2014-08-16, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
men utomlands har jag inte fått mottagning.
Har du satt din mobil på automatisk sökning?
Har du haft pengar inladdat på kortet dvs saldo inte bara prisplan?
Citera
2014-08-16, 12:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Har du satt din mobil på automatisk sökning?
Har du haft pengar inladdat på kortet dvs saldo inte bara prisplan?
Nä jag har bara prisplan så det är säkert där skon klämmer, hittade nätverk när jag sökte men kunde inte välja dom.
Citera
2014-08-21, 19:31
Medlem
Såg att universal telecom hade ett erbjudande för 249kr/mån. Fria samtal,sms,mms, fri surf.
o ingen uppsägningstid.Låter kanske lite för bra? Kanske nått jag missat.
Har precis bytt till hallon 249 kr/mån
Citera
2014-08-21, 20:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullagulla6
Såg att universal telecom hade ett erbjudande för 249kr/mån. Fria samtal,sms,mms, fri surf.
o ingen uppsägningstid.Låter kanske lite för bra? Kanske nått jag missat.
Har precis bytt till hallon 249 kr/mån
Nackdelen med Universal's "fria surf" är att den bara är på 1Mbit/s vilket är i slöaste laget...
Citera
2014-08-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nackdelen med Universal's "fria surf" är att den bara är på 1Mbit/s vilket är i slöaste laget...
Stämmer bra, men som sagt i andra trådar. Vad gör du med "autobahn" om du får köra den bara 1km/mån.

Att 4g överhuvudtaget aldrig slagit stort i Sverige tror jag beror på alla begränsningar och då pratar jag inte om hastighet utan om hur mycket du får använda.

Visst är 1mbit slött, men duger gått o väl till vanlig surf och youtube.
Att ha en 4g på 50mbit+ och kunna se en film (om ens det) och kvotan fylld är inte min grej iaf.
Citera
2014-09-10, 19:02
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Täckningen är samma som hos Tre då Hallon hyr in sig på Tres nät. Enligt mina erfarenheter så har Tre väldigt bra täckning i södra och mellersta skåne, övriga sverige vet jag inte hur det ligger till då jag extremt sällan rör mig utanför tidigare nämnda områden.
Kan skjuta ner det där direkt. Bor utanför Eslöv och har inget nät alls i huset, knappt ens i trädgården. Knappt något nät på järnvägen mot Kristianstad heller. Har inget nät alls i många byggnader i centrala Lund. Har förresten bytt mobil, utan att den upplevelsen förändrats. Skitabonnemang.
3 har kanske bra täckning här, men hallon har det då rakt inte (vill citera ett inlägg på sweclockers som spekulerar i den saken).
Kan för övrigt bittert intyga att deras kundtjänst är undermålig, snudd på otrevlig. Trist att de inte har kundtjänst via telefon.
Citera
2014-09-13, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumskung
Det står om man loggar in på hallon.se. Tror inte det går på något annat sätt tyvärr, inte vad jag kommit på i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Jo det är via hemsidan som gäller. Men jag bytte precis operatör, höll mig inom ramen för vad som hade ett fast månadspris (99kr) men fick ändock räkningar på typ 121 kr osv. Brydde mig inte om att få en detaljspecifikation, bytte OP då täckningen sög pung så fort man reser 2 meter utanför storstäder.

Du får även ett sms när du snart nått din beloppsgräns både för samtal och surf, minns inte exakt men det var typ när du hade 10 samtal kvar och 0.5gb

Står det hur många samtal man har kvar och hur mycket data man har kvar om man loggar in på hemsidan?
Citera
2014-09-13, 15:11
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-nexx
3 har kanske bra täckning här, men hallon har det då rakt inte (vill citera ett inlägg på sweclockers som spekulerar i den saken).

Hallon hyr inte in sig hos Tre eller har lägre prioritet. Hallon och Tre är två olika varumärken hos en och samma operatör, Hi3G. Precis på samma sätt som Tele2, Comviq, Spring, Tango, Parlino är olika varumärken hos en och samma operatör, Tele2 Svenska AB.

Dessutom får inte MVNO (virtuella operatörer) lägre prioritet när de hyr in sig i ett nät. För att få en ökad konkurrens på en oligopolliknande marknad, tvingade EU operatörerna att öppna sina nät för andra aktörer. De virtuella operatörerna får samma prioritet som alla andra i näten.
Citera
2014-09-14, 10:12
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-nexx
Kan skjuta ner det där direkt. Bor utanför Eslöv och har inget nät alls i huset, knappt ens i trädgården. Knappt något nät på järnvägen mot Kristianstad heller. Har inget nät alls i många byggnader i centrala Lund. Har förresten bytt mobil, utan att den upplevelsen förändrats. Skitabonnemang.
Kan för övrigt bittert intyga att deras kundtjänst är undermålig, snudd på otrevlig. Trist att de inte har kundtjänst via telefon.
Själv har jag 3, kan inte uttala mig om "utanför" Eslöv, men inne i Eslöv fungerar det perfekt för mig. Kan inte heller uttala mig om de byggnader du varit i inne i Lund, men hela lund fungerar också mycket bra för mig, utom ett ställe som jag vet, det är inne i en lägen där alla med 3 har problem, det är på Linero.

Det är ingen skillnad på 3 och Hallon, jo förresten, Hallon har inte 4G vad jag vet.
Citera
2014-09-14, 13:04
Medlem
Jag förstår inte heller dom här urban legends att en viss operatör skulle ha sämre än den andra i samma nät.
Jag har haft/har flera olika kontantkort, abbonemang tom firma abbonemang och märker ingen som helst skillnad på varken täckning eller surf om det gäller samma operatörs mast!

Firma abbet gick på Telia, lika sunken 3g som Tele2, Halebop och Telia refill. Surfen sög som den när den kom till edge (dvs ingen prioritet fast denna lur var firma lur)!

Min generella uppfattning är att Tre (inklusive Hallon då de är samma nät) och Telenor har bäst 3g.
Dessutom är Telenors, Tre, Tele2 4g utbyggd på bra mycket fler orter än Telias.
Hos Telia suger allt vad gäller 3g till 4g!
Men glömma skall vi inte att Telia har bäst täckning på gsm, duger gott o väl till sms,mms och tal! Men på surfen går det bara inte blir inte ens i närheten av edge farten ens.

Givetvis beror det ju var man befinner sig och närhet till respektive master, men så här generellt är det så.

Nu kanske ni frågar varför jag nu plötsligt kan det här, men jag rör mig rätt mycket i Norra och mellersta Sverige och tom utomlands (Finland/Norge).
Sen kan jag väl säga att precis alla operatörers surf i Sverige suger rejält jämförelse med Finland.
Sen att Norge har bäst täckning på gsm, bra mycket bättre än Telias fast dom har bäst i Sverige.
Men ska inte gå mer in på det då vi nu diskuterar en helt annan sak!
Citera
2014-09-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Står det hur många samtal man har kvar och hur mycket data man har kvar om man loggar in på hemsidan?

Ingen som vet? Jag har läst på hemsidan och försökt få kontakt med Hallon (utan resultat) och frågat här. Men överallt är det knäpptyst.

Synd för om jag bara fick (bra) svar på dessa frågor skulle jag nog skaffa Hallon.
Citera
2014-09-15, 18:32
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Ingen som vet? Jag har läst på hemsidan och försökt få kontakt med Hallon (utan resultat) och frågat här. Men överallt är det knäpptyst.

Synd för om jag bara fick (bra) svar på dessa frågor skulle jag nog skaffa Hallon.

Ja, det står på "mina sidor" på Hallon.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in