2014-01-30, 21:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
MBoudine, har du något emot fakta.

Nu är fakta att vid t.ex. villabrand (möblerad) så är brandtemperaturen mellan 400-600 grader C. Innehåller villan rikligt med brännbart materiel och syre tillgången god så är det sannolikt att den går upp mot 600 grader.
Byggnaden som avses har endast, golv, tak, väggar utan isolering i två våningar, där brinner det fort och brandtemperaturen lär knappast överstiga 500 grader.

Vid kremering av en kropp så är normaltemperatur ca 800 grader med lite olika metoder, när kremeringen är s.a.s. klar efter ca 80 minuter beroende på ugn så är skelettdelar kvar, dessa tas ut för att malas ner till stoft som då kan sättas ner i en urna.

Därmed kan jag med stor visshet säga att ett offer efter en brand kan både hittas och identifieras med dagens DNA metoder, så ditt babblande om det perfekta brottet med nedbrunnet "gula huset" är bara tråd dynga.

Du skall få en länk som kan vara av värde att läsa:

http://pure.ltu.se/portal/sv/studentthesis/enkel-berakningsmodell-av-brandtemperatur(0a4026dc-61eb-4a0b-ba75-397f8bd13faa).html

Efter en brand av beskrivet slag, boostad med diesel och bensin och med VB:s huvud vilande på ett gammalt bildäck, en brand som pågått i kanske ett dygn innan brandteknikerna kunnat närma sig kolhögen beroende på den intensiva hettan som utvecklats och som avklingar relativt långsamt hade resulterat blivit att det inte med säkerhet gått att identifiera Vatchareeya, och det hade definitivt inte varit möjligt att fastställa dödsorsaken. Vilket naturligtvis varit det viktigaste. Så jag är ledsen ToZon, jag köper inte det påståendet.
Citera
2014-01-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är det din bedömning av förhören med henne att det är sannolikt att hon spelar och ljuger poliserna rätt upp i ansiktet när hon säger att hon inte kände till att deras relation fortsatt eller vidden av den och alla känslor (ilska, sorg etc) hon känt när Micke (enligt förhöret) kom hem och berättade detta för henne efter att han varit på det andra förhöret hos polisen?

Om jag inte är helt ute och cyklar så var det AN som uppgav för MB att nu har jag sagt sanningen om dig och VB (efter hennes förhör) så nu måste du erkänna det också. Vilket han också gör dagen efter, vid förhör två. Det var inget nyhet för AN som hade haft koll på Facebook sedan före jul och hade följt deras konversation.
Citera
2014-01-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Huggen i ryggen tycker jag verkar lite kärringaktiga. Någon utagerar sin svartsjuka.

Rätt så omfattande verktygsuppsättning också. En eller två splitsnålar, ytterligare stickverktyg, yxa och såg.
En riktig kampsportare måste väl känna till människans ömma punkter. Det ska räcka med ett slag på rätt ställe för att döda utan blodspillan.

Men trots allt utdelades det 4 dödliga rygghugg och ett av huggen i bröstet var av kärringaktig karaktär med en kort sårkanal som ej passerade genom underliggande muskulatur.
Citera
2014-01-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Colorama har öppet till 18.00 vardagar. http://colorama.se/boden/butik

Intressanta inlägg du själv postar... du fick med både felaktig fakta och noll substans i samma inlägg.

4 maj var en lördag. Alltså stängt vid tidpunkten för penselköp.
Senast redigerad av Tangera 2014-01-30 kl. 21:36. Anledning: För lite fakta
Citera
2014-01-30, 21:40
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte är helt ute och cyklar så var det AN som uppgav för MB att nu har jag sagt sanningen om dig och VB (efter hennes förhör) så nu måste du erkänna det också. Vilket han också gör dagen efter, vid förhör två. Det var inget nyhet för AN som hade haft koll på Facebook sedan före jul och hade följt deras konversation.

Nej nu skapar du trådsanningar igen.

MB:s andra förhör var före förhöret med AN.
VB:s och MB:s facebook konversation är via PM. Går inte att läsa om man inte har MB:s login.
Det hVB skrev på Karateklubbens facebook kunde AN troligen läsa om det är en öppen grupp eller om AN är medlem i gruppen.
Senast redigerad av Mack-Bolan 2014-01-30 kl. 21:47.
Citera
2014-01-30, 21:43
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
4 maj var en lördag. Alltså stängt vid tidpunkten för penselköp.

Tack Tangera , funderade just på om det inte var en Lördag det handlade om.
Då svammlar Zero vidare.
Citera
2014-01-30, 21:47
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du ser inget misstänkt alls i att MB handlade på en plats och reste till en annan plats och handlade annat som han kunde ha köpt på första platsen, och på vägen däremellan var i tid och rum på VB:s och KJ:s mötesplats?

Nja hurså. Vad skulle han hinna på de 11-13 minuterna?
Hade varit mer misstänkt om han nekat att han var där och om han kunde bindas till plats och tidpunkt via bankkort etc.
Citera
2014-01-30, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Nja hurså. Vad skulle han hinna på de 11-13 minuterna?
Hade varit mer misstänkt om han nekat att han var där och om han kunde bindas till plats och tidpunkt via bankkort etc.
Jag trodde det redan stod i tråden.
Citat:
Annars så går vägen från Kvantums östra parkering till COOP förbi just VB:s och KJ:s mötesplats samtidigt som de ska träffas. Bra läge att dubbelkolla vilken bil blodet ska planteras i, eller hur?
Citera
2014-01-30, 21:52
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

Vad skulle han gjort då menar du?
Nu kör jag samma taktik som du håller på med Quarrel, märker du det?

Du ställer en massa frågor i tomma intet, men har ingen egen hållbar teori.
Citera
2014-01-30, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Vad skulle han gjort då menar du?
Nu kör jag samma taktik som du håller på med Quarrel, märker du det?

Du ställer en massa frågor i tomma intet, men har ingen egen hållbar teori.
Vad menar du? Det stod i mitt svar vad han kan ha gjort. Han kan ha kollat att KJ körde rätt bil, den han hade kollat upp tidigare.

Vad har du själv för egen hållbar teori?
Citera
2014-01-30, 21:57
Medlem
Citat:

Alltså nej. Den naturliga vägen från Kvantum till Coop är inte förbi Uggleg utan Lulev. F ö tveksam till om penslar finns på Kvantum. Däremot (egen spekulation) kanske han svängde förbi Dollar Store (då hans mobil var mastad på Garnisonsg) för att upptäcka att det var stängt? De har ett stort utbud av penslar.
Citera
2014-01-30, 21:59
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Vad menar du? Det stod i mitt svar vad han kan ha gjort. Han kan ha kollat att KJ körde rätt bil, den han hade kollat upp tidigare.

Vad har du själv för egen hållbar teori?

Den innehåller i det väsentliga delar densamma som presenterats av åklagarna.
Dvs utan planteringsteori och utan vittne som ev. sett VB på kvällen vid 21.30-tiden.
Inga poliskonspirationer etc.
För övrigt har jag redan redogjort för den tidigare i tråden.
Som bekant är åklagarnas teori hållbar då Kj blivit fälld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in