2014-01-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
det är ett skämt- förhören med AN och MB är ett skämt! Hur kan poliserna låta de ljuga så fruktansvärt mycket!

Anledningen torde vara att poliser har lägre intelligens än genomsnittet i övrig befolkning. (Detta är undersökt och konstaterat). Jag kan inte heller släppa AN och MB. Känns som det ligger stora jävla hundar begravda i detta fall.
Citera
2014-01-30, 19:52
Medlem
Citat:
det är ett skämt- förhören med AN och MB är ett skämt! Hur kan poliserna låta de ljuga så fruktansvärt mycket!

För att dom skiter i svaren. Hela hanteringen av An/mb stinker, från åklagaren till polisen. Åklagaren ställer ledande frågor som om MB vore 5 år gammal... Nickar o har sig, lägger orden i munnen och håller med i det han säger. Allt är ett spel för gallerierna.
Citera
2014-01-30, 19:58
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
De hade flera motiv:

Svartsjuka(AN) Hat(AN)
Förakt(AN) (MB)

Rädd för att bli avslöjad (MB)
Rädd för att bli anmäld för hot (MB)

Stressfaktor(MB)

Det är inget motiv. Logiken är att man har tusen gånger mer att förlora genom att mörda någon än att avslöja/anmäla hot, Löjligt tänk
Citera
2014-01-30, 20:03
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser också att MB har inte mördad VB om så hade varit fallet hade han åkt dit MB, är helt övertygad om det.
Om så varit, hade hon nog inte hittats alls. Kan tänka mig att den mannen är noggrann i det han pysslar med. Manipulativ och systematisk. Han hade sett till att VB skulle vara borta för alltid.
Citera
2014-01-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är det din bedömning av förhören med henne att det är sannolikt att hon spelar och ljuger poliserna rätt upp i ansiktet när hon säger att hon inte kände till att deras relation fortsatt eller vidden av den och alla känslor (ilska, sorg etc) hon känt när Micke (enligt förhöret) kom hem och berättade detta för henne efter att han varit på det andra förhöret hos polisen?

Både AN och MB ljuger sig igenom hela förhöret. Utan att polisen ställer följdfrågor eller kontrollerar att vittnesmålen stämmer.
Det är ju dessutom bevisat att hon visste om VB lång tid innan mordet. Tror du hon glömmer det? Eller inte funderar på det? Skulle kunna tänka mig att hon är sååå jävla förbannad på MB och såå jävla svartsjuk, så hon nästan kokar över. Vilket hon även gör öppet på internet på en sida som läses av tusentals människor plus mamman till VB. Svartsjukan har förblindat henne totalt. Och detta har säkert grott och malt i hennes sinne det senaste året.
MB tänker bara med lilleman och tycker det funkar bra att sätta på VB då och då.
Hon går ju omkring som en levande bomb.
De senaste månaderna vill MB verkligen göra slut. Men VB vägrar, och planerar istället ett liv med MB med eller utan AN vid sidan om, det spelar ingen roll för VB.
Det finns ingen återvändo för paret. Och tur för dem så råkade ngn mörda VB i rättans tid.
Citera
2014-01-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det troliga är nog att han (MB) också besitter någon eller några bokstavskombinationer, men eftersom han tillhör den äldre generationen så har han aldrig fått sin diagnos fastställd.

Eller bara ren Psykopat. Talför, grandios, beräknande och utnyttjar folk för sin egen vinning.
Citat från wikipedia;
När människor med psykossjukdomar ofta har bisarra beteenden och uppföranden, är psykopaten istället väl medveten om att föra sig rätt, vara trevlig och att inge ett gott intryck – det ingår i störningen. Uppförandet kan dock vara teatraliskt, personen kan uttrycka uppfattningar om sin egna förträfflighet, simulera känslor som anses passande, allt i syfte att manipulera för att uppnå bestämda personliga målsättningar. En person med psykopatisk störning har som regel svårt att förstå nyansskillnader i känslor, till exempel skillnaden mellan sexuell attraktion och äkta kärlek. I kombination med detta har psykopater ofta drag av impulskontrollstörningar samt saknar tålamod; de söker sig till äventyr och beter sig ansvarslöst.[3]
Citera
2014-01-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det går att identifiera kvarlevor efter stora bränder utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det gör det inte. Rätt utfört blir det bara sot och aska kvar.

MBoudine, har du något emot fakta.

Nu är fakta att vid t.ex. villabrand (möblerad) så är brandtemperaturen mellan 400-600 grader C. Innehåller villan rikligt med brännbart materiel och syre tillgången god så är det sannolikt att den går upp mot 600 grader.
Byggnaden som avses har endast, golv, tak, väggar utan isolering i två våningar, där brinner det fort och brandtemperaturen lär knappast överstiga 500 grader.

Vid kremering av en kropp så är normaltemperatur ca 800 grader med lite olika metoder, när kremeringen är s.a.s. klar efter ca 80 minuter beroende på ugn så är skelettdelar kvar, dessa tas ut för att malas ner till stoft som då kan sättas ner i en urna.

Därmed kan jag med stor visshet säga att ett offer efter en brand kan både hittas och identifieras med dagens DNA metoder, så ditt babblande om det perfekta brottet med nedbrunnet "gula huset" är bara tråd dynga.

Du skall få en länk som kan vara av värde att läsa:

http://pure.ltu.se/portal/sv/studentthesis/enkel-berakningsmodell-av-brandtemperatur(0a4026dc-61eb-4a0b-ba75-397f8bd13faa).html
Citera
2014-01-30, 20:21
Medlem
swedemisss avatar
Man vet ju inte vad MB har i bagaget - kanske ett större" icke-sex" motiv aldrig kommer fram men finns där?
Likaså ang Bangsuan - allting kanske inte ryms inom en vanlig relation eller otrohetsrelation även om den inför vissa kan vara tillräcklig. Hon kanske spelade incest rollspel på nätet via skype/webcam med en ängslig man...vad vet vi eg? Sådana förfrågningar finns, vålds sex med blod, "all-incl" osv- det finns alla sorter om man "visar sig" så att säga.

Vi har en strimma av deras totala liv klart för oss. Hon började bli ökänd- killar pratar med varandra utan tjejers hörhåll- som alltid. ... KJ gav henne "vad hon förtjtänade" inom sin genre, MB såg en chans till att skrämma (ev mer) och de körde ett race med omgivningen som börjat inse att skydd / uppmärksamhet behövdes men insåg inte att MB skulle var en "förrädare" i det sammanhanget. Därav det bristfälliga polisarbetet- man kände sig skyldig till att ha uppskattat MB som den stöttande personen som hon upp till 5 dagar i v hade kontakt med- en 20 års erfaren"snäll" karate tränare ?
Gissar alltså -
Citera
2014-01-30, 20:24
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Hm satt och jämförde bilder idag och såg detta. Ser ni det jag ser????

http://www.mediafire.com/view/74x71hg8uh86f0t/sigill.jpg#

Faktiskt intressant tanke detta. Som jag såg var det end 1 prick som inte stämde överens, men det kan ha varit ritat annorlunda. Håller med dig, detta med teknik är inte din grej och upplösningen var ehum i upplösningstillstånd. Trots det förstod jag vad du menade med sigill/märke och att han satt dit efter hennes död. Kan KJ verkligen varit så klurig? En ny tanke. Uppfriskande i denna upprepningarnas egna tråd no 1. Förresten, personligen kallar jag sigill för signatur. Förlåt, ska inte göra narr av dig men du bjöd in till det.
Citera
2014-01-30, 20:35
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror det var ett ultimatum MB fått höra mer än en gång. Men att han inte kunde hålla sig borta, vad Vatchareeya kunde erbjuda var för lockande. Att vilja men inte kunna - det tror jag var vad det handlade om.
Så istället för att träffa henne och ligga så mördar han henne för att INTE kunna vara otrogen?????
VB var inte hans första och sista affär, kan jag aldrig tänka mig, en sån som han kan inte låta fingrarna vara i styr, se bara på Han* Furubla* ' s, d i pedofilen som låg bakom LNs självmord vår 2013, egen företagare, tränare åt småflickor i fotboll, kvinnosakskämpe på facebook.
Samma sexuellt gubbsjuka pajasar. Ja, jag tycker de är lika på nåt skumt sätt. Kuken rycker med dem mot nya äventyr och nya bekymmer. Men va fan hur löser gubbarna de bekymrerna då? Enligt dig, jo genom att få tjejen ta sitt liv eller ta livet av henne. Yepp!
Senast redigerad av yoloits 2014-01-30 kl. 20:45.
Citera
2014-01-30, 20:37
Medlem
Citat:
Det där ultimatumet ställde troligtvis AN för läääängesedan låååångt inna VB mördades.... sen upptäckte hon att de fortfarande hade en affär ...........och ja det är klart att AN blev ännu mer svartsjuk och vansinnig!

Var relationen verkligen den att AN ställde ultimatum?

Om hon glappade för mycket så åkte hon på stryk, vad skulle hända om hon började ställa ultimatum?
Misshandlade (kvinnor) tycks ofta stanna kvar i osunda relationer. Här fanns dessutom andra faktorer i spel som makt och pengar. Däremot så kände hon garanterat till eller hade åtminstone starka misstankar om att MB fortfarande skjutsade hem folk med gylfen öppen.
Citera
2014-01-30, 20:46
Medlem
colapop123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Anledningen torde vara att poliser har lägre intelligens än genomsnittet i övrig befolkning. (Detta är undersökt och konstaterat). Jag kan inte heller släppa AN och MB. Känns som det ligger stora jävla hundar begravda i detta fall.

Den enda hund som är begraven i detta är den hund som Kristoffer plågade ihjäl... Även om jag kan hålla med om att det var både dåliga förhör och bristfälligt utredningsarbete kring MB. det är ju fortfarande så att eftersom det finns så pass mycket att Kristoffer blivit dömd så förstår jag att man inte lägger energi på att utreda MB. Konspirationer är så pass ovanligt att dom är istort sett obefintliga och skulle alla brott utredas som att det finns en konspiration bakom eller om man tror att man kan täppa igen alla hål med OM och MEN ... det ett antal människor kan komma på som alternativ till vad som hänt är jätte fint men passar bättre i en hollywood film än i verkligheten. Det viktiga är vad som är bevisat och inte hur många alternativa teorier som går att måla upp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in