Citat:
MrFold, du som har näsa för sånt här, hur ser du på följande fråga: Är det ens möjligt att i förväg planera detta brott utan att KJ är inblandad? om, i så fall vad krävs? Se frågeställningen som en tankelek. För mig så låter det i det närmaste praktiskt omöjligt att någon/några andra skulle ha utfört brottet utan KJ inblandning. Om KJ inte skulle vara skyldig så är det sannolikt nytt världsrekord vad gäller slump, tur, osv. KJ har rört sig i samma trakter vid tidpunkter som sammanfaller med när händelser har skett som berör VB. Några exempel:Ingen som har nåt att säga om upptäckten av den saknade bokhyllan? Får väl skylla mig själv när jag skriver så långt...
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
cliffnotes: På kompisen Will*am L*nds skiss över KJ:s lägenhet i april 2013 (alltså hur möbleringen då såg ut enligt hans minne) så finns en stor bokhylla inritad i vardagsrummet. Ytterligare fem personer nämner denna bokhylla i förhör och talar om att den användes för airsoftprylar. Nån bokhylla fanns emellertid inte när husrannsakan gjordes. Ett vittne har som bekant hört KJ snickra på natten i nära anslutning till mordet. Samband?
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
cliffnotes: På kompisen Will*am L*nds skiss över KJ:s lägenhet i april 2013 (alltså hur möbleringen då såg ut enligt hans minne) så finns en stor bokhylla inritad i vardagsrummet. Ytterligare fem personer nämner denna bokhylla i förhör och talar om att den användes för airsoftprylar. Nån bokhylla fanns emellertid inte när husrannsakan gjordes. Ett vittne har som bekant hört KJ snickra på natten i nära anslutning till mordet. Samband?
KJ var den som VB sms:ade med natten fram tills han hämtade upp henne,
VB mobil hade kontakt med MB under mastuppkoppling vid KJ,
Dem som lever med tron att hon gick kl 2100 och sågs av vittne 21:30, KJ körde till sin bror och säger att han valde vägen under 97:an, dvs har passerat i området där vittnet såg asiatiska,
KJ har varit i gula huset vid flera tillfällen efter den 4 maj fram till gripandet,
Blod i bilen, osv, osv.
Lagro, frågan är ställd till MrFold.