Resultat: .
0%
röster
2013-10-14, 00:23
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja riktigt segt är det. Men tydligen så har det spelats "fin" fotboll i Berlin under helgen:
http://i41.tinypic.com/2igge80.jpg

Var själv i stan men såg denna plansch först lördag kväll så jag missade chansen att besöka denna förmodligen högklassiga tillställning. Hade varit coolt att se Dynamo spela i Berliner Pilsner-Pokal.

Coolt, och på Sportforum också, där jag har sett dem spela. Berliner Pilsner är inte heller fy skam. Efter ditt senaste besök på Reepebahn blev jag lite sugen att äntligen kunna lägga Millerntor till min lista så jag har nu bett min Hamburg-baserade kompis att fixa biljetter till någon match efter vinter-uppehållet.

För övrigt, Tyskland är underbart, skulle aldrig förekomma i Sverige:

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/tysklands-uppladdning---sprit-och-fest-i-tva-dagar/
Citera
2013-10-14, 10:35
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Coolt, och på Sportforum också, där jag har sett dem spela. Berliner Pilsner är inte heller fy skam. Efter ditt senaste besök på Reepebahn blev jag lite sugen att äntligen kunna lägga Millerntor till min lista så jag har nu bett min Hamburg-baserade kompis att fixa biljetter till någon match efter vinter-uppehållet.
Det går att köpa biljetter på ViaGoGo men det brukar ofta bli dyrt med frakt och avgifter. Ett bättre alternativ är att helt enkelt köpa en plåt utanför stadion. Brukar alltid stå folk där som säljer biljetter för ~20-25 € om man är på plats någon timme före matchstart. I nödfall kan man även köpa av turkarna som står vid U-Bahn-stationen St. Pauli men de tar ockerpriser...

Men om din polare kan fixa till normalpris så är det självklart det bästa alternativet.
Citera
2013-10-14, 13:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
De sista omgångarna före jul är inte klara ännu. Sitter, som jag sagt tidigare, på biljett till Schalke-Freiburg helgen 13-15/12 och även där lutar det väl tyvärr åt en söndagsmatch. Jag måste dessvärre åka hem redan på söndagskvällen. Skulle den matchen gå 15.30 så hinner jag, blir det 17.30 så får jag sälja den på viagogo. Har dessutom tänkt se Köln - Dresden och hoppas att den inte går på söndagen/måndagen utan på fredagen eller lördagen...... Jobbigt att det alltid ska vara så svårt att planera fotbollsbesök under Tysklandsresorna
Du har flyt! De sista omgångarna terminerades idag och matchen spelas just 15:30 på söndagen.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/spieltag/1-bundesliga/2013-14/16/0/spieltag.html

edit: Och Köln - Dresden spelas på fredagen.
http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/spieltag/2-bundesliga/2013-14/18/0/spieltag.html
Citera
2013-10-14, 15:34
Medlem
motvalls avatar
Såg nyss att det finns biljetter till matchen mellan Sverige och Tyskland, men de är dyra. De billigaste på viagogo kostar 850 kr/st. Lite för mycket för mig då den inte betyder något, blir TV-soffan istället. Men visst hade det varit kul att se Schweinsteiger, Lahm och killarna på svensk mark.

Känns bättre att spara pengarna för något riktig fotbollsresa i vinter/vår. Tyvärr är det så förbannat svårt att få tag på biljetter till Bayern, så planen är Ruhr denna gång. Man blir ju lite lätt inspirerad av er andras resor så att säga....

(Dessutom ska sönerna åka till Berlin i helgen med sin mor och då se Hertha mot Gladbach. Livet är orättvist! Att jag köpt ny båt i helgen har inget med min tunna plånbok att göra. )
Citera
2013-10-14, 17:09
Medlem
motvalls avatar
Läste just att eftersom Bayern ska spela klubblags-VM i vinter så kommer detta att ställa till problem för höstens sista omgång i BL. Halva serien kommer därför inte att bli klarspelad före jul, utan den 17:e omgångens sista match ska istället spelas 29/1 mellan Stuttgart och Bayern.

Vad kallas då den klubben som leder Bundesliga vid vinteruppehållet om det är jämnt? Herbstmeister? Wintermeister? Viellechtmeister?

(Omgång 15-17 är nu spikade.)

Edit; Ställer till lite för tipstävlingen, men kommer att bedömma tabellen först efter att alla matcher är spelade i den omgången. Blir nog viktigare för VfB:s än för FCB:s placering. Har ni andra synpunkter så hör av er eller skriv i tråden.
Senast redigerad av motvall 2013-10-14 kl. 17:15.
Citera
2013-10-14, 18:35
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Läste just att eftersom Bayern ska spela klubblags-VM i vinter så kommer detta att ställa till problem för höstens sista omgång i BL. Halva serien kommer därför inte att bli klarspelad före jul, utan den 17:e omgångens sista match ska istället spelas 29/1 mellan Stuttgart och Bayern.

Vad kallas då den klubben som leder Bundesliga vid vinteruppehållet om det är jämnt? Herbstmeister? Wintermeister? Viellechtmeister?

(Omgång 15-17 är nu spikade.)

Edit; Ställer till lite för tipstävlingen, men kommer att bedömma tabellen först efter att alla matcher är spelade i den omgången. Blir nog viktigare för VfB:s än för FCB:s placering. Har ni andra synpunkter så hör av er eller skriv i tråden.
Vad betyder herbstmeister?

OnT: Ni som har lite större koll på tysk fotboll, vad är en trolig startelva tills imorgon? Toppas laget, roterar man, går man för revansch efter förnedringen i Berlin?
Citera
2013-10-14, 19:02
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

OnT: Ni som har lite större koll på tysk fotboll, vad är en trolig startelva tills imorgon? Toppas laget, roterar man, går man för revansch efter förnedringen i Berlin?
Herbst = höst och meister = mästare. De som leder halvvägs in i tabellen.
Citera
2013-10-14, 19:25
Medlem
motvalls avatar
Föga oväntat har priset på rättigheterna till att sända Bundesliga stigit rejält. Är ju "rätt" bra fotboll man kan se därifrån. Bolaget 21st Century Fox, Murdoch-ägt och för mig tidigare okänt, tar över rättigheterna från ett annat Murdoch-bolag Sky efter intensiv budgivning enligt media. Siffror kommer imorgon.

Då den tyska TV-marknaden känns relativt mättad innebär detta nog att vi svenskar kommer att få betala mer för att se "vår älskade liga" så fort Eurosports kontrakt går ut. Man får hoppas att kineser eller andra finansierar kalaset, ty vi är få i Sverige som verkligen kan och gillar Bundesliga.

Men mer pengar innebär starkare och rikare tyska medlemsägda klubbar, får vara glad för det, åtminstone.
Citera
2013-10-14, 19:31
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Löw sa på presskonferensen idag att han är beredd på att pröva ett (väldigt begränsat) antal nya spelare, så nån superskillnad från i fredags lär vi inte se. Han sa att Neuer kommer stå i mål.

Han talade även väldigt positivt om Kruse som han sa kunde bli en viktig pjäs i laget, så jag antar att han spelar från start imorgon.

Neuer
Lahm, Mertesacker, J. Boateng, Jansen
Schweinsteiger, T. Kroos
T. Müller, Özil, M. Götze
M. Kruse

tror kicker, och jag håller med.
Citera
2013-10-14, 19:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Föga oväntat har priset på rättigheterna till att sända Bundesliga stigit rejält. Är ju "rätt" bra fotboll man kan se därifrån. Bolaget 21st Century Fox, Murdoch-ägt och för mig tidigare okänt, tar över rättigheterna från ett annat Murdoch-bolag Sky efter intensiv budgivning enligt media. Siffror kommer imorgon.

Då den tyska TV-marknaden känns relativt mättad innebär detta nog att vi svenskar kommer att få betala mer för att se "vår älskade liga" så fort Eurosports kontrakt går ut. Man får hoppas att kineser eller andra finansierar kalaset, ty vi är få i Sverige som verkligen kan och gillar Bundesliga.

Men mer pengar innebär starkare och rikare tyska medlemsägda klubbar, får vara glad för det, åtminstone.

Det viktigaste är mer pengar till klubbarna! Hur vi ska titta och betala för det får vi ta då!
Citera
2013-10-14, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Löw sa på presskonferensen idag att han är beredd på att pröva ett (väldigt begränsat) antal nya spelare, så nån superskillnad från i fredags lär vi inte se. Han sa att Neuer kommer stå i mål.

Han talade även väldigt positivt om Kruse som han sa kunde bli en viktig pjäs i laget, så jag antar att han spelar från start imorgon.

Neuer
Lahm, Mertesacker, J. Boateng, Jansen
Schweinsteiger, T. Kroos
T. Müller, Özil, M. Götze
M. Kruse

tror kicker, och jag håller med.

Intressant uppställning. Jag hade dock gärna sett ett mer Peppat Tyskland, med Lahm som ensam pivot.
Citera
2013-10-14, 19:52
Bannlyst
Bundesliga har nu fått ett nytt och mycket bättre tv-avtal:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article17654130.ab

Hur tror ni de tyska klubbarna kommer spendera dessa pengar? Blir det fler dyra värvningar och liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in