Citat:
Ursprungligen postat av
cammen3
Som redan sagts så är hallon en systeroperatör, dock inte till Telia utan till 3.
Hallon kommer inte att gå i konkurs, om inte hela Hi3G Access gör det, vilket är väldigt otroligt att de skulle göra. Med Parlino var det väl så att det övergick till Comviq om jag inte missminner mig, så där förlorade man inte numret heller. Som föregående talare säger verkade man ju dessutom få behålla allt.
Precis och ja Parlino är Tele2 ägd. Men har väl mer eller mindre alltid varit Tele2 dom har i alla fall alltid varit på deras nät. Annars är det samma villkor som år 2007 då jag skaffade deras kontantkort då jag gjort valet att stanna kvar efter ett otal sms etc om att byta till comviq, du får de, du får det här om du byter bla bla bla. Sen hur länge det kommer vara så vet väl bara dem själva, antar att de finns väl fortfarande en hel del envisa kunder kvar i denna förmånligare prisplan. Då faktist Parlino är ensamma på marknaden att erbjuda fria samtal till ett fast telefon nummer och då menar jag helt fria då dom tar inga uppkopplingsavgifter och dylikt. Det är därför jag stannat kvar också. Comviq prisplanen skulle innebära slutet på det och dyra samtal och sämre villkor annars också. Speciellt när tele2 nät är skit men när det "gratis" (99kr per år ladda kortet för att hålla vid liv numret och som även de går ringa andra för 99öre/min hela året om man vill utan att hamna på basprislista mm och även ringa Tele2, Telia, Halebop med 99öre uppkoppling 30dagar) kan man ju leva med skavankerna

Även om det idag finns ju Telenor FRI så har jag valt att behålla Parlino, man vet ju aldrig om Telenor tyvärr vad de hittar på

Så ja bäst ha flera alternativ vid liv
Citat:
Ursprungligen postat av
gsminfo
Parlino, Tango var varumärken hos Optimal Telecom, som i sin tur var ett helägt bolag hos Tele2. Optimal Telecom är nerlagt. Alla kunder fördes över till moderbolaget Tele2. Tango och Parlino-kunder har blivit Tele2-kunder med Comviq Kontantkort.
Stämmer INTE!
Är i Comviqs nät (Tele2 nät snarare, kärt barn har många namn), men de har dom ju alltid varit sen jag blev kund i alla fall.
Dom vill dock att man skall bli kund hos Comviq, lockar med fri fastpris, 300kr i ringpott och dittan och dattan som inte jag ansett är värt att förlora fria fasta numret med

Vi får dock se hur länge det här kalaset fortsätter, men än så länge så funkar det och det var väl 4-5år sedan dom gick över till Tele2

Dock kan man inte bli en ny kund och då hänvisas man till Comviq...