2014-01-29, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Bara för att man är full befinner man sig inte nödvändigtvis i hjälplöst tillstånd/särskilt utsatt situation. Vilket säger sig själv annars vore allt fyllesex olagligt.

Lagen är ju för övrigt en hög med skit. Luddigt formulerad och utan klara skiljelinjer.

Självklart är den det, den är ju skriven av Inkompetens-Alliansen.
Citera
2014-01-29, 06:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag funderar över denna mannen (Nigerian) som har adresser på två ställen och som verkar vara involverad i något kristet sällskap som sysslar med direktreklam. Pingstkyrkan?

I alla fall har han sin adress i Angered hos en annan kvinna.
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx?address=Sandesl%u00e4tt+56+lgh+1 102&zipcode=42436

Men har sin c/o adress här
http://www.ratsit.se/670727YZQQ-EZENEKWE-ANIKWELU%2c_CHARLES_OSITA

Men i domslutet står det
Merk*riusg*tan 45

På den adressen bor det 4 personer men inte den friade mannen längre.

I domen 20140110 står det.-
Charles är inneboende i vittnet Effi*ng Ud*hs (Nigerian)lägenhet på denna gata.
Dom känner inte varandra på facebook trots att dom bodde i samma lägenhet.

Det som stör bilden är att han inte såg att hon va berusad trots att hon ramlade omkull på gatan. Hur kan en redlös sovande kvinna säga ja till sex? Var har IQ legat på den tilltalade numera friade mannen?

http://www.expressen.se/nyheter/komikerns-inlagg-i-valdtaktsdebatten/
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-29 kl. 07:08.
Citera
2014-01-29, 14:44
Medlem
Jag hoppas att hon en vacker dag kan förlåta honom.
Citera
2014-01-29, 16:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag funderar över denna mannen (Nigerian) som har adresser på två ställen och som verkar vara involverad i något kristet sällskap som sysslar med direktreklam. Pingstkyrkan?

I alla fall har han sin adress i Angered hos en annan kvinna.
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx?address=Sandesl%u00e4tt+56+lgh+1 102&zipcode=42436

Men har sin c/o adress här
http://www.ratsit.se/670727YZQQ-EZENEKWE-ANIKWELU%2c_CHARLES_OSITA

Men i domslutet står det
Merk*riusg*tan 45

På den adressen bor det 4 personer men inte den friade mannen längre.

I domen 20140110 står det.-
Charles är inneboende i vittnet Effi*ng Ud*hs (Nigerian)lägenhet på denna gata.
Dom känner inte varandra på facebook trots att dom bodde i samma lägenhet.

Det som stör bilden är att han inte såg att hon va berusad trots att hon ramlade omkull på gatan. Hur kan en redlös sovande kvinna säga ja till sex? Var har IQ legat på den tilltalade numera friade mannen?

http://www.expressen.se/nyheter/komikerns-inlagg-i-valdtaktsdebatten/

Hon var ju inte redlös och sovande vid en senare tidpunkt utan loggade in på Facebook och såg på film.

Det var mycket sannolikt en våldtäkt, men eftersom det på grund av omständigheterna - och där ingår ovanstående - inte är helt klart att mannen uppfattat att hon inte var i skick att ge medgivande frias han.
Citera
2014-01-29, 16:59
Medlem
Germanias avatar
tycker hans uppsåt bevisas av att han låst in henne och tagit med mobilen, det fokuserat på fel sak om man fokuserar på att hon var så full att hon ramla.
Citera
2014-01-29, 17:01
Bannlyst
Det har ar en "grazon".

Har dessvarre vaknat upp ett antal ganger "dagen efter" med att en betydligt aldre kvinna sugit pa min snopp - nagot samtycke fanns alltsa inte.

Sadan ar alkoholens verkningar. Nar man ar full gor man dumheter.

Jag anmalde dock aldrig dessa aldre kvinnor for valdtakt - Aven fast mitt samtycke till sexuellt umgange saknades. Bade pa morgonen och kvallen innan, da jag inte mindes mycket.
Citera
2014-01-29, 17:06
Bannlyst
Med en "samtyckes-lag" har jag blivit valdtagen ett tiotal ganger i mitt liv.

Kvinnorna tog for sig av min kropp nar jag var for full att ge mitt samtycke och passivt lag ner i sangen. Men vilken man (oavsett angest) anmaler en ful kvinna for valdtakt i dessa lagen?

Drick mindre och ga ut med vanner och skyll inte pa andra nar ni blir stupfulla tjejer!
Citera
2014-01-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Med en "samtyckes-lag" har jag blivit valdtagen ett tiotal ganger i mitt liv.

Kvinnorna tog for sig av min kropp nar jag var for full att ge mitt samtycke och passivt lag ner i sangen. Men vilken man (oavsett angest) anmaler en ful kvinna for valdtakt i dessa lagen?

Drick mindre och ga ut med vanner och skyll inte pa andra nar ni blir stupfulla tjejer!

Kanske bör inte män ta hem stupfulla tjejer heller om de vill undvika att bli anklagade för våldtäkt.
Citera
2014-01-29, 17:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Tingsrätterna obstruerar hur det egentligen är tänkt att funka. Varför de gör det är obegripligt om de inte vill ha lagar som är ännu skarpare skrivna.
Men det är å andra sidan osannolikt eftersom det bara är politiska puckon som sitter i tingsrätter som nämdemän. I det här fallet kommer hovrätten att döma.
Citera
2014-01-29, 17:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Tingsrätterna obstruerar hur det egentligen är tänkt att funka. Varför de gör det är obegripligt om de inte vill ha lagar som är ännu skarpare skrivna.
Men det är å andra sidan osannolikt eftersom det bara är politiska puckon som sitter i tingsrätter som nämdemän. I det här fallet kommer hovrätten att döma.

Den lagfarne domaren friade och en av nämndemännen fällde. Hur var det tänkt att funka?
Citera
2014-01-29, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kanske bör inte män ta hem stupfulla tjejer heller om de vill undvika att bli anklagade för våldtäkt.

Samma sak galler omvant. Varfor tar tjejer hem stupfulla man? Ibland 20 ar yngre...

Valdtakt!!??!!??
Citera
2014-01-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F

Varför skulle det döma annorlunda i Hovrätten? Det kommer de inte att göra. Har du läst domen överhuvudtaget?

Hon säger ju själv att hon inte "orkade" stå emot, hon var för trött nämligen. Men en film på datorn kunde de ändå titta på en stund hemma hos honom.

Väldigt övertygande....
Senast redigerad av chanss 2014-01-29 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in