Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag tror att MB insett det lönlösa i att försöka "tala Vatchareeya tillrätta" och jag tror inte att Berg med någon framgång lyckades tala sig själv tillrätta heller, därtill utgjorde VB en alltför stor sexuell lockelse vilket innebar att situationen för paret MB/AN blev ohållbar och att man till slut tvingades vidta andra åtgärder för att hålla ihop familjen. Nej, Vatchareeya var inte mottaglig för argument och det blev olycka. Tror jag. Som jag skrev i ett tidigare inlägg tror jag det ligger enorm tragik i det här fallet - och med alla mänskliga svagheter blottlagda.
Jag köper inte det där att det inte fanns andra metoder än mord. Hade MB gått till polisen hade VB garanterat slutat uppvaktningen.
Följande alternativ fanns:
1 VB i livet: värsta scenario skilsmässa
2 Mörda/anstifta till mord: värsta scenario: livstid i fängelse, skilsmässa, förlust av företag, otroheten avslöjad för hela Sverige via Flashback.
Att begå mord/anstifta till mord är ingen bagatell. Hur kan man vara garanterad att inte bli avslöjad?
De allra flesta morden i Sverige löses av polisen. Själv skulle jag aldrig valt alternativ 2. Om MB är vid sina sinnens fulla bruk kan jag inte för allt i världen inte förstå hur han kan välja alternativ 2.