2014-01-30, 17:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Visst kan svartsjuka vara motiv. Men därifrån till mord är en lång väg att gå. AN skulle ha kunnat ställa MB inför ett ultimatum. Du får välja mellan VB och mig. Du kan inte ha båda.
Vad vann paret MB/AN på att VB mördades? Hela deras privatliv har skövlats på nätet.

Jag tror det var ett ultimatum MB fått höra mer än en gång. Men att han inte kunde hålla sig borta, vad Vatchareeya kunde erbjuda var för lockande. Att vilja men inte kunna - det tror jag var vad det handlade om.
Citera
2014-01-30, 17:37
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Men jag tror att MB:s svartsjuka hustru utgjorde ett större hot mot VB än vad MB själv gjorde.

Är det din bedömning av förhören med henne att det är sannolikt att hon spelar och ljuger poliserna rätt upp i ansiktet när hon säger att hon inte kände till att deras relation fortsatt eller vidden av den och alla känslor (ilska, sorg etc) hon känt när Micke (enligt förhöret) kom hem och berättade detta för henne efter att han varit på det andra förhöret hos polisen?
Citera
2014-01-30, 17:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Visst kan svartsjuka vara motiv. Men därifrån till mord är en lång väg att gå. AN skulle ha kunnat ställa MB inför ett ultimatum. Du får välja mellan VB och mig. Du kan inte ha båda.
Vad vann paret MB/AN på att VB mördades? Hela deras privatliv har skövlats på nätet.
Hur många svartsjukemord har begåtts utan tanke på konsekvenser?
Citera
2014-01-30, 17:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är det din bedömning av förhören med henne att det är sannolikt att hon spelar och ljuger poliserna rätt upp i ansiktet när hon säger att hon inte kände till att deras relation fortsatt eller vidden av den och alla känslor (ilska, sorg etc) hon känt när Micke (enligt förhöret) kom hem och berättade detta för henne efter att han varit på det andra förhöret hos polisen?
Sannolikheten kan jag inte bedöma, men möjligheten finns. Om VB kom hem till dem på kvällen 4 maj och AN fick veta att förhållandet fortsatt kan många känslor ha kommit i svallning.
Citera
2014-01-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sannolikheten kan jag inte bedöma, men möjligheten finns. Om VB kom hem till dem på kvällen 4 maj och AN fick veta att förhållandet fortsatt kan många känslor ha kommit i svallning.
Enligt MrFold kände AN inte till förrän senare att MB:s förhållande hade fortsatt. Hur kan då VB ha försvunnit redan 4/5?
Citera
2014-01-30, 17:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Enligt MrFold kände AN inte till förrän senare att MB:s förhållande hade fortsatt. Hur kan då VB ha försvunnit redan 4/5?
MrFold kanske är felinformerad. Hon kan ha fått veta det om VB kom hem till dem.
Citera
2014-01-30, 18:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du vet inte vad du talar om när det gäller min bakgård .. Och knappast om någonting annat heller egentligen.

...men du anser dig ha full access till "min bakgård" bara sådär? Du har ju fel, eller visa någon källa på ditt grundlösa påstående. Hade det gula huset brunnit, vilket jag inte ens tror för ett ögonblick på att det var någon slags tanke eller idé GM hade eller någonsin haft. Det är din enkla lilla teori, inget annat.

Du vet exakt hur personer som KJ fungerar och är.

Jag, som haft tillgång till internet troligen 10-15 år längre än du, vet precis hur personer som du fungerar. Väldigt simpelt.
Citera
2014-01-30, 18:49
Medlem
Suomi-Andys avatar
Både KJ & MB/AN har lika starka motiv, i mina ögon. Olycklig kärlek vs. "svartsjuka".
Dock, så är det mycket i förhör och utredningen som pekar med 8 av 10 fingrar åt KJ, vilket ändå öppnar för alternativ gärningsman. Men men..
Tillägg där några ställen i förhör, som övertygar mig med 99% om att det är rätt man som man har.
Ja, jag är övertygad av indicierna dom lagt fram och pga min uppfattning av FUP.

Tankar kring fallet:

- Det är tragiskt.
- 4maj har VB mördats.
- flyttats till "vattenfyllda värnet" eller "luckan, där KJ skulle iaf han gjort det" dagen/dagarna efter. Styckats där strax innan flytt till fp.
- flyttats till fyndplatserna 16.5( därav små blodmängder i bakluckan)
- KJ har haft hjälp med flyttning och styckning (bror eller vän)
- KJ är väl bekant med området.
- En god kvalitéts ryggsäck fylld med stenar och bevis håller sig på botten av sjöar och hav länge.
- Han garderar sig med att säga att han gav en plastpåse till VB, eftersom han vet att det kommer hittas en sån, som kan ha hans fingeravtryck eller andra spår.

Alla tankar har belägg i FUP.

Mitt möjliga skenario:

KJ har fått hopp om en ny chans med kanske sin största kärlek. Detta efter att VB tagit kontakt med honom igen efter ett tag. KJ, som VB en gång varit förtjust i, börjar hoppas. Detta hopp släcks definitivt den 4.5(av detta följer mord). VB tror hon har en vän i KJ, inget mer, och KJ tror att han kan tända romansen igen. Som en vän, vill hon studera hos en annan och kommer överens om att studera hemma hos KJ. KJ, som är självsäker efter några öl, börjar ragga eller berätta om sin djupa kärlek till VB. Hon orkar inte höra, och kanske säger ifrån. Detta resulterar i omständigheter(kanske vägrar släppa iväg henne, kanske hotar ta sitt eget liv) som det knappras in 112* på telefonen, kanske hon använder det som ett sätt att få KJ lugna ner sig. Dom pratar igenom det och KJ lugnar ner sig en stund, därefter ger sig VB av. När VB gett sig av, så svartnar det för KJ och han drabbas av extrem svartsjuka "får inte jag, ska ingen annan heller" och ger sig efter med bilen, kommer ifatt och dödar henne(alt. kidnappar). Antingen trugas hon in i bilen, men kan också få ligga kvar(speciellt om hon sprungit in i skogen) tills adrenalinet jämnar ut sig och tankarna klarnar. Efter detta, kör KJ till föräldrarna där brodern är. Där eldar han upp de första bevis han kan tänka sig, typ skolböcker. Om brodern är inblandad, så blir han det där. Sen börjar operation göra sig av med bevis. Först flyttas liket till ett ställe, där det känns säkert för KJ och koncentrerar sig på att städa upp bevis hemma, som hårstrån osv.. Tejprullen tänker han inte på, för den hade inte använts före den 16.5. Styckningen för frakt och placering har skett strax innan den 16.5, vilket är datumet han kört ut fynden på fyndplatserna. Händerna kapas först( dom kan ha kapats direkt efter mordet), för dom är fulla av bevis. Blodet i bagaget tänker han heller inte på, för det kan vara fruset blodigt vatten som tinat och har inte uppfattat det som blod. Efter den 16 maj har han gått med finger i kors och kollat och hoppats på att dom städat undan allt. Han har definitivt varit i panik innan, men nu var han ganska säker på att han kommer undan.

Iofs inget nytt, men bra träning för att skriva svenska.
Citera
2014-01-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Hon ljög om huset dom aldrig åkte till vilket dom likförbannat gjorde. Nä dom åkte ca:17mil och hämtade vatten. Inte ens en normalbegåvad polis kan väl tro på det.
Citera
2014-01-30, 18:59
Medlem
Citat:

Det där ultimatumet ställde troligtvis AN för läääängesedan låååångt inna VB mördades.... sen upptäckte hon att de fortfarande hade en affär ...........och ja det är klart att AN blev ännu mer svartsjuk och vansinnig!
Citera
2014-01-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hon ljög om huset dom aldrig åkte till vilket dom likförbannat gjorde. Nä dom åkte ca:17mil och hämtade vatten. Inte ens en normalbegåvad polis kan väl tro på det.

det är ett skämt- förhören med AN och MB är ett skämt! Hur kan poliserna låta de ljuga så fruktansvärt mycket!
Citera
2014-01-30, 19:23
Medlem
swedemisss avatar
VB kan ha snubblat in i saker som hon själv inte tyckte var märkvärdigt, men som annan / andra inte litade på att hon hanterade bra + allt annat av störande beteende vet ej men men

Det är helt vansinngt att göra en sådan grej iaf- m i den personens värld så att säga...

Det var nog jätte nära att de kunde ordnat sig för VB med skola o föräldrars hjälp...en lugn sommar o på´t igen till hösten efter stöttande samtal med mamma, kurator mm.
Tror i någon + - grad på MBoudine - och det finns vittnes uppgifter sent inlämnat som styrker det, som är inlämnade till polisen, kan bara säga att det styrker den versionen

Ett år innan var det beslut om ödehusets rivning- säkert då någon velat tutta på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in