Resultat: .
0%
röster
2014-01-28, 12:44
Medlem
Grus-Kalles avatar
Tydligen vill Schalke bara låna Holtby, som har kontrakt till 2018 med T'ham, medan BVB verkar villiga att betala de 6 MEUR som sägs vara priset. Även om han bara spelat tolv PL-matcher (delvis) så verkar det vara ett brakpris för en kille som spelat i två BL-lag och visat sin anpassningsförmåga mellan olika spelmodeller. (Sammanfattning från tyska på sport1.de)

Att bli lite utvisslad en gång om året i Gelsenkirchen känns OK för att spela i ett bättre lag med mer stabilitet.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-01-28 kl. 13:44.
Citera
2014-01-28, 14:46
Medlem
cyberkalles avatar
Här går det att läsa mer om bland annat Mandzukic, Martinez och Kroos bland andra.

Där det står att Chelsea skall ha visat sitt intresse för Kroos.

http://www.welt.de/sport/fussball/bundesliga/fc-bayern-muenchen/article124304946/Bayern-Trainer-Guardiola-laesst-Mandzukic-zappeln.html
Citera
2014-01-28, 15:05
Medlem
Kan vara Mourinho som vill jävlas lite med Pep också. Sätta lite käppar i hjulet nu när Kroos blivit Peps gunstling.
Citera
2014-01-28, 15:52
Medlem
Grus-Kalles avatar
Lite siffror från förra säsongen 2012/13:

18 klubbar i 1. BL ökade sin sammanlagda omsättning med 4,4% till EUR 2,17 Mrd. Deras sammanlagda vinst var 62,6 MEUR.

I 2. BL steg den sammanlagda omsättningen med 9,1% till 419,4 MEUR med en sammanlagd förlust på 17 MEUR.

Tillsammans betalade föreningarna 850 MEUR skatter och avgifter till samhället.

1. BL är med det nya media-avtalet fr o m denna säsong på väg att bli Europas näst största liga vad gäller omsättning.

Nu är varken 2,9% vinstmarginal eller 4,1% förlust speciellt imponerande i vanliga fall, men i fotbollsvärlden betyder det att man bedriver en mycket sund verksamhet. Troligtvis kommer en stor del av överskottet i 1. BL från CL-pengar som FCB och BVB fått för finalplatsen och underskottet i 2. BL brukar mestadels komma från de lag som flyttats ned, för att de inte hinner anpassa sina utgifter.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-01-28 kl. 16:10.
Citera
2014-01-28, 18:06
Medlem
cyberkalles avatar
Ingen Robben eller Ribéry med till Stuttgart men Mandzukic åkt med i bussen.

Även Schweinsteiger, Martinez och van Buyten är på skadelistan sedan tidigare.

Badstuber kör i alla fall rehabträning.

"Das schönste an Stuttgart ist die Autobahn nach München."
Citera
2014-01-28, 18:50
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Lite siffror från förra säsongen 2012/13:

18 klubbar i 1. BL ökade sin sammanlagda omsättning med 4,4% till EUR 2,17 Mrd. Deras sammanlagda vinst var 62,6 MEUR.

I 2. BL steg den sammanlagda omsättningen med 9,1% till 419,4 MEUR med en sammanlagd förlust på 17 MEUR.

Tillsammans betalade föreningarna 850 MEUR skatter och avgifter till samhället.

1. BL är med det nya media-avtalet fr o m denna säsong på väg att bli Europas näst största liga vad gäller omsättning.

Nu är varken 2,9% vinstmarginal eller 4,1% förlust speciellt imponerande i vanliga fall, men i fotbollsvärlden betyder det att man bedriver en mycket sund verksamhet. Troligtvis kommer en stor del av överskottet i 1. BL från CL-pengar som FCB och BVB fått för finalplatsen och underskottet i 2. BL brukar mestadels komma från de lag som flyttats ned, för att de inte hinner anpassa sina utgifter.

Mycket trevliga siffror.

Någon som sett uppgifter på det nya TV-avtalet, jag det inte?

Men en sak begriper jag inte, DFL hävdar att 17 av de 18 BL-lagen visade positivt resultat. Har för mig att Werder, HSV och någon klubb till (Hertha/Schalke) gick med förlust? Men det kanske är på det totala verksamheten inkl arenans avbetalningar och inte själva fotbollen? Eller har jag inte begripit Kickers-artikel?
Citera
2014-01-28, 18:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ingen Robben eller Ribéry med till Stuttgart men Mandzukic åkt med i bussen.

Åker man redan idag?
Varför är inte Robben med, tyckte han såg kry ut i fredags?
Citera
2014-01-28, 20:04
Medlem
Om Kroos verkligen tillåts sticka tror jag tyvärr det är för att Bayern håller på jobba på att säkra Gundogan - möjligtvis på en fri transfer 2015. Jag kan föreställa mig Bild-rubrikerna. Det enda som kan komplicera det är hans ryggproblem.

Koray Gunter ser ut att sticka till Galatasaray vilket inte är så konstigt då stortalangen Sarr redan finns. Jag blev inte speciellt imponerad av hans insatser i träningsmatcherna jag såg.
Citera
2014-01-28, 20:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Åker man redan idag?
Varför är inte Robben med, tyckte han såg kry ut i fredags?

Nä vet inte vad jag skrev och inte ens en fylla kan jag skylla på.

Robben skall tydligen ha slagit upp den där kraftiga köttsårskadan som han fick tidigare.
Citera
2014-01-28, 20:43
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Om Kroos verkligen tillåts sticka tror jag tyvärr det är för att Bayern håller på jobba på att säkra Gundogan - möjligtvis på en fri transfer 2015. Jag kan föreställa mig Bild-rubrikerna. Det enda som kan komplicera det är hans ryggproblem.

Det borde vara färdigvärvat från BVB nu på ett tag, undantaget Hummels om det går, men han är speciell som du vet. Kross blir kvar, se nu till att både behålla Gündogan efter sommaren och få honom frisk snarast.

Har du sett några fler rykten angående Kubas ersättare än Holtby? Helt fel spelare enligt mig, lär inte direkt glädja fansen, även om det ska vara ett lån.
Citera
2014-01-28, 21:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Mycket trevliga siffror.

Någon som sett uppgifter på det nya TV-avtalet, jag det inte?

Men en sak begriper jag inte, DFL hävdar att 17 av de 18 BL-lagen visade positivt resultat. Har för mig att Werder, HSV och någon klubb till (Hertha/Schalke) gick med förlust? Men det kanske är på det totala verksamheten inkl arenans avbetalningar och inte själva fotbollen? Eller har jag inte begripit Kickers-artikel?
Werder gjorde definitivt en förlut förra säsongen (5M€ har jag för mig), kanske de räknar de klubbar som har negativt eget kapital?
Citera
2014-01-28, 23:23
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tänk på att inte bära några kläder eller ateraljer med Hansas klubbmärke när du besöker St. Pauli-området och vice versa naturligtvis i Rostock. De båda klubbarna älskar inte precis varandra och i båda lägren finns tyvärr idioter till "fans" som inte drar sig för att mucka gräl.

Blir troligen ingen St. Pauli match för mig i vår. Blev helt plötsligt så att jag fick nytt jobb i mitten på mars. Dock så blir det en tripp till Dresden medans jag är kvar på gamla jobbet. Tänkte försöka få biljetter till Dresden - Düsseldorf medans vi är där. Verkar dock vara slutsålt väldigt ofta (Stadion tar knappt 30.000) så man får hänga på låset när biljetterna släpps. Jag har varit i Dresden flera gånger men senaste gången var så länge sedan som i början på 90-talet och då som utflykt från Meissen där vi bodde då på ett gammalt "Interhotel" (DDR's officiella hotell-kedja). Undras om någon i Dresden kommer ihåg Johnny Ekström
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in