person fram till dörren i just det här fallet, personen vill inte bli sedd, eller så ville KJ skyla att han fick besök av en transa.

Vet vi ens den exakta tidpunkten för den här händelsen, och är det otänkbart att VB faktiskt åkte med till parkeringen och att de gick gemensamt till KJ bostad, ingen såg KJ efter det att han körde upp till parkeringen, då är det väl inte otänkbart att ingen heller såg VB?
Citera
2013-12-09, 23:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

[...]

Jag ser som sagt var fram emot RPU:n. Efter att ha läst förhören med KJ så anser jag
absolut inte att han är kapabel att ta hand om sig själv.

Det är naturligtvis det intrycket KJ vill ge inför kommande straffutmätning ..

Edit: Blir mycket intressant att se vilken information advokat Forssberg ruvar på. Det måste vara information av betydelse för målet och för hans klient, annars lär Forssbergs anseende som advokat bli skamfilat och devalverat. Det måste vara någonting som faktiskt förändrar spelplanen, inte något som Forssberg hoppas kommer att göra det. Jag tror att övriga inblandade känner befogad oro över vad Forssberg kan komma att informera hovrätten om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in